Hur ligger ni till med träningen? snodd från körning

Sv: Hur ligger ni till med träningen? snodd från körning

Tja hästarna är i gång och vi har hoppat lite Pay and jump på 120, första dressyrtävlingen går nu den 4 mars sedan åker jag och hoppar 130 med Hille och 120+130 med Barcelona i mitten av mars sedan startar jag hopptävlingarna här hemma på klubben 4-6 april i 130 och 135 sedan får jag lägga in några galoppjobb innan första starten och när och var den blir vet jag inte riktigt än.

Knapplån
Min häst är igång nu efter sin hovskada och vi kommer att göra första dressyrtävling nu på söndag.
Första hoppstart blir i Varberg 120/130 och nästa i Ljungby 130/140 i slutet på mars.
Sen blir det några dressyrstarter till innan det är dags för fälttävlanspremiär 2007! Jag har inte vågat "spika" något startdatum än.. känns fortfarande avlägset.. särskilt eftersom det snöar just nu.. men April är snart här!

Ser ut som vi skall till samma tävlingar :)

Må bäste man vinna :D

Ja fast i dressyren kan du nog lika gärna stanna hemma :devil: Hoppningen blir jag ingen värdig konkurrent , jag kan inte rida omhoppningssvängar överhuvudtaget :o

men fio, din väldresserade häst borde väl kunna svänga? :devil: menar du att det är skit bakom spakarna? :angel:
;)

(ja, jag är åxå kass på omhoppningssvängar...)

men fio, din väldresserade häst borde väl kunna svänga? :devil: menar du att det är skit bakom spakarna? :angel:
;)

(ja, jag är åxå kass på omhoppningssvängar...)

Hille blir för het och studsig, och Barcelona är för stor :p

Hej

Eftersom vi snakkar om träning och olika starter och så, så tänkte jag fråga hur tränar man sin ft häst? Ska ju ev. köpa en liten unghäst snart, eller 6 år, så så jääätteung e han ju inte, men men. Kan man terränghoppa en dag i veckan och träna banhoppning en dag var i veckan? Borde inte det lita lite för mycket på hästen, eller? Måste man varva med tärräng och hoppning och träna kondition och dressyr resten av dagarna eller??:bump:

Tacksam för svar :bow:

Jag börjar komma igång nu lite. Göte har gått en dressyrtävling och en hopptävling i år. Han blev 4a i dressyren medan hoppningen var lite väl okontrollerad tycker jag. Han har dessutom bantat bort säkert 30 kg och börjar få upp flåset nu.

Längtar till ft-säsongen!!

Ganska bra...
Jag tränar dressyr för fullt för min underbara dressyrtränare :) Men jag får se om det blir någon tävling, jag är inte så mycket för att tävla dressyr

Hoppning tävlade vi första för året idag, 1.00 och 1.10 bara. Hon blev behandlad nu i vintras och har tagit det lugnt och inte tävlat på ett tag.
Men det gick helt ok, några riktigt klantiga fel av mig bara :mad:, men hästen var så fin så!
Om två veckor ska vi försöka oss på 1.20 igen :)
Jag har hoppat lite terräng, problemet är att det är lite för blött överallt nu. Men snön är borta iaf. och idag var det riktig vår :bump:

Första tävlingen för hästen blir i Tågarp, med en kompis som rider eftersom jag är på Badminton :D Och sen rider jag första i Sydslätten. Längtar nu!!

Japp, om allt går som det är planerat :)
Viktoria och Johan också, de åker väl till england nu snart tror jag

Ok, kul. :) De andra visste jag om, men inte Tobbe.

Viktoria, Johan och Maria Bredberg åker på Lördag men inte Tobbe.

Nyrelski: Vart skall han förbereda sig någonstans?

Jo, jag vet.. :smirk:

(förresten så har jag inte glömt bort dig, projektet har blivit lite uppskjutet pga skolan...men jag hör av mig igen!) :)

Jo, jag vet.. :smirk:

(förresten så har jag inte glömt bort dig, projektet har blivit lite uppskjutet pga skolan...men jag hör av mig igen!) :)

Glömma mig ? skulle det vara möjligt menar du :angel: :D

idag har jag anmält Hille och Subban till Tranemo , Hille i * och Subban i lätt klass , man kan nämligen vinna fyra nya däck värde 7000 kr som jag är i stort behov av eftersom jag inte har råd att köpa nya däck och därför har jag inte råd att besiktiga bilen (min bil kräver nämligen sådana där stora svindyra däck ) så jag måste vinna någon av dom 2 klasserna så en uppmaning till er alla:

HÅLL ER BORTA FRÅN TRANEMO :devil:

då fåe du kriga:devil: funderar på att anmäla plättis till lätt för att ha en chans på däcken och den gammla i *igt;)

Tja, jag har ambition att leva ett långt och lyckligt liv så jag har snällt anmält till debutant....:rofl: :rofl:
(Har stor respekt för Fios hot...! *skratt* har givetvis inget med att göra att jag inte har tänkt att starta lätt än....;) )

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 640
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 413
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
6 174
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte