Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Nä stackare :( Tycker synd om både dig o pållan :(

För att bättra på det positiva tänkandet (gud vad duktig hon är med lastningen :bump: ) så blir de väldigt trevliga att handskas med av att åka o hälsa på doktorn o bli petade på. Tiger tycker det är jättekul o åka till sjukhuset :crazy:

idag har grabbarna varit in till ridhuset för en liten ridtur.
Hoppad enågra språng med båda två , 2 räcken , en grind och vattenmatta med bom över.
Låg mellan 30-60 cm högt :p

Q skuttade på allt på en gång, var pigg o glad. Råkade riva nått när han kom lite nära, fick med sej frambenen men glömde att han hade bakben o fortsatte galoppera med dom istället för o hoppa.. lätt hänt när man är bäbis :D
Calle kände jag knappt igen. Seg som tuggummi, o ville ingenting.
gick på sidan av hindre tnågra gånger, fattade inte riktigt vad han skulle göra idag o ville helst stå med Q o gosa .hmm
Men så småningom insåg han att de var hoppning vi försökte oss på så han skuttade över alla hinder .
Så jag kan inte beskylla dom för o vara tittiga :D

Tittade lite på calle sen o visst är han lite överbyggd nu igen.. så förmodligen är de lite växtverk som gör honom ovillig att springa framåt, så han får väl ta de lungt nu igen och växa o sätta päls bäst han vill.

Tänkte bara komma med en uppdatering min lille herre har det super trevligt där han är nu han går jusst nu i en hage med 5 shettisar och tror han är herren på teppan;)
dom har ridit han och allt har funkat jätte bra:)
ska komma med bilder så fort jag vart och hälsat på:)

Mish

Sto e Quite Easy-Little Boy inriden i juli, haft en månads vila till mitten av september. Rids ca varannan dag mestadels ute ridning men även lite i ridhus.

Sto e.Quite Easy-Swift
Gick tre-års testet i våras därefter blev betäkt och sommar bete.
Rids nu ca varannan dag mestadels ute ridningen. Även lite riden i ridhus och påbörjad uppsutten hoppning.

Uppdatering igen...

Lilla fröken fick vargtänderna bortplockade i fredags. Idag är det slut på vilan och vi kör igång igen...nästa helg, 20/10, är det dags för första clinicen...Jäjj:bump:

Uppdatering igen...

Lilla fröken fick vargtänderna bortplockade i fredags. Idag är det slut på vilan och vi kör igång igen...nästa helg, 20/10, är det dags för första clinicen...Jäjj:bump:

Vad är det för clinic ni ska på?

Kl

Uppdatering från min tjej.
Har hänt en del senaste månaden. Lynette höll ett kort tag pa att ta över... Inte bara i hagen utan allt annat oxå.
Så jag bestämmde mej för att ta tag i det innan det gick för långt. Ringde en tjej som kom å hjälpte. Hästen vart totalt annorlunda!
Nu står hon lös i stallgången när vi pysslar (försöker givetvis testa dom nya "jobbiga" gränserna) men det mesta har löst sej :p

I dag tömklrde jag i ridhuset med skacklor, gick kanon! Tur man har en häst som inte fattat vitsen med att stressa upp sej :banana:

Så nu ska jag börja med inkörningen på allvar!

Måste bara uppdatera några bilder (ej från idag dock)

Min lilla bebis är ett varmblod som gick premie igår och blev godkänd! Det avr ren lycka att se sin uppfödning och bäbis klara tiden, blir en spännande framtid för henne!

album_zoom.php

fin! Måste bara fråga, hur fasiken gör du när du länkar från apberget?? fungerar inte för mej... PMa mej gärna!

Vad fin hon är! Jag har kikat genom tråden från där jag slutade i juni och det är väldigt kul att se hur fina allas hästar är.

För Etan går det bra, han flyttade till nytt stall direkt efter betet där han tillbringade hela tre månader med endast vila. Nu är vi igång igen och det går bra med ridningen.

Jag får återkomma med bilder senare, hinner inte lägga in några nu.

Hon är behandlad i två ben och nästa torsdag ska vi på återbesök igen. Går i liten hage och dräller för hon får inte busa nått nu efter att hon är behandlad.

Åh, attans att du bor så långt bort annars hade jag tipsat om en som inte behandlar så de måste stå inne/stilla.

Iaf när min blev behandlad i leden för knäledsinflamation. De använder sig inte heller av böjprov där utan kollar rörelserna på ett löpband. Mkt effektivt o känns bättre för mig, jag har aldrig varit ngt fan av böjprov eller reducerad rörelsefrihet vid hältor som inte beror på ngt akut.

Kom på jag kunde länka http://www.euro-vets.com/lang.asp?lang=se så kan du läsa själv, lite svårt att förklara ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama