Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

KL

Tack på er för komplimangerna. Man blir extra glad att få höra sånt.

ia_: vilken otrolig skillnad på dem från tidigare kort, jäkligt bra jobbat!

Jisses va modig du är, har inte vågat mig på något sådant än:o . Har bara suttit barbacka men rider med sadel.

Jag har inget bättre för mig, så jag slänger in lite fler bilder på Carisma :angel: Får passa på medans hon är fin, snart är hon lika lerig som mina andra lortgrisar i hagen :rofl:
Ska lastträna henne på allvar nu (åsnan :devil: ) med början imorgon!
07-05-07.3%E5rs9.JPG

07-05-07.3%E5rs3.JPG

07-05-07.3%E5rs6.JPG

07-05-07.3%E5rs5.JPG

07-05-07.3%E5rs10.JPG

Imorgon ska vi åka och titta på lite hingstar till henne :) och på fredag är det Lasses veckobesök på kliniken :crazy:

Jag red henne bara barbacka i början, så hon är rätt så van det. Nu när hon lungnat sej i galoppen å slutat bocka tänkte jag att de va värt att prova utan sadel, å de gick ju bara fint! Sen är jag en barbacka ryttare i grunden. Får jag välja skippar jag hellst sadeln :)

hon ser verkligen jättefin ut.
tröttnar du på den där så skicka upp henne till mig :D :love:

Undrar hur ni gått tillväga för att lära era hästar vänster/högergalopp skänkel? Några tips hur man skall göra om hästen bara fattar vänster galopp?:angel:

Grattis superfint ditt sto! Inte helt olik min i modellen, nästan samma färg med.:) 1 vecka kvar så är det 3 års test för oss.

kl.

nu står mina 2 ute i stallet nybadade o väntar med spänning på morgondagen.. ;)
rapport kommer imorgonkväll.

*kl*

Lyckades ladda upp en bild på Windy från 3-årstestet. Har hela testet filmat så det blev inte så många bilder istället. Iallafall dåligt med bra såna..
DSC02015.jpg

Tack tack! :)

Hon har fått sommarlov nu, har stått sen i lördags och hon har redan tröttnat. :p Igår när jag skulle ta in henne från hagen kom hon travade emot mig och såg jätteglad ut för att det äntligen hände något. Sen såg hon hovslagaren vid stallet och då hoppades hon nog på att bli skodd. Hon fick ut och åka lite transport iallafall till seminstation för veterinärkontroll inför betäckningen men det var nog inte så kul. Det är inga problem att lasta henne men hon tycker det är jättetråkigt att åka. Står och skrapar hela tiden :crazy:

Så du skia betäcka? Vilka fördelar är det med betäckning när dom är så ung? Jag har små funderationer på att betäcka min med, men vet inte när. Vad har du hittat för hingst? Bild tack :p

Snygg häst, gillar hennes huvud!
Har också haft Aerline H som ett val till mitt sto men har inte bestämt mig än. Har väl 10 andra hingstar som jag också funderar på:p . Att det ska vara så svårt.

Ser jättevacker ut! Min har med vatt på seminstationen för koll ;) Hon tyckte det var väldigt obehagligt med en hand i rumpan :rofl:

För Carisma blir det Corlensky G, tror det kommer bli kanon!

Fördelarna med att betäcka en 3åring tycker jag är att de får ett år extra på sig att mogna. Det "sabbar" inget att ta föl på dem i denna åldern, för de ska ju ändå ridas sparsamt. På en äldre häst måste man kanske ställa av den mitt i tävlingskarriären.
Man får ändå tävla alla årgångstävlingar och jag får ju då rabatt på fölavgiften, så det är också ett stort plus ;)

Undrar hur ni gått tillväga för att lära era hästar vänster/högergalopp skänkel? Några tips hur man skall göra om hästen bara fattar vänster galopp?:angel:

Försök att fatta i en hörna. Och se till så att den yttrebogen är inramad och inte åker ut. Ibland kan det hjälpa att ställa hästen utåt mot väggen.

Har du varit iväg och tittat på hingstar till din goding än? Nyfiken på vad du väljer. Har du hunnit med att ta något skutt på henne? Kan tänka mig att hon hoppar bra (dubbeldiplom:d ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama