Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Tack!

Gu va kul å köra! Jag är i valet å kvalet när de gäller inkörning av Lynette. Hon skulle säkert tycka de va skitkul, men hon är ju ändå travare... Jag vill inte locka fram travartraven så att den "vanliga" traven blir förstörd på grund av det. Vet inte, har inte så mkt erfarenhet kring detta, men känns dumt att chansa. Nån som har nån idé?

Det är nog ingen fara om du nu inte skulle travträna henne. Man kör ju på ett helt annat sätt i vanlig körning.

Lite uppdatering från oss, med sprillans nya bilder från igår. :)
Var iväg och skuttade lite igår igen, skötte sig exemplariskt förutom när hon på rikitgt försökte skicka av mig, det var riktigt bocksprång och skutt hon gjorde. Tur att man satt kvar, lerigt som tusan på banan. :)
Travade 3 bommar på rad, jätteduktig. Var som om hon aldrig gjort annat. Och hoppade 50 cm.

Lite bilder här med. :D Dock inga på övningarna.

Fin! :) Och vad roligt med lite ridbilder!

Igår tog jag hem Carisma efter 4 månader på betet, hon såg hemsk ut :p Så det blev bad av ben,hals, man och svans. Hon hatar vatten, så det tog nästan en timme, och jag var helt anfådd efteråt :rofl:
Får vänta med att ansa man och svans så hon inte får en chock av all uppmärksamhet ;) Ska bli kul att sätta igång igen iaf!

HON :D är runt 168 kanske, hon var 165 på treårs den 6 maj. Känns som om hon växt lite till. Ser högre ut än vad hon är. Rätt maffig med. :) Kan tillägga att jag är kort, typ 167 :D
Din låter liten och söt, vad är det för nån?

Senast ändrad:

Tack. :) Första ridbilderna faktiskt. Mamma är inge vidare duktig på att komma ihåg kameran. ;)
Så såg min med ut efter betet, det blev bad och hårfix i flera timmar innan hon såg anständig ut. :rofl:

Tack!

Gu va kul å köra! Jag är i valet å kvalet när de gäller inkörning av Lynette. Hon skulle säkert tycka de va skitkul, men hon är ju ändå travare... Jag vill inte locka fram travartraven så att den "vanliga" traven blir förstörd på grund av det. Vet inte, har inte så mkt erfarenhet kring detta, men känns dumt att chansa. Nån som har nån idé?
Att använda hästen som körhäst eller travhäst är två helt skilda saker. Jag körde ju Sune (f.d. varmblodstravare med fina tider) och tävlade honom i western med mycket bra resultat. Han var inte bredspårig varken vid körningen eller ridningen...men i travartravet:eek:...Jisses;)

angående hackamore måste jag bara säga att jag är ganslka mycket för det då alla hästar jag haft gått bättre på det.
aldrig testat det på unghäst dock :)

HON :D är runt 168 kanske, hon var 165 på treårs den 6 maj. Känns som om hon växt lite till. Ser högre ut än vad hon är. Rätt maffig med. :) Kan tillägga att jag är kort, typ 167 :D
Din låter liten och söt, vad är det för nån?

Min är varmblodstravare, dock ej reggad. Blev så krångligt med dna å grejjer, så hon fick bli okänd härstammning istället. Ska ju ändå ha henne som ridhäst så det spelade ingen större roll för mej vad som står i papperna.
Finns förresten en kort film på henne på föregående sida.

Senast ändrad:

Att använda hästen som körhäst eller travhäst är två helt skilda saker. Jag körde ju Sune (f.d. varmblodstravare med fina tider) och tävlade honom i western med mycket bra resultat. Han var inte bredspårig varken vid körningen eller ridningen...men i travartravet:eek:...Jisses;)

Aha! Då kanske man ska satsa på att köra in då? Tror som sagt hon skulle tycka de va kul. Får ta hjälp av travgubben i stallet, vågar mej inte på nåt sånt själv!

angående hackamore måste jag bara säga att jag är ganslka mycket för det då alla hästar jag haft gått bättre på det.
aldrig testat det på unghäst dock :)

Enda nackdelen med hackamore är om hon vill busa å småbocka när vi galopperar. Är lite svårt att få upp huvudet på henne med hacket. Men hon busar bara när jag har sadel, och jag rider mest utan nu. Ska dock införskaffa mej en ny så fort den kommit in på lager igen.

Ja han är jätteduktig! Har kollat på bilderna och filmerna från terrängbanan och stranden :love: Vill också rida Windy i vatten men det är lite dåligt med sjöar runt om där hon står och jag vet inte riktigt vart man kan åka heller..
Skulle du visa Tiger på championat snart?

Jag hade ju klantade mig dock, är ju bara några sek frmaför vagnen, den filmen är mkt längre :idea: Ska ladda upp hela den och hur han tog sig an havet.

Det blir inga championat för Tiger. Ponny har ju inte det förrän vid 5 o 6 år o då kommer han def vara för hög och storhästchampionaten är ju så höga klassser. Inget en övervuxen ponny ska matchas till tycker jag. Kvaliten får bli sista unghästgrejen för honom nästa år.

Men, det är nog 3-års riksfinalen du menar :idea: Han fick dubbeldiplom på 3-årstestet och riksfinalen är nu till helgen i våran stad så vi anmälde oss till hoppningen. Ska bli kul men är nervös som sjutton, jag hatar att stå på marken som ett fån :eek:

Har duingen strand såkan du ju altid åka till en terrängbana. Ofta så får man GÅ ned i vattnet utan tränare. Ska man hoppa hinder o så är det nästan alltid ett krav att ha med en, v klubben godkänd, ränare för den banan. Men plaska i vattnet får man hos oss iaf :)

Tror det bara hade varit kul för er att köra. Jag tycker det är jättenyttigt!

Red sista turen på Tiger i söndags. Sadeln känns inte alls bra längre men Tiger känns desto bättre (för bra :crazy: ) så nu ska hna slippa riktigt ridning fram tills dec. Tänkte köra några veckor tills skorna åker av, ev köra mer beroende på hur han är i fötterna. Annars ut o knalla med mig i snöre eller barbacka på de fina vägarna tills det är dags igen. Jag vill prova ut sadel o börja rida igen, längtar redan :bump:

oh, härlig tråd :D synd bara att jag är lite efter och upptäcker den nu :angel:
måste ju få presentera min lilla stjärna !?
Cassiopeia f-04 e. Feliciano - Caisa Cavat - Helwan.
Har varit min nu i två månader, grundriden och snart ska inhoppningen sätta fart!
14896909.jpg

14896913.jpg

14866842.jpg

14866843.jpg

fler bilder på http://www.pixbox.se/alb_show_id490592_page0.html

Vad harmonisk han ser ut! Jättefin trav:bow: Jag blir lite peppad faktiskt :D Måste bara skaffa en sele. Vad har du för sele till din? Kan noll om sånt!

*host harkel*

En sele från Hööks utan draglinor o baksele :o

Vet att det är skit eg men det känns som att vi anpassar körningen efter utrustningen tills vi vet om vi tänker köra mkt mer eller inte. Dvs vi kör enbart i trav på plan mark. Vagnen är från uppfödaren och fick modifieras lite för Tiger var lite känslig.

Ang hans trav, du skulle se honom framför tränaren :love: Men de blev så trista filmer inne i ridhuset men han är mkt finare med honom i tömmarna än mig, jag är pinsamt dålig på att hantera tömmar :o Därför håller vi oss till bettlös helt kravlös tömkörning i skogen när vi är för oss själva :D

Sticker in en liten brasklapp, bättre än att köpa en sådan sk "skitsele" med fast brösta (mycket oergonomiskt för hästen) är att köpa en billig "ordentlig" sele. Jag betalade 1900 för min från equilex.se - kvaliteten är inte super och man kan väl ifrågasätta varifrån lädret kommer och vem som sytt selen, MEN det är i alla fall bättre och ej så mycket dyrare än en så kallad "skitsele" för hästens skull.

Black_darling - om det är travsulkys du ska låna så kan du lika gärna ha en travsele. Sk travrockards kan man enkelt anpassa med en svängel & köra med bröstselen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama