Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Hej alla!
Smyger mej in i denna tråden nu. Har inte läst hela, bara en del, men nu måste jag bara få berätta om min tre åring, för jag är helt galet stolt, och alldeles "kärleksbubblig" i hela kroppen!!
Min kille är inte riden så många gånger. Vi kanske är uppe typ 10 gånger nu, och bara mkt korta stunder åt gången, 1-2 gånger i veckan
. Idag skulle jag bara skritta ngra minuter på ängen tänkte jag, så han skulle få ngt att göra. Han gör fina halter och övergångrar i skritt,trav, galopp, men att svänga sitter inte så bra
. I varje fall så skrittade vi ut på ängen på långa tyglar. Jag var lite nevös, då jag inte hade ngn med mej som kollade oss, utan alla var kvar i stallet. Han kändes lugn, men ändå lite piggelin, lr hur man nu ska förlara. Jag tog "mod" till mej och vi travade ngra steg. Han var jätte snäll. Efter en liten stund föll han in i en härligt gungande lugn galopp
. Där var vi, jag och min lilla bebis, på ängen, i en lugn härlig galopp!!!!! Jag kan fortfarande inte tro att det är sant. Visst har vi galopperat förut, men inte som idag, på ängen.
Tänkt att han är tre år, och att vi har haft den mest underbara upplevelsen tillsammans, som jag aldrig haft på ngn annan häst.
Min lilla kille, som nyss var ett föl, men som jag i dag tog en härlig galopp på ängen på.......
Jag ber hundra gånger om ursäkt för mitt skrytinlägg, lr om jag kom in i tråden och "försörde" era disskutioner, för jag har som sagt inte läst hela tråden. Men jag var bara tvungen att få berätta för ngn om känslan idag, och tyckte det var onödigt att skapa en ny tråd, då det redan fanns en om 04
r.
Lycka till allihopa med era "bebisar"