Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Igår var jag och Lasse med på en Polishästträning för ridande polisen Linus Andler. Vi var i ett ridhus som var skitvarmt! Ca 35grader och ett pass på 2 timmar, så både jag och Lasse liten badade i svett *blä* Men duktiga var vi, både Lasse och jag
Skitnyttigt, kan verkligen rekomenderas. Speciellt till 3åringar, för att lära känna varandra och veta hur de reagerar och liknande!
Först fick vi gå förbi ett parasoll, gick ok, men han hade lite överskottsenergi och tramsade lite i början. Sedan fick vi en flagga som vi skulle vifta med över huvudet/ögonen på dom medans vi red. Gick kanon! Skulle även gå mot Linus när han lekte fotbollssupporter och klatscha med flaggan och skrek
Sedan blev det pressingträning, först fick vi skutta över en vikt pressening. Lasse hoppade som en känguru. Men efter ett par gånger tyckte han det var kul och gick snällt över. Slutade med att pressenningen vecklades ut till ca 5 meter långt och 4 människor stod i varsin hörna och viftade med den, så det blev som att gå genom ett böljande hav! KUL!
Sen fick vi gå under en pressenning som var upphängd i taket som ett tält. Det var lite skrämmande, men gick bra! Efter ett tag skakade de pressenningen när vi red under.
En pressenning hängde ner från taket som en vägg och vi skulle rida rakt igenom
Gick oxå bra!
Sen fick vi varsinn lång bit pressening som man skulle sitta på i sadeln samtidigt som den släpade efter hästen där bak (som en lååååång klänning) Det tyckte Lasse var äckligt och försökte springa ifrån den 2 gånger. Men han sansade sig tillslut och travade runt med den om benen!
Sista momenten var rökmaskin! Där fick Lasse stjärna i kanten. Alla de andra "vuxna" hästarna vågade inte gå genom röken. (man såg inget) Men Lasse klev på först igenom som om han aldrig gjort annat!
Som avslut, fick vi leka med stoooor mjuk boll som man skulle rida mot så den rullade. Det var Lasse duktig på, han har stor bollvana sen hemma
Så han nickade iväg den och dribblade och hade sig
JÄTTEKUL!
(förlåt om det blev långt, behöver ju inte läsa om man inte är intresserad av övningarna
)