Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

KL

Saga är frisk!! Åhhh, va skönt. Hon visade en aning på kotan fram men det var så lite och vet. sa att det kommer vara borta av sig själv om någon vecka så jag ska börja ta längre promenader nu och sen om några veckor sätta igång och rida igen :D

Jag lastade henne helt själv idag, ingen som stod inne och tog emot henne :D Sååå duktig :love:

Oxå fick mig ju att dö smälta här ikväll... jag släppte ut henne i hagen med de andra, hon blev jätte glad och den här gången gick det jätte bra! Visst lite skrik och sura hästar men Saga bara gick och såg glad ut hon. Hon säger bara till om de andra försöker bråka med henne annars skruttar hon runt bara. Hon såg så himla rolig ut vid ett tillfälle för en av hästarna stod bakom och skulle bita henne i rumpan och hon bara stod kvar fast han gjorde TVÅ försök HAHA Hon bara total ignorerade och den andra blev paff :D

Sen tillfället som fick mig att smälta var när jag skulle ta in dem igen. Det var tre hästar i hagen och en av dem är en gammal märr som är den som vill bestämma ( hon som sparkade saga när hon fick såret nu senast). När jag gick till hagen kom de andra två och ställde sig vid grinden, Saga var en bit bort och snosade. Men jag ville ta in henne först och ropade på henne. Då kom hon springandes och tryckte sig förbi de andra två. Såg ut precis som "Det är MIN matte!!" Det var inte minsta lilla frågan om ifall hon skulle våga trycka sig förbi dem, hon bara ångade förbi. HIHI Min lilla pärla :love::love:

Men så skönt att hon är bra!!! Så glad för din skull :bump:
Skönt för Saga att få komma ut till dom andra hästarna i hagen oxå!

Visst värmer det i hjärtat när dom gnäggar och kommer mot en i hagen när man ska hämta dom ;) Min lilla kommer alltid fram och visar dom andra hästarna att jag är hennes matte (vilket kanske inte alltid är så bra) men man kan ju inte göra annat än smälta :love:

quick Om jag har förstått det rätt så får du lov att tävla din danskfödda häst i championaten, om du har svenskt registreringsnummer på henne. Tror dock inte att du får vara med i breeders. Men champioaten är jag ganska säker på ;) Har själv en dansk dam, och det är så jag har uppfattat det iaf.

Tack det är så jag också förstått det nu. Men jag vet att någon pratade om att jag skulle få ett svenskt pass men jag fick ju det danska tillbaka skickat med svenskt nr i så det verkar vara så det ska vara.
var ifrån köpte du din?

Fick också tillbaka mitt pass med svenskt nummer i.
Köpte henne av en liten uppfödare utanför Odense, stutteri Lindberg.
Vart har du köpt din?

*kl*
Mätte Lasse idag, han har inte växt så mycket, som jag trodde :angel: 161,5 slutade han på nu, med skor ;) Fast han är lite högre bak, så nån liten millimeter till blir det nog!

Oki jag har inte så bra koll men jag känner igen det... trodde dock dom födde upp ponnysar.
Min kommer från Volstrupgaard, inte heller så stort.

Löshoppade min idag och det var ett bra tag sen nu. Hon hoppade bra men blev inga höjder för underlaget var helt värdelöst och släppte hela tiden idag :crazy: Så då blev hon feg och det var ju inte så konstigt.

Två bilder från "framhoppningen":
dsc01598_1__1192813254.jpg

dsc01597_1192813297.jpg

Suddigt, pyttelågt osv. men men.

Alltid kul med bilder. Hon är himla vacker!

Ja, de föder mest upp welsh ponnisar. Men han hade ett hbl-sto han betäckte förr, och fick ett föl o året.

Så fin lilla Lasse har blivit, han ser trevlig ut att rida! Får hoppas att han får vara frisk livet ut i gammla dar, då han har fått mer än nog av allt skit!

Vad skönt att hon är frisk!!

Jag hade ut hovslagarn till Windy i tisdags för att kolla efter hovböld som massören som var ut trodde att det var. Fanns ingen och hon gick rent :bump: Igår skrittade jag henne, fast hon ville gärna springa istället :) Fanns ju massa grejer som man kunde låtsas bli rädd för! Ska ta ut equiterapet iallafall nästa vecka för att kolla så att hon är helt okej.

Min syster har nu varit nere och hälsat på min 3 åring som är på utbildning och han har det toppen!
han ska ha blivit jätte stor och biffig;)
tyvär har jag inga bilder förens hon kommer hem från skåne igen.

men lovar att jag ska fixa:)

Grattis alltid roligt när man ser ett ljus i tunneln :banana:

Uppdatering från mig:

Chili har nu varit hos tränaren i ca 3 månader, det var meningen att han skulle visas på Futurityn ( quartervärldens 3 års test)
Men lagom 2 veckor innan så blir han jättedålig :confused::(

Efter diverse besök av vetrinär så tror de att han fått någon form av förgiftnings fång. Tränaren passade då på att ta ut tandläkare, hovslagare, och equiterapeut. Så nu har plutten fått en helrenovering :smirk:

Men men jag har nu plockat hem honom och bokat tid hos ATG kliniken på lördag.
Vill ta tag i ett tidigare problem som han haft i galoppen höger bak. Känns som om det är lika bra att ta allt på en gång ;)
Så vi får hoppas att det inte är något allvarligt :crazy:
Konstigt igentligen, det syns inget i skritt, trav eller vänster galopp bara i höger galopp :confused:

Hur skulle ni göra föresten, min tränare tyckte inte att man ska böja en 3,5 åring. Men jag vet att det kommer göra det på kliniken.
HUr skulle ni ställa er till detta? Svårt kanske att se var felet sitter om man inte böjer om man inte ser problemet annat än i höger galopp :crazy:

Tacksam för synpunkter

Var iväg med Aprilia i helgen igen. Mamma och jag tog båda med oss, Den gamla och henne. Stod nästan helt still i trailern, vilket hon inte brukar göra.. Har hållit på och rakat och sånt förut, men inte då. På tiden om hon skärper till sig.. För första gången var det fler i ridhuset vilket var väldigt intressant tyckte hon. Blev nästan lite för närgången ett tag. :D Men skötte sig exemplariskt, inget bus och inget sparkande som kan komma när jag precis hoppat upp. Bara lite bakskygg när någon kommer snabbt bakifrån eller för nära.. men drog bara åt sig rumpen lite. Alltså inget allvarligt. Skönt det. Gjorde superfina fattningar och avsaktningar. Ökade och minskade steglängden lite bara för att prova lite och det var inga som helst problem. Lyssnade jättefint. Nästa helg får det bli lite hoppning igen... Var bara tvungen att skriva av mig lite. :D

Jag är som sagt tidigare väldigt emot att böja öht men antar ni inte har ngn veterinär motsvarighet däruppe som inte böjer? Fast det vore ju konstigt om det bara finns i Halmstad, är det så unikt?

www.euro-vets.se

Kulkul!

Min lille pojk ska få testa på lite tömkörning på söndag. Har en tränare som kommer ut till grannen så hon ska få introducera lite "dressyr-tömkörning" lite lätt. Hon var väldigt duktig o försiktig med mammas pålla så förhoppningsvis tar han det bra. Han har inte gjort ngt alls sedan den 29 eftersom han fick hovbölden o allt.

Tömkörning tycker min pålla är roligt,. :)
Hoppas det går bra för er.. Och att alla hovbölder och skit håller sig undan! :D

Nej, va jobbigt! När jag var med saga in till kliniken så böjde de ju henne. Jag gillar det ju inte så värst men tänkte att det ändå inte finns något alternativ för jag hade ingen lust att bara låta tiden rinna iväg hur långt som helst. Också ville jag veta vart det var fel.

Hoppas att det går bra på kliniken!

Tömkörning tycker min pålla är roligt,. :)
Hoppas det går bra för er.. Och att alla hovbölder och skit håller sig undan! :D

Jo det gör nog han med, så länge rätt människa håller i tömmarna när de sitter i bettet ;) Jag tömkör således bara bettlöst o hittills har bara rakt fram ute o skogen vart aktuellet. Men han är ju väl inkörd o går himlans fint framför vagn om bara körtränaren hållt lite i tömmarna innan jag hoppar upp :crazy: Jag är ridmänniska ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama