Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Ja jag hoppas oxå att det ska bli bra blir iaf en ordentlig start på ett brab ställe:)
självklart kommer det bilder sen:)

Nej jag hade honom ute på annons för foder sen fick jag detta erbjudande och kunde inte riktigt säga nej;)

Knapp lån.

Får väll uppdatera om "min" 3 åring. Efter sommarbatet där de fick komma hem tidigare i från pga att hon och min 1 åring gick ner i vikt.
Så hon fick gå och ha det gött ca 1 månad till hemma hos mig och göddes lite.
Nu är hon dock i gång lite och det märks att hon har utveklats väldigt mkt mentalt, blivit mkt mognare i skallen. Dock så har det inte hänt så mkt kroppsligen på henne, inte blivit mkt högre eller breddat sig så mkt. Fast jag ser gärna att de växer långsamt.
Vi rider lite lätt och tömkör. Målet senare i höst/vinter att börja hoppa in henne.

ja så min lila kille åker nog i slutet av denna månad om han går igenom vet. besiktingen:)

KL

Lite uppdatering av lilla Saga!

Hon är så himla duktig min lilla snutta. Hon får ju bara mer och mer energi nu efter boxvilan men när man går ut med henne till hagen så sköter hon sig så himla bra, super duktig, går in i hagen, vänder henne (gör alltid så så att hon vet att hon inte får dra iväg) och sen när jag har knäppt loss grimskaftet så bara exploderar hon och busar lite och sen äter hon :D

Hältan(orna) har försvunnit nästan helt när vi går, syns bara lite, så jag hoppas att det innebär att hon har blivit bättre oxå för när vi åkte till kliniken så var hon ju halt initialt oxå.

Idag gick jag ner på banan och tog på träns och longerjord så att hon skulle få ha lite grejer på sig. Oxå skrittade vi runt och gick över lite bommar och över en pall för att hon skulle få tänka lite. Oxå skulle jag trava henne ett varv åta båda för att jag ville se ur hon rörde sig. Första varvet var hon jätte duktig, travade lugnt bara oxå bytte jag till andra varvet och när hon skulle trava så skulle hon dra iväg i bock och bus så jag rev i åt henne på en gång eftersom hon inte får göra det nu pga benen och hon blev jätteförvånad och slutade och travade sen fint ett varv. Det var så roligt att hon lyssnade så snabbt på mig när hon skulle dra iväg, har blivit stoooor skillnad sen i våras!:love:

Så så är läget för oss nu!

Vad skönt!

Tiger hade en nära-döden-upplevelse när vi åkte till stranden första gången i söndags. Killen envisades med att köra ÄNDA ner på stranden (hästmänniska som han inte är...). När jag öppnar lilla dörren där fram står Tiger o skakar inne i släpet för havet dånar och det blåser som f*n. Plus att det första han ser genom dörren är två surfare som håller på att ta ned sina enorma skärmar de åkt efter. Fatta vad jag skällde ut killen :smirk: Dock gjorde det ju inte saken bättre att Tiger trodde jag var arg så jag bestämde mig för att strunta i det.

Tiger vill ut ut så fort översta luckan fälls ner men hejdar sig o backar sakta ut som vanligt. Väl nere står han blickstilla med blicken på surfarna o vi försöker snabbt ta av honom täcket pga blåsten, vilket lyckas. Dessa långa sekunderna innan han rör en fena tänker jag "ska han någon gång i sitt liv flyga i luften så är det nu". Lös hysterisk häst på stranden, kul... Men jag fejkar som vanligt och klappar på honom ordentligt o skrattpratar med honom o berömmer honom för den hemska (ironi) surfaren. Sen så återvänder han till nuet o står lugnt still som om han fötts på stranden :love:

Även första mötet med vattnet o de skummande vågorna tog han med sin underbara Tiger-inställning. Från att han styrdes mot vattnet tills att han obekymrat skrittade runt genom vågorna tog det typ 3,5 minuter på lös tygel utan drivning :love: Blev lite trav galopp i vattnet sen oxå men pga blåsten höll vi ju på o välta kändes det som :mad:

vad roligt att ni varit ner till stranden.
de gjorde vi med våra redan som fölungar då dom fick följa med mamman ner :)
Han som idag är 1 lade sej ner i sjön o drack vatten..bara huvet som stack upp :rofl::eek::D

I söndags fick jag min premiärflygtur av calle.
Han som alltid varit så snäll blev pigg o busig o gjorde 3 bocksprång på rad o svängde höger.. jag landade åt vä o såg calle förvånad galoppera vidare utan ryttare . suck.
var bara o gå hem o hämta honom igen o sen rida en sväng till .
då skötte han sej så bra så :)

Har ni nära till stranden? Vi har typ 3 mil o så får man ju bara rida där mellan 15 sept och 15 maj så det blir liksom aldrig av, lat som man är :angel:

Ojda! Jag har inte åkt av Tiger än. Tror jag åkte av senast på julafton typ 2004 eller 2005. Fast då åkte jag i backen 2 ggr på raken av den enda b-ponnyn jag ridit i mitt liv (oxå connemarabäbis).

Undra vad Tiger skulle göra... Hmmm...

ja vi har ca 500 meter ner till stranden så de är en lagom promenad för fölungarna att gå , liten upptäcktsfärd utanför hagen ;)
Sen är de en liten strand långt ute på landet så vi kan komma i princip när som helst.
Är de superfint väder så väntar vi till sena kvällen eller tidig morgon för att inte störa badgästerna. Fast oftast tycker badgästerna (08.or på semester :angel:) att de är exotiskt med hästar vid sjön hihi.

Igår red jag o mamma ut, andra gången mamma red Q och de gick så bra så bra. mötte en bil oxå men dom bara stannade o kikade på den sen gick dom vidare.

Dags att uppdatera lite ...
Fröken sköter sig med den äran! Hon har tagit sina första turer med ryttare (matte) ute på vägen, i förrgår gick hon helt själv :bow: och idag hade vi sällskap av hennes (iaf för tillfället ;) ) "pojkvän". Oj så kär hon var men hon skötte sig ändå jättebra! :love: Sen när vi kom tillbaka till fältet hemma kom hon på igen att hon var kär så då ställde hon upp sig igen och "kissade".... ston....:devil:

Hon får en behövlig vila på några dagar nästa vecka när matte åker på konferens. Tror att huvudet kan behöva det :p

Nu har det blvit lite bilder frn terrängträningen med Tiger i augusti :angel:

Här http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=812506

Favoritbilden från det tillfället
DSC02332.jpg

Gud vad fin han är :bow:
Ser väldigt välmusklad ut.

Tack :love:

Mjo, hans sadel ligger inget vidare längre. Dock drog sig sadelutprovaren för att ta dit oss när jag sa hur mycket han skulle ridas mer i år. Blir nog bara ett par gånger till :( Jag längtar redan till våren, att få prova ut sadel o träna lite mer :bump:

jag ska oxå börja kolla sadel. Velar på om ja ska köpa nu eller vänta.. klurigt när man inte vet hur mkt dom ändrar sej.
köpa vid bra sadel o ha padd eller köpa billigare o ha så länge. klurigt.

Jag har ju min wintec nu men den har blivit för smal (rider alltid med mattespadd för han var så tunn över ryggen i början att den var för bred). Dessutom så ser den mer för bjöd ut än den gjorde innan om man bara lägger på sadeln, innan var det bara på gränsen till för mycket, nu tycker jag det är för mycket. Men lägger man padden under ligger sadeln stadigt, dock lite för smal som sagt. Tänker prova ut en i vår som har plats för padden, helst vill jag rida med padden alltid, jag gillar funktionen. Spec vill jag ha den under en ny sadel så man kan plocka bort den sen om han breddar sig mer men sadlen ändå ligger bra (utan padd). Tänker satsa på ngt beg av bra kvalite.

Begagnat kommer jag oxå köra på men bra kvalitet.
Just nu är jag inne på prestige men drömmen är en butet :bow:

Jättefina bilder!
Travbilden var underbar!

*kl'
Jag och Lasse red själva i skogen idag, och någon hade "parkerat" en övergiven cykel i vägkanten, med påsar på styret :eek: Jisses så farligt tyckte Lasse och gjorde en 180graders vändning och galopperade iväg några steg! (Kan inte kalla det sken, för det gick ganska sakta :rofl:)
Paff som attan blev jag, för det var jag inte beredd på, Lasse har aldrig varit rädd för något i hela sitt liv! Antar att det bara var lite överskottsenergi ;) Fick leda honom förbi :p

Längtar efter att få ta hem Carisma från betet, söndag är det bestämt :banana: Får se hur hon är att rida efter 4 månaders vila :angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama