Sv: Hur lär man en gammal hund att gå på låda?
Jag vet inte riktigt när problemet började. Hon verkar alltid ha kissat på mattan utan att vi har märkt det. När vi märkte det så var mattan så äcklig att vi kastade ut den. Köpte ny matta och tänkte att vi fick vara noggrannare med att släppa upp henne, och beordra henne både nu o då.
12 timmar efter att mattan var hemma så hittade jag 3 kissfläckar på den. Vi hade varit ute med hunden flertalet ggr på den tiden. Så hon helt enkelt tycker om att kissa på mattan. Hon kissar betydligt mer sällan om hon inte har nåt mjukt och gossigt att kissa på.
Hon har gjort likadant när svärföräldrarna passade henne, sprang ner till mattan i köket för att sätta sig.
Och där kan jag lova att hon hade det bra, fick vara med helatiden, massor godsaker vid maten... något bortskämd när jag hämtade hem henne....
Kanske skulle jag köpa 2-3 små mattor som är lättvättade till badrummet? Det lär hon kissa på iaf, och uppenbarligen så trivs hon med att kissa på mattor.
Migo: Nja, det är att klippa ner som gäller, det är väldigt svårt att få det bra annars. Blev lite sen klippning i år, men jag tänkte att jag skulle slippa klippa sen när det är riktigt kallt. Jag klipper henne själv, antagligen skulle det bli bättre om jag lämnade in henne, men då skulle jag säkert behöva klippa henne varannan månad eller nåt, så jag vet inte om det är någon vettig lösning heller.