Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Han var jättefin Corlensky G!

Här är hoppningen från Windys 3-årstest:

Tyckte inte att hon hoppade lika bra som hon har gjort på träning och sen tror jag inte att de höjde till 1,30 så jag trodde verkligen inte att hon skulle få 9-9 som hon fick :)

Grattis till 10:an!

Han är så fin din connemara, min favoritfärg! :d Vad är det för stam på honom?

han är e.grange flynn sparrow-finney master. mamman Gräns Rebecca är bla helsyster med Gräns robin som härjat i prislistorna för kat.c inom hoppning med systrarna hellström.

Hoppas det går bra! Det är ju lite att titta på så då kanske han blir lite piggare :)

Jag får kolla på filmen senare, är på jobbet nu och youtube är spärrat :(

Okej, då är han lite släkt med en connemara som jag red förrut. Hon var e. Lambey Inver-Finney Master. Hade gärna velat haft en connemara eller connemarakorsning igen då när jag letade häst men jag är så lång så det blev halvblod till sist =)

connemarorna är ju underbara och man kan göra allt med dom.
Den gule som jag har är de meningen att mamma ska ha. jag är i längsta laget fast samtidigt hinner han nog växa på sej lite till.
Håller jag min vikt så ska d einte vara några problem o ta ut han på hoppebanan sen när han blir äldre o rida iaf 110 :D

Härligt!
Vi släpper inte förren 1juni :( Måste beta in dem hemma vid först. Men jag längtar! Finns inget bättre än å se hur lyckliga de blir :)

Hur länge är det tänkt att era ska gå i sommar på bete? Hur ser planerana ut inför hösten sen?

Min ska gå på bete hela sommaren. Vila kanske juli-augusti. Sen blir det att sätta igång å träna på riktigt =)

Min började gå på bete dygnet runt den 7 maj och kommer att gå ute så länge vädret tillåter i höst. Hon vilar helt nu, har tänkt börja med tömkörning i juli och försöka få henne inkörd innan jag börjar rida igen i höst.

Hej alla!

Smyger mej in i denna tråden nu. Har inte läst hela, bara en del, men nu måste jag bara få berätta om min tre åring, för jag är helt galet stolt, och alldeles "kärleksbubblig" i hela kroppen!!

Min kille är inte riden så många gånger. Vi kanske är uppe typ 10 gånger nu, och bara mkt korta stunder åt gången, 1-2 gånger i veckan

. Idag skulle jag bara skritta ngra minuter på ängen tänkte jag, så han skulle få ngt att göra. Han gör fina halter och övergångrar i skritt,trav, galopp, men att svänga sitter inte så bra:angel: . I varje fall så skrittade vi ut på ängen på långa tyglar. Jag var lite nevös, då jag inte hade ngn med mej som kollade oss, utan alla var kvar i stallet. Han kändes lugn, men ändå lite piggelin, lr hur man nu ska förlara. Jag tog "mod" till mej och vi travade ngra steg. Han var jätte snäll. Efter en liten stund föll han in i en härligt gungande lugn galopp:love: :) :bump: . Där var vi, jag och min lilla bebis, på ängen, i en lugn härlig galopp!!!!! Jag kan fortfarande inte tro att det är sant. Visst har vi galopperat förut, men inte som idag, på ängen.
Tänkt att han är tre år, och att vi har haft den mest underbara upplevelsen tillsammans, som jag aldrig haft på ngn annan häst.
Min lilla kille, som nyss var ett föl, men som jag i dag tog en härlig galopp på ängen på.......

Jag ber hundra gånger om ursäkt för mitt skrytinlägg, lr om jag kom in i tråden och "försörde" era disskutioner, för jag har som sagt inte läst hela tråden. Men jag var bara tvungen att få berätta för ngn om känslan idag, och tyckte det var onödigt att skapa en ny tråd, då det redan fanns en om 04:or.

Lycka till allihopa med era "bebisar":bump:

självklart är du välkommen in i vår tråd och berätta om den underbara känslan man upplever tillsammans med sina bebisar.

Jättekul att de går så bra ! :D
Vad är de för stam på din ?bilder :bump:

självklart är du välkommen in i vår tråd och berätta om den underbara känslan man upplever tillsammans med sina bebisar.

Jättekul att de går så bra ! :D
Vad är de för stam på din ?bilder :bump:

Å vad kul! Var bara tvungen att beskriva den underbara känslan, som säkert ni alla andra också känt med era bebisar:love: .
Har tyvärr inga bilder på denna dator (tror jag, ska kolla), men kan fixa senare.
Han är e. Bayron 885
Tänkt att han ska bli min framtida dressyr-tävlings häst. Får se hur det går med det.

Hur länge är det tänkt att era ska gå i sommar på bete? Hur ser planerana ut inför hösten sen?

Kolla gärna min tråd om vad man gör efter treårs o lämna synpunkter o hur ni ska göra :)

Tiger går inte på bete, han ska gå i sommarhagen o lata sig men de är inne på natten pga knott. Har vilat tre dar nu (gick treårs 13/5) och ska vila till typ mitten på juli. Ska nog ställas ut mitten på juli o skos igen då o börja ridas lite. Ställas ut på Riksutställningen i början på aug. Hoppas ngra språng på terrängbanan mitten aug/slutet aug. Gå lite mera 3-4 veckor mitten/slutet aug till mitten september då han ska ta det lugnt en vecka o sedan gå treårsfinalen. Väljer nog att delta som hopptalang :) Sedan ska han få vila till mitten på december när jag kommer hem för jullov.

Så härligt!! :D :D Berätta gärna mera :)

minns första gången jag galopperade på Tiger. Skickade i väg kompisen före på mammas galna häst o de försvann illa kvickt o Tiger galopperade lugnt efter o gjorde små mjuka bocksprång i början men längde på steget så fort jag smackade lite :love: När vi bröt av sa jag något i stile med att "den här hästen är värd bra mycket mer det tredubbla xxx" och var helt salig! Redan då kände man vilken underbar galopp han hade :love:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama