Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Sticker in en liten brasklapp, bättre än att köpa en sådan sk "skitsele" med fast brösta (mycket oergonomiskt för hästen) är att köpa en billig "ordentlig" sele. Jag betalade 1900 för min från equilex.se - kvaliteten är inte super och man kan väl ifrågasätta varifrån lädret kommer och vem som sytt selen, MEN det är i alla fall bättre och ej så mycket dyrare än en så kallad "skitsele" för hästens skull.

Black_darling - om det är travsulkys du ska låna så kan du lika gärna ha en travsele. Sk travrockards kan man enkelt anpassa med en svängel & köra med bröstselen.

:bow: Det rekommenderar jag oxå :o

kl

Va på världens härligaste ridtur idag med lilltösen. Hon är ju bara för härlig! Va ute ca 2 timmar barbacka (fick lite ont i rumpan på slutet) och hon skötte sej exemplariskt hela vägen! Mycket galopp blev det (helt underbara sandvägar) och hennes ork tog aldrig slut! Vart liite svettig på halsen och på bogen innan vi var hemma. Så lungn och harmonisk som hon va efter den turen har jag aldrig sett henne. Det kanske är som en kompis säger, hon behöver mer stimulans och få arbeta mer än vad hon har gjort hitills. Men man blir ju så mesig när de är bäbisar vi snackar om. Dom kan ju gå sönder ;)

I dag så fick min tjej skritta och trava över bommar för första gången med ryttare (mig) på. Hon viste precis vad det handlade om även fast hon aldrig har gått över bommar för (bara löshoppats). Hon gick som om hon inte hade gjort något annat i sitt liv.
Lite trotts har dock börjat komma fram, hon börja tycka att hon börjar bli stark nu...
Men det är inte så farligt och det är väldigt lätt att visa att hon inte alls är den som bestämer av oss.
Tycker att hon går från klarhet till klarhet.

Även vi har hoppat idag, tredje gången med ryttare och första med räddharen matte... Färgade bommar på grannstallet, bildbevis följer!! Hjärtepållan har verkligen allt man kan önska hos en häst även om lite mer framåtbjudning hade varit önskvärt men det kommer väl förhoppningsvis. :crazy:

Buarliten2.jpg

Buarliten3.jpg

Buarliten.jpg

Vad roligt. :)
Jag ska nog inte pröva barbacka med min donna, inte som hon höll på i söndags iaf. Får träna på att man inte ska bocka och försöka kasta av matte först. :D

Hon är e. Blue Talk xx- Stanford- Herrera xx, 75% fullblod med lite Stanford... ;) Hur har det gått med din pålle? Hört något mer?

haha :D ja de kan ju va en fördel att dom inte vill kasta av en först :D Lynette dummar sej mer när jag har sadel än utan. Men det är väl individuellt.

Det har gått bra hhan gick igenom vet. besiktingen utan en enda anmärkning vetrinären sa att det var en utav dom snyggaste 3 åringar han sett och han tycker inte så mycket om hästar i vanliga fall;)
Hon som ska ta med sig han till tyskland kom hem där ifrån igår så hon skulle ringa nu idagaran så eventuellt kankse han åker i helgen.
kommer kännas konstigt att ha hästen i tyskland ett år:)

Hon var lite tramsig i munnen i går när jag red, fick veta varför i dag och det var som jag anade. Pappa hade hittat en del av en tand i krubban i dag!

jag är super nervös:eek:
kommer kännas konstigt med bebisen i tyskland ett helt år:)
men jag får åka och hälsa på.
ja utbildningen vill man inte klaga på:) sen att det är helt gratis för mig kan inte bli bättre;)

jag är super nervös:eek:
kommer kännas konstigt med bebisen i tyskland ett helt år:)
men jag får åka och hälsa på.
ja utbildningen vill man inte klaga på:) sen att det är helt gratis för mig kan inte bli bättre;)

Oj då! Ja, då är det inte så mkt att snacka om ;)

*kl*

uppdatering om min tjej.
vi var i ridhuset idag och hoppade under ryttare för andra gången. hon har varit lite tjafsig ett tag nu men idag ansträngde hon sig verkligen för att förstå, lyssnade på mig och gav inte bara upp för att hon började bli trött. på hinder ser det dock ut som vi är ute och fyllerider.... ngt vingligt alltså.

hon är lättlastad men då går jag alltid in i transporten med henne men jag vill kunna klara det helt själv, som det är nu måste jag ha någon med mig varenda gång. så idag när vi skulle iväg skickade jag in henne i transporten själv (detta borde jag ju övat på för längesen men men), hon tyckte det var lite läskigt men in gick hon i alla fall =)

kameran var med då jag hade tänkt filma några hopp men sen glömde vi bort att använda den.

hade ju bestämt mig för att det var dax att låna ut henne men nu är jag bra sugen på att starta några tävlingar i vår innan jag släpper henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama