Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag förstår hur du tänker, ska prova att greja lite mer innan jag hoppar upp och kanske hoppa upp och av några gånger innan jag skrittar iväg. Bra råd.

*Kl*
Nu har vi varit till ridhuset ngra ggn för inridning o vi är SÅ nöjda med vår lilla ponnyhingst, han är ju så hingstig o bedrövlig när vi är ute bland andra hästar men när vi är själva är han världens snällaste o han är helt klart den mest lättlärda unghäst jag haft (fast nuförtiden är det min dotter som sitter på:))

Helt okomplicerat rids han efter 4 ggr själv i alla gångarter o skrittar även över bommar. Detta dessutom i grimma!! pga vargtänder som ska tas bort senare när vi även ska kastrera ( o ja jag har bestämt mig nu:crazy:) Första dan så var det lite protest, då stegra han en gång o satt sig sen:rofl::rofl:

Nu ska han få lite semester o bara busa med kompisarna i några dagar o sen ska vi börja gå i skogen
S5030476.jpg
[/IMG]

S5030483.jpg
[/IMG]

mvh från prillan

hehe ja var helt uppjagad när det var dags att åka ovh hämta honom:) sen att alla min skydd och det jag hade med mig var förs tort:D Han är ju så liten min bebis så min förra hästs transport skydd (storlek FULL)bara åkte ner men som tur va hade vi lite mindre vi kunde låna;) Idag har vi vart ute och gåt och kollat på lite läskiga saker och tränat på att förstå varandra gick riktigt bra, till och med när en liten pojke på cykel kom scyklandes och tvärnita i hans rumpa. I natt har han vart busig oxå har hoppat över staket mellan valack hagen och sto hagen så idag när vi kom upp till stallet stod det helt plötsligt fem ston i hagen, men visade sig sen att min lilla buse stod där bland dom och trivdes jätte bra:p

oj vad tiden går!

nu är min 3 år och 2 månader!

rider skritt, trav, gallop, travat över bommar och löshoppat!

han söker sig jätte fint på "tygeln" och är väldigt posetiv till att jobba!

ska snart våga träna för min tränare, ska bli jätte kul!

:Djätte kul att läsa om vad alla gör med sina hästar!:D

Oj när jag hör om hur bra det går för alla er och hur långt ni kommit känner man sig lite efter;) min är bara riden i skritt:p Men han är lite för tannig ern ska få gå upp lite i vikt och sätta lite muskler innan jag rider mer:D

Ja så nu har han rymt över båda nätterna måste vara riktigt snugga brudar;) men ikväll så flyttar dom till en annan hage så då får han hålla sig till grabbarna:)

Lite nya bilder, kan inte låta bli:p

http://www.pixbox.se/alb446416

Min Shira gick ju treårs i mitten av maj. Sen red vi en gång till innan betet. Några bilder från det tillfället kommer här:

10512148.jpg

10512149.jpg

10512151.jpg

Nu är hon släppt på bete, ska vila till början av augusti då vi kör igång igen.

11448013.jpg

Senast ändrad:

Tack! :) Det är egen uppfödning samt att jag haft mamman i 14 år så det är väldigt roligt att se henne utvecklas.

Vilket fint sto, tycker dessutom hon var lite lik min kille ... ser jättelovande ut :love:

Här går det också framåt , har ridit första skogspromenaden hade sällskap av ett äldre sto och det gick kanon. Har även haft min körtränare ute och satt på "riktiga selen och haft släpan efter honom. Han är helt suveränt duktig ...

Min 04 har nu varit hemma en vecka efter drygt två år i unghingstflock och tre veckor hos tränare. Han är longerad och tömkörd i skritt några gånger och har gått som handhäst.
Jag har promenerat med honom i veckan och det tycker han är kul, han tycker det går för långsamt, han vill helst springa men han är lydig och håller mitt tempo.
Jag sålde hans mamma i onsdags så nu har jag ingen ridhäst som är lämplig för handhästträning. Jag kommer fortsätta promenera och tömköra honom i sommar. Kanske åker vi på unghästmönstring och NH-kurs. Jag har inte bestämt hur det blir till hösten, antingen får han gå kvar hemma med arabvalacken över vintern och åka till tränaren för inridning i vår eller så får han åka tillbaks till sin flock i Ljunghem.

Rodi
ER146.jpg

Rodi är naturtöltare.
Rlong146.jpg

Nja hihi ...min är "en gråing" efter Simsalabim undan ett importerat sto (lettisk)
men men lika var dom som sagt.
Hade ett sto e. Maraton som faktiskt också är väldigt lik din när jag tänker efter :) Gillar bläsarna dom har alla tre :love:

Vad kul det är att höra om alla er, ska börja ömköra lie nästa vecka ska se till att ta kort på det så jag kan upptadera lite:D Hur många har vart med om at det blev rodeo första gången ni satt upp?

Jag har aldrig varit med om att det blivit rodeo vid första uppsittningen. Däremot vid första uppsuttna galoppen brukar det kunna bli litebrallar. :D

*kl*

Har lite "problem" med min 3-åring just nu. Efter vilan har han visat tydliga tendenser till passartad skritt. Någon som kan bistå med lite erfarenheter :confused: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=8549149#post8549149

Annars så har han avtjänat sin (enligt honom) tråkiga helvila i 1 månad o vi har börjat ut o promenera/tömköra lite. KUL tycker han :D

Håller oxå på att prova ut bett. Tror vi hittat något han kan tänkas gilla dock är det en storl för stort så vi ska leta efter ngt i samma modell men mindre att låna o testa. Tredelat med parerstänger. Ngra erfarenheter av det på unghästar med känslig munn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama