Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att de innehåller östrogen. En okastrerad tik har inte östrogenbrist, vilket kan orsaka inkontinensen.
Citat från FAssVet: Skall inte användas på intakta tikar, eftersom effekten bara har dokumenterats hos ovariehysterektomerade tikar. Djur som visar ett polyuri-polydipsisyndrom skall inte behandlas med Incurin.
Så gamla hundar får inte mindre östrogen, som människor? Samt hur kommer det sig då att man medicinerar hanar som drabbats av inkontinens? Frågar som sagt av nyfikenhet, även om det inte är relevant för TS eller någon av mina hundar (lyckligtvis).För att de innehåller östrogen. En okastrerad tik har inte östrogenbrist, vilket kan orsaka inkontinensen.
Citat från FAssVet: Skall inte användas på intakta tikar, eftersom effekten bara har dokumenterats hos ovariehysterektomerade tikar. Djur som visar ett polyuri-polydipsisyndrom skall inte behandlas med Incurin.
Svarar lite allmänt och inte bara till dig.
Hunden har hela sitt liv kissat och bajsat inne om det har passat henne. Hon är inte en hund som lider av att kissa inne med andra ord.
Tiden är inte problemet, hon kissar inne oavsett hur långt tid hon får sitta på toan. Och hon är uppenbarligen inte otrygg där eftersom hon inte ens vaknar när jag kommer hem utan jag får handgripligen gå o väcka henne o fråga om hon ska med till sängen. När jag är hemma får hon vara i alla rum utom vardagsrummet, om inte jag är där, för då får hon givetvis vara där.
Det där med att en hund inte skulle kunna hålla sig mer än 6 timmar är ju bara rent skitsnack! Min häst kan ju för tusan hålla sig i 12 timmar utan problem! Även om hon har bråttom ut när man kommer då.
Har som sagt inte möjlighet till nattfamilj eller hunddagis (vilket hon skulle vantrivas nåt enormt på iaf eftersom hon avskyr andra hundar).
bengeten: Urinprov är inte taget, men som jag skrev i första inlägget så kollade vi alla hennes värden för bara några månader sen, superfina värden rakt igenom! Året innan, likadant, superfina värden!
Klart hon inte visar glädje när jag väcker henne! Hon är en sjusovare och har alltid varit. Även om hon givetvis vill sova ännu mer nu.
Svarar lite allmänt och inte bara till dig.
Hunden har hela sitt liv kissat och bajsat inne om det har passat henne. Hon är inte en hund som lider av att kissa inne med andra ord.
Tiden är inte problemet, hon kissar inne oavsett hur långt tid hon får sitta på toan. Och hon är uppenbarligen inte otrygg där eftersom hon inte ens vaknar när jag kommer hem utan jag får handgripligen gå o väcka henne o fråga om hon ska med till sängen. När jag är hemma får hon vara i alla rum utom vardagsrummet, om inte jag är där, för då får hon givetvis vara där.
Det där med att en hund inte skulle kunna hålla sig mer än 6 timmar är ju bara rent skitsnack! Min häst kan ju för tusan hålla sig i 12 timmar utan problem! Även om hon har bråttom ut när man kommer då.
Klart hon inte visar glädje när jag väcker henne! Hon är en sjusovare och har alltid varit. Även om hon givetvis vill sova ännu mer nu.