Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Var på 3-års test i lördags med min och jag var nöjd, han skötte sig jättebra :)
Fick 7-7-8-8-7-7 och 7/8 på löshoppningen.

jag har försökt leta men hittar ingen sen vill jag inte skicka han på inridning utan låter hellre han åka iväg lite längre då till någon där han blir aktiverad, då det är syrran som hjälper mig och hon ska opereras lite osv så står jag i valet och kvalet, men besatämde mig för att han får åka i väg ett år till någon som kan fixa detta:)

Skönt att det iaf finns någon som har det som jag, det verkar som allt går så lätt för alla andra:)

Vad kul! Grattis! :banana:

Är han ponny?

*kl*
Carisma var på dräktighets kontroll igår och var dräktig på 94dygn :D Såg den lille krabaten sprattla runt :love:
Gick på två minuter att lasta både dit och hem! Det känns som den största vinsten. Nu kan vi säga att hon är lastbar iaf :rofl:

Hon får gå kvar på betet 2 veckor till, hon ser ut att må toppen :)

Åh, grattis! Kul att hon är duktig vid lastningen oxå!

Nä, Ior e inte ponny men han är reggad i svensk ridponny. Han fick ju dock vara med utom tävlan dels för att han inte är ponny (153 cm) o för att han inte har gdk härstamning men vi tyckte bara det var kul att få komma ut lite och han vill ju gärna visa upp sig den lille illbattingen ;)

Senast ändrad:

Ja, naturligtvis är det kul att komma med ändå! Speciellt när det går bra också :)

Var mest höjden jag reflekterade över, Hade ju ett svagt minne av att han och Lasse var små pjuttar på tömkörningen, dock inte ponnypjuttar ;)

vad roligt att hon är dräktig.

såg ett sto e. casir ask på kvaliten förra helgen som var väldigt lik din.
Frågade om hon var till salu men icke :(

Oh! Ganska ovanligt ändå med Casir Ask avkommor! De håller man hårt i ;) Fick den bra bedömning? *nyfiken*

*KL*

Testade en ny ridväg idag, hehehehe... Kommer aldrig att upprepas, iaf. inte på de närmsta åren! Sååå läskigt, vi hittade en ljus jordfläck med efterföljande galoppiruett samt capriole + en tokig skata med efterföljande ostbågsrodeo. Öppna fält och nyinridna treåringar och skrajsna mattar passar inte klockrent ihop kom jag fram till. Vi skall nog hålla oss i riktiga skogen ett tag till... :angel: Annars måste jag säga att hon är duktig, egentligen är hon inte särskilt tittig men när hon måste ha täten hela tiden för att ponnyn tramsar och inte vill gå först så blir det lite spänt så klart och anfallande jordfläckar samt skator kan väl få den bästa att tappa fattningen. :love:

ja visst är de ovanligt..därför jag ville köpa henne ;)
Den var jättefin o både hoppa o rörde sej trevligt men tyvärr var hon spänd o kan inte påstå att ägaren visade den så bra tyvärr :S
Så den fick inte så bra betyg.. därför den inte skulle säljas.
För ägaren (uppfödaren) ville inte sälja en häst med så dåliga poäng utan hon skulle tävla dne lite o så först innan den såldes..för betydligt mera pengar.

*kl*

Hu har jag intelyckats hänga med i den här tråden (ni skriver för mycket, jag hänger inte med ;))

Men en liten uppdatering om min tjejja iallafall...

Jag har ju inte eg börjat rida henne (suttit ett par ggr bara) men har jobbat henne en del från marken i sommar. Hade hoppats på att hon skulle låta bli att bli tunna den här sommaren men neeeej då *suckar* Men någon nytta har det nog gjort för fröken är PIGG nu :bump: en liten gummiboll. Blir nog en "turbohäst" av henne sen *S*

I helgen ska hon visas på unghästmönstring och vi fick i veckan veta att alla från två och upp ska visas i träns (har dom inte haft innan där) så det var bara att börja träna att ha bett eftersom fröken inte ens testat det innan (planerar att rida in bettlöst).

Så här tyckte tjejjen om det :devil:
2.jpg

1.jpg

Vi gick ut på banan så hon skulle få röra sig och förhoppningsvis glömma bort skiten i munnen :p och efter bara en liten stund (med fjäskande för småpojkarna som kommit hem från hingstbetet *S*) såg det ut så här:

8.jpg

7.jpg

Har inga mer förväntningar på henne där än att hon ska hålla sig i den gångart jag ber om :p Repter sitter i remonten.

Igår tredje dagen ja testade brydde hon sig inte alls om när ja tränsade :love:

Efter mönstringen imorgon ska hon byta stall och stå hos min nya foderhäst och sen ska hon få vila ett par månader. Har varit mycket för henne nu i sommar

Ser mysigt ut när ni arbetar på banan, tror jag såg de bilderna i ngn annan tråd?

Vad är det för unghästmönstring? Vilka moment ingår? Lycka till iaf :)

Det var ett tag sen man upptatera men nu kommer det:

Om ca 2 veckor kommer min häst att åka till tyskland och stalls upp hos den kända hoppryttaren Paul Schockemöhle.:D
Det ska bli jätte kul att se en utveckligen efter att hästen har fått börja på ett sådant ställe, han kommer vara där i ca 2 månader:)
sen kommer han att fortsätta utbildas tillsamans med tjejen som hade honom i tyskland. fast det blir här i sverige:)
Det hela ska bli jätte kul och känns riktigt spänande måste jag säga det är väl bara att hoppas att allt går bra:)
så nu ska han vetrinär besiktigast i veckan och om han går igenom bär det av till tyskland:)

Det känndes som både ett spännande och riktigt roligt erbjudande.

Min häst får iaf en bra start på sitt liv som rid häst;)

nackdelen är ju att jag inte har lika myvcket att bridra med i tråden under den tiden efetrsom jag är häst lös;) iaf med en 04 har ju äldre ridhästar:)

Ser mysigt ut när ni arbetar på banan, tror jag såg de bilderna i ngn annan tråd?

Vad är det för unghästmönstring? Vilka moment ingår? Lycka till iaf :)

Har nog inte lagt ut dom i någon anna tråd (tror jag *S*). Men det kan mycket väl vara så att jag lagt ut någon liknande bild :angel:

Är bara extriör bedömning (eller vi får snällt trava för domaren med), islandshästar visas inte dirna innan dom är fyra

Idag (fjärde dagen) var bettet helt naturligt *S* gapade somen gammal ridskolehäst :p

Stallägaren (med låååååång erfarenhet och utb) förklarade idag att hon tyckte det var tur att Perla är så välhanterad för hon kommer bli PIGG när jag rider henne *S* Tur jag gillar hästar med fart :D

Är så stolt över min pärla, :love: red ut alldeles själv förut idag. :D Förut har alltid mamma varit med på den andra hästen eller gått brevid, så aldrig varit helt själv förens idag, hon var mkt duktig! Brydde sig inte nämnvärt om något, vilket hon iförsig aldrig gjort, men ändå. :) Skritt trav och lite galopp fick det bli. Lite trött på hemvägen, men går på och gör det man ber henne om hela tiden...
Var tvungen att skriva lite om henne. :)

Dock är bilden från förra sommaren, men hon ser lika dan ut, bara maffat på sig rätt mkt mer. :D

Jättekul att det har löst sig för dig!
Hoppas det fungerar bra! Så får du återkomma när du får tillbaka honom senare, med tjusiga ridbilder! :)

*kl*
Uppdatering...

Fröken går från att vara en tjurmaja till att vara positiviteten själv...rena tonåringen:angel:

Just nu väntar vi på vet.som ska plocka bort vargtänderna så vi använder inte bett för tillfället. Rider i sidepull, longerar i repgrimma.

Hon jobbar rätt mycket över trav(5) och galoppbommar(2) på lina och travbommarna även uppsuttet när vi har coralltid. Blir ca 1-2 ggr i veckan. Igår var hon hur tjurig som helst...ville inte samma som jag...men det var bara att jobba på och få fram henne. Många bockningar och protester men det gav sig så småningom...men så skulle hon upp i galopp, och då började hon igen.:cool:. Men, vi fick till det skapligt så jag blev nöjd.

Fick känslan av att hon var lite stel i kroppen efter allt regnande och blåsande som varit de sista veckorna...hon går ju ute dygnet runt ännu. Lurar på att stalla in henne om vädret fortsätter vara risigt...

Jag kommer att utöka ridtiderna så sakta...är ju inbokad på en massa clinics i höst/vinter så det gäller att hon har ork och kondis...Sen blir det lite vintervila från jul ungefär...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama