Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Det lät intressant! Jag är inte heller någon fan av böjprov. Har aldrig varit det men här uppe har man inte så mycket att välja på, väldigt dåligt utbud av veterinärer. Men vet. som jag har nu anser oxå att de ska röra på sig, han hade inte satt henne på box som den första gjorde. Men hon skulle gå i en liten hage en vecka efter behandlingen för att hon inte skulle få busa, men hon får röra på sig i skritt med mig. Imorgon ska jag släppa ut henne i större hage igen.

kl..

länge sen jag la ut bilder på min lilla pålle. satt på han ca 10 gånger innan betet samt leddes med ledare.. sen fick han vila hela sommaren. återupptog inridningen förra veckan och kan nu skritta, stanna, backa och svänga helt utan ledare, travar med ledare!

57910_1192292977.jpg

48317_1192293314.jpg

96036_1191875278.jpg

*kl*

Tiger är frisk från sömstick/hovböld. Tog lite längre tid än beräknat men nu är hoven kall o han har varit ohalt o glad o sprungit massa ett gäng dagar innan dess. Antingen var det exakt 2 veckor eller en dag mindre. Smidigt att slippa verka upp o ha boxvila 1-2 veckor o sedan all skit som följer ett sådan ingrepp. Pålle har gått ute som vanligt hela tiden men rörde sig lite mindre de 2 första dagarna när han var tydligt halt, sedan blev det snabbt mkt bättre.

Jag förstår att det är knepigt uppåt, men det var ju tur du hittade en som passade er lite bättre då :) Hopppas nu hon blir bättre!

Vilken fin häst. Vad är det för stam på den? Du har säkert skrivit det nånstans men jag har missat det.

knapp lån

Har nu trav hoppat två gånger med min skit unge.
Första gången så var hon väldigt undrande och i början förstod hon inte alls vitsen med att hoppa ett hinder med någon sittandes på ryggen.
När hon väl hade kravlagt sig över hindret två-tre gånger så började hon koppla det hela, dock vinglig i sin annridning (vilket ju är väldigt normalt), hon började sedan bjuda väldigt fint och landade i en fin galopp efter plutt hindret.

Nu i går ca två veckor efter första hoppningen så var det dags igen.
Jag blev väldigt paff!
Hon travade spikrakt på hindret och hoppade utan några problem, har inte varit med om att vingligheten på en unghäst försvinner så fort utan att det brukar ta några gånger till de blir säkra på hur det ka göra och var de ska hoppa av /taxera.
I och för sig så är denna hästen en tänkare och tänker väldigt mkt.

Tog självklart en massa bilder, men pga missförstånd med kameran så blev där inga bilder sparade *morr*.
Får försäka nästa gång igen.

Piraja Vilken söt ponny! Underbar :love:

Verona Hoppas på att din flicka snart är frisk!

Eddie Jättefin arab! Härlig uppsyn och färg! :love:

Linafina Vill jättegärna se nya bilder på din Etan!

The Connemara Skönt att sömsticket har försvunnit, även "små-saker" kan förstöra en massa för en!

Splittan Härligt!!! Jätteroligt för dig att det går frammåt!

Tror jag fick med det mesta här ;) Mina små tjockisar håller sig i skinnet, och allt är kanon, till och med vädret :D
Ska försöka ta nya bilder snart, de har förändrat sig MYCKET sen betet tycker jag ;)
Hur höga är allas hästar nu?

kl.

Windy är halt. IGEN! Känns som att det har vart träna en vecka vila tre hela hösten.. :( Först blev hon halt för att hon hade rasp och för att selen var felsydd och det tog ända tills vi spände för vagnen tills jag märkte det. :crazy:
Var till veterinären för en månad sen för att kolla upp det men han sa bara att hon var ohalt och det var hon väl just då men en vecka senare var hon halt igen.
Nu har hon vilat i drygt två veckor igen. Hade ut massör i fredags som trodde att hon hade ont i hoven och inte ville massera henne förrän hon var bra där. Så nu blir det att ringa hovslagarn i morgon och hoppas på att han hittar felet så att hon bli bra någongång! Usch vad tråkigt det är med sjuka hästar..

kl

Här går det framåt! rider ut själva numer efter att fröken börjat puckla på ridkompisen under en tur.. :devil: Hann inte reagera över vad som hände så jag hann inte rätta henne ordentligt... ska vänja henne vid att spöet finns med framöver så jag har nåt att säga till om nästa gång hon får för sig sådana dumheter :mad:

Har börjat trava ordentligt nu också så snart ska vi nog ta första galoppen! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama