Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Så härligt!! :D :D Berätta gärna mera :)

minns första gången jag galopperade på Tiger. Skickade i väg kompisen före på mammas galna häst o de försvann illa kvickt o Tiger galopperade lugnt efter o gjorde små mjuka bocksprång i början men längde på steget så fort jag smackade lite :love: När vi bröt av sa jag något i stile med att "den här hästen är värd bra mycket mer det tredubbla xxx" och var helt salig! Redan då kände man vilken underbar galopp han hade :love:

Jaaa, sååå härligt! Vilken känsla det var:love:
Vad ska jag berätta? Farligt av dej att skriva så där till mej idag, då jag är så lycklig och stolt idag:bump: , att jag skulle kunna skriva en hel bok med endast massa "kärleksbabbel" om min "lilla bebis":)

Ja de allra första stegen i galoppen kastade han med huvudet typ 2 gånger, verkade vara ngt slags försök till att bocka, men det var han väll för snäll för att göra:p . Så sen galopperade han på, lugn och fint med halvlånga tyglar. Har aldrig känt hans galopp på riktigt förut. Den var så stor, mjuk och behaglig. Men det allra bästa (?) av allt var att han sökte sig neråt/framåt helt av sig själv. Jag hade som sagt halvlånga tyglar, och rörde honom varken i munnen lr med skänklarna. Han hängde sig inte i tyglarna, utan bar sig helt själv!
Så nu passar jag på att ställa en fråga här, ang detta. Visst är det väll bra att han söker sej till en bra form, fast han bara är tre? Jag kräver ju inte det utav honom, utan han gör det själv.

Låter precis som min goding som fick en 9:a på galoppen i söndags. Jag tar det som att det är bra även om han bara är tre :D

Ohh vad kul! Grattis till nian!
Jag var aldrig iväg och visade min kille. Han har växt alldeles otroligt mkt, så han har inte varit snygg ngnstans, trött och grinig och ont i hela kroppen. Så pga det så har jag ju inte kunnat rida ngt förens nu, då växandet har stannat av ett tag. Är ganska ledsen att jag inte kunnat visa honom, för det vart ingen fölpremiering heller, för då var han skadad. Finns det ngt man kan åka på när dom är fyra? Lr måste man först ha visat dom som tre åringar, för att kunna visa som fyra åring? Kan ingenting om sådant här. Det enda jag gjort med tidigare hästar har varit att visa dom som föl.

Tack :D Han fick flera :D :love: *überstolt matte*

Jodå, då är det kvaliten för ponny. Stor häst har ju sina championat som börjar för 4-åringar men sedan har väl även de kvalite?

Måste bara lägga in nån bild till...
4435326.jpg

4435327.jpg

4435376.jpg

Jag vill oxå ha! *avis* :P

Din hoppar väldigt bra, ser ut att ha bra benteknik både bak o fram.

Härligt med sommarbete, såg ut att vara en stor hage.
"Tjejerna" får inte gå ut på bete riktigt än då vi inte är klara med nya hagen men de har lite grönt i hagen att käka så det går ingen nöd på dem. Däremot går min lillskit och hans lilla kompis i sin grönhagen.

Häromdagen drog min igenom stängslet då det kom 3 älgar och dundrade igenom hagen och inte nog med det så drog de efter honom en bit för att fortsätta in i skogen men min trodde nog att han blev jagad av dem. Han drog 1-2 kilometer härifrån, upp på "stora" grusvägen så det var tur att det inte kom en bil då :eek:. Han stannade på en grönvall så det var bara att gå och hämta honom och gå hem. Han lilla kompis, en shettis, lyfte inte ens ett ögonbryn, han stod kvar i hagen och käkade så snällt :cool:.

Normalt hade han sprungit till stona eller stallet men han måste verkligen blivit skrämd av älgarna då han drog så långt. Grannarna hade sett honom dra igenom stängslet och de sa att han sprang som en tok, kraken :crazy:.

ja, dom tycker de är så härligt att få käka gräs hela dagarna :)

Lät inge kul dedär!! Tur att det gick bra iaf. Man blir ju så orolig att de ska hända en olycka när dom sticker ur hagen, speciellt när dom är panikslagna :eek:

Nån annan som har släppt på bete? Bilder tack ;)

Duktig :p Skulle va kul att löshoppa min dam. Har inte gjort de på jättelänge. Sist stannade vi på 95. Kanske ska bygga upp en bana nån dag!

KL

Idag skötte sig saga utmärkt :) Hoppade upp nere på ridplan barbacka och med repgrimma och skrittade iväg bara, inge bock eller hopp alls!! Hon spände till en gång när jag hade skrittat iväg några meter men släppte på en gång.

Vi styrde runt för fullt, snett igenom, volter, halter och igångsättningar oxå skrittade vi över några bommar, hon var verkligen jätte duktig!! :love:

Åh, va skönt, nu känns det verkligen som att det börjar släppa!

:bump: :banana: :bump: :banana:

*knapplån*
Är helt salig idag :banana:
Travade o galopperade med min skrutt idag o när han väl fattade vad galoppen handlade om så blev han mer framåt, fattade till o med själv 1 gång utan att linföraren behövde göra något o det blev rätt galopp dessutom. Kunde hålla igång nåt varv oxå så jag är skitnöjd!

:bow: :bow: Till snälla Splittan som hjälpte mig :)

Imorgon ska han få åka på bete med sin halvsyster o få lite välförtjänt vila!

Jätteroligt! Hoppas det gick bra att släppa på bete idag! Värsta högsommarvärmen ju! :D

Här tar vi det lugnt. Vet inte om jag ska rida Lasse nu innan betet eller om jag ska låta honom vara? Han har nu stått helt i 2 månader och det känns mest onödigt att sätta igång honom de 10 dagar som är kvar till betessläpp. Tror jag struntar i det och sätter igång honom lite tidigare i sensommar istället...

Carisma rider jag ca 2 dagar i veckan nu. Mest för att jag vill känna på henne eftersom hon bott borta så länge nu :d Och hon är kanon!
För övrigt har det blivit lite lastträningar på sistone, med blandat resultat. Vi får alltid in henne men det har tagit allt ifrån 1 minut (vaddå chock :confused: :D ) till 45minuter, vilket jag inte tycker är så farligt. Knepet är att vänta ut henne ;)
Har varit iväg till seminstationen två gånger, men det är aldrig dags :angel: Vaddå otålig matte :rofl:

kl

Idag har jag och Lynette varit med på en kurs i bruksridning! De var verkligen intressant :p

Vi fick gå över presseningar, på brunslock, mattor mm. Först gjorde vi det från backen, sedan uppsuttet. Jag är såå stolt över min brutta! Hon tvekade inte på nåt!! Hon är ju bara för härlig :banana:

vad roligt!
Tror calle skulle vara väldigt brydd för något sånt men Q skulle nog glatt knata på .. haha.
Mina gör inte så mkt nu , gå rmest i hagen o skrotar o släpps på gräs då o då för o vänja in dom på betet.
Tror calle växer just nu oxå.

Har dragit ner på träningen jag med. Blir mest barbacka i skogen några gångeri veckan. Men måste sko på henne fram, hon är såå öm! Stackar´n...

Nästa onsdag ryker Q´s kulor.. han ska ,tillsammans med sin lillebror på 1 år, kastreras och förhoppningsvis kan vi släppa ihop dom sen på bete utan en massa bråk:D

Nisse (1 åringen) kommer bra överens med calle och går med honom då o då men Q har hittills varit väldigt otrevlig mot sin lillebror..som visserligen gör allt för o reta gallfeber på sin storebror,syskonkärlek :D:D
Men utan en massa hormoner i kroppen så vågar vi släppa ihop dom så småningom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama