Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Min fröken är 146,5... och står på vila för gu'vet hur länge:crazy:. Ev.har hon en blödning i kotbenet eller så är det en cysta... Halt som bara den och står på butta, ska skos med specialbeslag för avlastning av leden och sen vila.:cool:...Så, vi har en paus...

en fråga till er med blivande hopphästar:
när har ni planerat att starta första tävlingen/klubbhoppning ja vad ni nu börjar med. nu är det ju ett tag till nyår men vad har ni för plan, om ni har någon redan?

Vad tråkigt att hon är halt! Men hoppas på att hon blir bättre snart!!

Min dam är ca 150 (har inte mätat) men jag höftar. Växer bak i perioder men tycker inte de händer så mkt fram :confused: Endå är hon inte överbyggd... Knas! Men hoppas iaf hon blir några cm till!

Min dam är ca 150 (har inte mätat) men jag höftar. Växer bak i perioder men tycker inte de händer så mkt fram :confused: Endå är hon inte överbyggd... Knas! Men hoppas iaf hon blir några cm till!
Låter precis som min, ser lite hög ut bak och jag tänker "nu växer hon" men nej och trots det ser hon ju inte överbyggd ut jämt!
alla andra jag haft har man kunnat se ungefär när de ska dra iväg på höjden men denna bara lurar mig hela tiden.

knapp.
Calle närmar sej 170 , om han inte redan gjort de, stor är han iaf:angel:
Q ser inte så stor ut men gissar på att han närmar sej 155.

jo visst skulle han bli ponny..renrasig connemara som han är.
Men Q har andra planer... tydligen! :D

Tiger är nog minst 152 iaf. Får ta o låna mätstickan ngn dag! Han ska iaf vara frisk nu från sina sömstick/hovbölder, har haft varma famhovar (båda) ngn dag efter det att den sjuka hoven var kall men då har mammas häst oxå haft varma hovar så det är nog inget. Så nu är han bara skodd bak, igen :D Får nog klappa lite på honom till helgen :bump:

Piraja: Låter tråkigt det där, stackars er :(

en fråga till er med blivande hopphästar:
när har ni planerat att starta första tävlingen/klubbhoppning ja vad ni nu börjar med. nu är det ju ett tag till nyår men vad har ni för plan, om ni har någon redan?

Blivande hopphäst är han väl inte direkt, stora hästar hoppar så högt tycker matte :D Men jag hade velat starta ngn clearround i både dressyr o hopp innan kvaliten om vi känns färdiga för det. :)

Blivande hopphäst är han väl inte direkt, stora hästar hoppar så högt tycker matte :D Men jag hade velat starta ngn clearround i både dressyr o hopp innan kvaliten om vi känns färdiga för det. :)

Alla som tänkt tävla något i hoppning är så välkomna att svara ;)
När är kvaliten? :o

kvaliten brukar vara i sept månad.

Jag hoppas att jag ska kunna komma ut o tävla lite 90 -1 meter på senvåren o kvala den ena till 4 års champ.

kvaliten brukar vara i sept månad.

Jag hoppas att jag ska kunna komma ut o tävla lite 90 -1 meter på senvåren o kvala den ena till 4 års champ.

:bow: en fråga till... (jag har alltid bara varit ute på vanliga hopptävlingar). 4 års championatet är väl bara för svenskfödda?

Nej!! Och ni som skulle iväg på clinic å allt nu i dagarna... men va trist!:(

Håller alla tummar för att det kommer gå så bra som möjligt.

Själv ska jag iväg med Saga till kliniken igen imorgon. Har gått två månader nu sen det började, känns som en evighet!! Till förra gången var jag hoppfull men nu vågar jag inte ens hoppas på att hon är bra. Bara att vänta och se.

njae jag är lite dålig på vilka som får vara med.
Men på breeders så finns de en avd för bara svenska o en för både och, iaf för 5-6 åringar.

Nej!! Och ni som skulle iväg på clinic å allt nu i dagarna... men va trist!:(

Håller alla tummar för att det kommer gå så bra som möjligt.

Själv ska jag iväg med Saga till kliniken igen imorgon. Har gått två månader nu sen det började, känns som en evighet!! Till förra gången var jag hoppfull men nu vågar jag inte ens hoppas på att hon är bra. Bara att vänta och se.

Ja visst skulle vi det...på lördag och den 18/11 och i början på december. Har bokat av samtliga och så hoppas jag att jag får plats i vår istället om hon är fräsch då...:cool: Jag håller tummarna nu för Saga...HÅRT!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama