Hur lär man en gammal hund att gå på låda?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur lär man en gammal hund att gå på låda?

För att hunden ska känna sig helt trygg och kunna sova hos dessa människor så tar det så långt tid. Ska hon inte sova utan springa runt och vara orolig så är det bättre att ha det som det är.

Vidare så har jag aldrig heller skrivit ut vad hundens dagar består av, mer än att sova. Så jag tycker att det är svårt för er att avgöra hurvida min hund har ett innehållsrikt liv eller inte.

.

Du skrev nyss att hon alltid sovit mycket. Jo det gör hundar om de inte har annat att göra. Vad ska de annars göra, de har inget val.

*Hugger sista inlägget*

Hej alla! Jag ringde tidigare idag och anmälde Kimmis87:s hundhållning till Länsstyrelsen i Östergötland. Anmälan står i mitt namn då jag inte ser någon anledning till att vara anonym. Jag har även e-postat denna tråd till mottagaren av anmälan så att den blir en del av anmälan.

Skälet med anmälan är inte att jag vill sätta dit Kimmis87 eller att få hennes hund avlivad. Jag hyser inte på något sätt något agg mot Kimmis87, men oroar mig över hundens välmående. Ingen skulle vara gladare än jag om det skulle visa sig att situationen inte är så illa som Kimmis87 själv har beskrivit det. Men att regelmässigt lämna en hund ensam 10-12 timmar nattetid instängd på en liten toalett kan inte vara i enlighet med Jordbruksverkets föreskrifter om vad som är acceptabel hundhållning. Att dessutom i vissa fall låta bli att gå ut med hunden när hon kommer hem från jobbet, vilket betyder omkring 15-17 timmar utan rastning när hunden är gammal och bevisligen har svårt att hålla sig är inte god djurhållning.

Min förhoppning med detta är att Kimmis87 informeras om Jordbrukverkets föreskrifter och att hennes hund inte längre ska behöva lämnas ensam hemma, utan att Kimmis87 kan lösa situationen på nätterna på ett acceptabelt sätt.

Toppen, och det finns ju gott om bevis i den här tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 046
Senast: Rouise
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 166
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt En av katterna kissade på hallgolvet inatt. Helt säker på vem det är kan man ju inte vara men jag misstänker Dimma eftersom Isola aldrig...
2
Svar
36
· Visningar
1 919
Senast: Tassetass
·
Övr. Katt Våran 1½ åriga kastererade hankatt har kissat inne ända sedan vi köpte honom som kattunge. Detta har skett lite sporadiskt i en stor...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka