Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*kl*
Hinner inte titta in här så mycket nuför tiden. MEN jag läser allt och tittar på alla fina bilder. Jättekul att hänga med alla i utbildningen och man känner igen sig på det som man själv gått igenom och ser fram emot vad som komma skall!

I söndags konstaterades Carisma dräktig på 16 dagar! :banana: med Corlensky G! Nästa koll blir runt 40 dagar, ca 19 juli.
Hur har det gått för er andra som skulle betäcka?

Måste även berätta att hon gått på släpet direkt de 4 sista gångerna vi åkt iväg :banana: Inte för att jag tar det för givet :devil: Men liiite nöjd måste man få vara :D

Antar att tråden kommer igång bättre till hösten igen, med nya friska tag och betesfeta hästar ;)

kl

Idag har jag ridit Nettan på banan. Det händer inte ofta kan jag lova! Blir mest bus i skogen. Men kännde att galoppfattningarna inte va som dom skulle. Tränade kanske 30 minuter. Hon tog galopperna jättefint, sen vart de lite bock å stuts (tyckte de va jobbit juh!) Men shit va fin hon vart efteråt!

Är så kul när det går bra! Synd bara att jag inte hade nån fotograf med mej :p

Windy är dräktig med Aerline H, hon blev kollad på 30 dygn förra veckan så förhoppningsvis är hon på dygn 38 nu om allt är som det ska :)

Har börjat tömköra henne efter lite drygt en månads vila. Ska ha första lektionen på söndag så sen hoppas jag att vi kommer nån vart med inkörningen. :bump:

Är så stolt över "min" bebis idag ...
i tisdags var kör tränaren här och vi selade på och spände för ...bebisen gick som han aldrig gjort annat :love:

Idag red jag för 4:e gången. En tur på grusvägen och förbi läskiga saker , travade gjorde vi också för första gången :bump:

Åhh kul med en till som ska köra in.
Spännande, berätta gärna hur det går :banana:

Och grattis till dräktigheten !!

*kl*

vi har tagit det lungt nu ett tag då hon har växt som tusan.
Men nu har hon kommit ikapp bakdelen!
Vi for efter en väg vi inte ridit efter tidigare och efetr denna väg måste man gå över en bro.
Men det gick kanon bra, hon spännde sig lite men värre än så var det inte.
Vi tog även en liten galopp och det funkade kanon.

Det enda jag har att klaga på henne är hon inte tar ut sitt steg så bra.
Men det ska nog gå och få till med lite bomövningar lite längre fram :D

Min lilla häst skulle få skor för första gången i sitt liv i dag då han tyvär vart ömfotad på senste tiden. Han lyfter jätte snällt när vi lyfter men när hovslagarn kom vägra han lyfta en hov:eek:

Dem är "roliga" ibland.. Min är inte alls snäll mot hovslagarn. :( Hon har haft jättemycket mugg bak hela hösten och vintern men det är utläkt nu sen några månader. Hon blev väldigt duktig på att sparka när man ska hålla på med hovarna, fast nu har hon blivit väldigt mycket bättre. Drar åt sig dem ibland bara. Så jag trodde att nu skulle hon uppföra sig med hovslagarn men hon var helt förjävlig. Kunde inte vara med själv utan hade skickat min mamma till stallet och hon känner inte Windy tillräckligt för att våga säga åt henne. Ska va med nästa gång så då får odjuret ta och sköta sig!

Nej den här gången vart det inga skor då hovslagarn bara kunde lyfta efter en sådär 20 försök kände hon att det inte skulle gå så nu ska vi träna och så ska hon komma tillbax:) Hoppas det går bättre:D

Några bra knep på hur man får dom att lyfta snällt? några försök jag kanske inte testat?

Ja du... det enda jag kan komma på är att vara riktigt envis och inte ge sig så fattar hon nog tillslut. Men visst gick det bra när ni skulle lyfta men inte när hovis skulle göra det? Kanske du ska låna hem nån kompis då och då som får komma och lyfta, nån som hon inte känner riktigt så att hon blir van att andra också kan be om att få hoven och att det ska vara lika självklart då.

Saga var iallafall jätteduktig igår!! :love: Hoppade upp, stod stilla en stund och skrittade iväg, hon spände inte till en enda gång och INGET skutt hit eller dit :banana:

Vi skrittade och travade å det gick så bra. Vid ett tillfälle drog hästen bakom oss om oss för han hade slitit sig, min kompis tömkörde honom, så han kom störtande förbi i full kareta med tömkörningslinorna slängandes men jag kunde stanna Saga och vänta tills hon toh han :love:

Och sen när vi skulle ge oss så gick min kompis åt ett håll och jag styrde iväg Saga åt ett annat håll och skrittade in i skogen, hon tyckte det var lite konstigt att inte hennes kompis följde med men lyssnade och travade även villigt en sväng :D Sen styrde jag tillbaka och skrittade dit de var och hoppade av :D

Matte såååå stolt :love:

Vilken bra idé att vänja med att någon annan lyfter, det hade jag inte tänkt på!

Vad kul att det går bra för er!

Red idag igen och INGET bock eller bus!!!!! JIPPI va roligt!!

Bara hoppade upp, stod stilla tills jag sa till och sen skrittade vi iväg som med vilken häst som helst! Åh va skönt!

Ja jag är en riktigt envis person så där har han ingen chans:devil: Syrran brukar följa med upp och lyfta eller mamma, men ska träna mer, problemet är mer att han håller koll på så mycket annat så tänker inte riktigt på att jag står dä och försöker få hans hov att lämna golvet:p

Idag har jag iaf Tömkört lite i skritt gick jätte bra var första gången:) Sen så longera jag han lite så han fick springa. släppte honom sen lös och han lös hoppade då ett litet kryss när han kommer över var han helt överlycklig:) för att han klarade det sen tog han det en gång till sen tyckte jag det fick räcka han ska ju inte ta slut på sig :)

3 veckor kvar tills första uppsittnings dagen:D

kl

Va på en underbart härlig uteritt idag. Hon va helt kanonduktig :p Skönt väder va de oxå, mulet å lite blåsigt, perfekt ridväder. När vi kom hem tyckte jag att vi skulle fotomodella lite, men det tyckte inte Lynette. Här kommer en bild.

KL

Red idag igen! Inge bock!! Superduktig :banana:

Första turen utan hästkompis och det gick jättebra.Lite dåligt driv men sen gick mamma framför och då gick det bättre.

Här kommer lite bilder:bump:

Sagaridtur07070200005.jpg

Sagaridtur07070200004.jpg

Sagaridtur07070200010.jpg

Min skrutta :love:

Jättefina bilder! :love: Hon börjar se ut som en "vuxenhäst" :) Kul att det går bra!

Har försökt ladda upp film på carisma från 3års. Har fått upp från ridprovet. Vet inte om det fungerar, men för den som orkar kolla så kan jag varna att den är nästan 4 minuter lång :o ;)
Min snutta :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama