Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Det är så kul att hon så gärna vill va mej till lags utan att jag igentligen kräver nåt av henne, förutom att gå rakt fram i den hastighet jag bestämmer. Det värmer i hjärtat :love:

*kl*

en bild på min stjärna.
Pohila2.jpg

Som just nu är ca 5 cm högre bak och hennes sadel är utlånad så just nu går vi mest bara på promenader.

Men vi har tagit vår första galopp utan problem.
Och har hitills inte varit ett enda problem helletr

Hon har börjat ge efter för handen fint i både skritt och trav.
Kan rida ut med andra och ensam utan problem.
Hon kan även bli omriden och rida om och trava iväg utan den andra hästen utan problem.
Så det rullar bara på :D

*kl*

en bild på min stjärna.
Pohila2.jpg

Som just nu är ca 5 cm högre bak och hennes sadel är utlånad så just nu går vi mest bara på promenader.

Men vi har tagit vår första galopp utan problem.
Och har hitills inte varit ett enda problem helletr

Hon har börjat ge efter för handen fint i både skritt och trav.
Kan rida ut med andra och ensam utan problem.
Hon kan även bli omriden och rida om och trava iväg utan den andra hästen utan problem.
Så det rullar bara på :D

Va fin hon va!! Det syns verkligen att hon växer :D Hur hög är hon nu?

Tack!

Hon är ca 150 men det är ju storleksskillnad fram och bak till synes.

Tror hon kommer sluta på 155 som sin far

Alldenens lämplig höjd ;) Min blir nog inte heller högre än så. Hade kanske inte varit så kul om jag hade varit lång, men med mina 157.5 cm så duger det:p

kl

Nu är Q kastrerad.
Så i mitt stall står de bara ston o valacker nu.

Allt gick iaf bra , idag spöregnar de så dom får stå inne o gå kortare promenader så de intekommer skit i såret.

Min treåring rids 4-5 ggr i veckan, 30 min varje gång.
Detta skall gradvis ökas på under året. Tävlar första tävlingen 21/7!

Är det western du ska tävla i? Kan du inte ladda upp en bild på pålle? Vi är nyfikna av oss i ´denhär tråden :D

Känns som att tråden håller på att bli lite seg så nu PUTTAR jag ordentligt här :angel: Släng in massa bilder från när dom betar gräs å blir tjock :D Å berätta gärna vad ni gör med dom nu under vår fösta sommarmånad! Ska dom vila, iså fall hur länge? putt, putt,putt!

Ja, in med lite bilder!! :bump:
Är det ingen som har ridbilder som inte visats??

Jag har tränat lastning med Saga några dagar och idag sände jag in henne:banana: SUUUPER DUKTIG

Också var vi ute och red, går jättebra! Jag rider bara med barbacka padd nu för jag har sålt min sadel men det går jättebra att trava i den oxå hon tycker inte alls att det är konstigt att jag skruttar runt där uppe.

Min pärla! :love:

*KL*
Uppdatering!

Lilly har semester sedan månadsskiftet april/maj. Vi hoppade av maj-clinicen då hon tappade tänder och började växa... Hon har dock fått ett nytt uppdrag...hon vaktar ett sto med föl. Hon tar sitt uppdrag på största allvar och har mognat enormt sen fölet kom. Vi skulle ha skiljt dom åt inför fölningen som var ber.11/6 men stoet överraskade oss och nedkom 31/5 istället inför ögonen på Lilly. Sen den dagen är Lilly en annan häst:p ...får väl se hur länge det sitter i;)

Din häst är mkt vacker! Ser så färdig ut. Min lilla skrutt växer, och är ojämn i höjden som tusan, och svansen ser forf ut som en "bebis-svans".
Mitt tidigare upplägg för sommaren har rasat totalt, pga skada för ngra veckor sedan, och vilar forf. Så om allt går vägen, blir det bete hela sommaren, men med ridning 2-3 dagar i veckan. Resten av veckan får han bara lata sig. Blir vila till hösten ist.
Får se hur länge detta upplägget håller, innan det också rasar:crazy: . Vill verkligen komma igång och rida lite nu. Vill att styrningen ska sitta helt, och bromsen också. Han är bara riden ca 10 gng innan skadan, så vi har inte gjort mkt mera än skritt, trav, galopp och tränat på hjälperna.

Jag ska försöka komma ihåg kameran i morronkväll. Ska se om kompis kan fota lite när jag rider... Har inga ridbilder på oss än :p

Tack! JAg blir nästan rörd :bow: Nu äntligen har hon börjat likna en häst. Va nästan övertygad om att hennes pappa va nån åsneblandning ett tag :angel: Hon va inte så vacker som åring kan jag tala om. Ja, ni kan ju se själva :smirk:

Va gulligt! HAr hon tagit över helt eller bara extramamma?

Inte får hon vara extramamma:rofl: ... Funny blir genast ett monster om Lilly kommer närmare än 5 meter. Nej, Lilly håller en cirkel runt mor och son, väl utanför säkerhetsavståndet. Hon håller koll runt dem och ställer sig emellan om någon kommer i närheten. Hon är som en vakthund:rofl:

Lilly070603.jpg

Rensar hinken på godsaker efter att Funny ätit;) Lilly behöver dock inget extra som ni ser...:angel: Taget med mobilkameran idag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama