Även när man säger ifrån så går det att vara noga att försöka skilja på perssonen och hur den betett sig. Förvånande ofta upptäkcker jag för min del att även perssoner som beter sig rigtigt grisigt åt kan vara trevliga som perssoner. Har några gånger faktiskt dristat mig till att använda detta när jag sagt ifrån: -Hur kommer det sig att du som verkar vara en så genomtrevlig mäniska beter dig så illa så jag blir både ledsen och förbannad? Tog skruv åtafan! Vid nåt tillfälle så intresserade den andre sig för vad jag upplevt som besvärligt och det blev utrett, inte för att vi blev kamrater men kunde vara i samma rum utan att kallsvettas. Med nånannan var det jag som vär ärkeskurk och rövhatt på riktigt - den undviker jag på alla sättochvis fortfarande. Men jag försökte åtminstonne ta det på lite trevligare väg än att sura och gnälla bakom ryggen.
Där är väl en sak med att försöka bli trevligare, ta det direkt i stunden och direkt med perssonen så att det inte växer i onödan. En bit där jag själv helt klart kommer till korta ordentligt!
Där är väl en sak med att försöka bli trevligare, ta det direkt i stunden och direkt med perssonen så att det inte växer i onödan. En bit där jag själv helt klart kommer till korta ordentligt!