Hur långt mellan häst och rissla?

F

fritzo

Sökte på formunet, men hittade inget svar som passade mig.

Total skakel längd för häst vid körning av rissla, samt hur långt mellan rumpa o rissla?
Totala längden på nuvarande skakel är 255 cm, till fästet under risslan, och längd från seltungans fäste till risslan, 190 cm. Hästen som ska köras är 145 i rygg längd, o 155 cm hög. relativt kort steg.

Har känslan att de är för korta...

Någon som vet vad de ska vara för längd.

Sv: Hur långt mellan häst och rissla?

En halvmeter mellan hästens bakben till risslan brukar väl vara rimligt på alla hästar. Enl dina mått så är det 1,5 meter så det borde räcka.

Sv: Hur långt mellan häst och rissla?

mellan fäste för sele o fram till risslan är det 1.90 m. Så ca bakom häst fram till rissla är de ca 0.50 m. Men tack för svaret. Då räcker mitt avstånd

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 888
Gnägg Satt och tänkte på hur olika storlekspreferenser folk verkar ha när det kommer till hästar. Vet en tjej som var ganska nätt och max 155...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
16 094
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 918
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 913
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur