Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Jag är så lat
Ska se om jag tar tag i det i veckan, har bara tillgång till bilderna på veckorna (då jag är hemma hos mig o inte hos hästen) o då brukar det vara endel o göra med skolan. Men det är mängder jag inte visat nu
Tiger har vart med om två milstolpar denna helg: första gången riden på ridbana (eller inne i ett ridhus var vi men på fyrkant alltså förutom första hopprundan i aug) och första gången tränaren fick se honom i fredags och idag söndag så red mamma på honom för första gången
Vad kul det var att rida på fyrkant, den var inte så fyrkantig
Tiger har ju gått inkörningskurs o blivit både tömkörd o körd endel på fyrkantsspåret i vintras/våras samt löshoppats endel men att rida rakt fram utmed väggen, att det kan vara så onaturligt
Jaja, han gick så bra så iaf. Helt cool som vanligt med nya ställen, nya hästar, nytt ridhus osv. Brydde sig inte en mm om ngt annat än ridningen när vi knatade runt där inne, galopperade tom om den andra hästen helt fokuserat så tränaren blev nog lite impad av honom
Hon tyckte han såg fin ut o rörde sig trevligt
Var oxå helt bra i munnen där inne så vi ska forts med detta bettet ett tag.
Men mest lycklig av hela det passet är jag av hans underbara förmåga att komma igen även om han tycker det blev lite jobbigt stundtals. Vi kom rätt fort till "nej matte, nu är jag trött, nu vill jag inte springa mer" redan i travarbetet. Men det var bara att säga åt honom att "nej, vi är inte klara än, nu fortsätter vi" med lite röst o lite skänkel så fortsatte han osm om inget hänt. Igen, igen o igen!
Säkert 10 gånger! Inte minsta tillstymmelse till "unghästdöd" där de bara efter en stund säckar ihop o efter det blir helt opåverkbara o mer eller mindre hjärndöda. Min lilla pärla
Tom när jag travade av honom lite i slutet o red ngra varv på raken på samma stora volt så kändes han helt allert o fin o hade fortf trevligt kliv i traven. Inte två steg på raken att han tiggde om att få sluta!