Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Tack :D
Hon blev mätt till 165cm Och det kan nog stämma hyffsat :) där dom mätte var det inte direkt plant :angel:

Grattis"!!! Va kul att det gick så bra :p

kl
Fotade Nettan idag när hon fick beta lite på "den lilla" ängen (24 ha) Hade henne i grimskaft, annars hade jag npg aldrig fått tag på henne igen :bump:
Betessläpp den 12 :banana:

:banana: :banana: :banana: (lyckodans)
Igår visades min Carisma på 3årstestet och det blev kanon! DUBBELDIPLOM!

Poäng:987987 och 88 i hoppning!

Glad att jag inte visade själv, jag var nämligen supernervös :rofl: Och de som visade gjorde ett kanonjobb!
Glad är jag att ha min tjej hemma igen, har saknat henne mycket! :love:
Lägger upp några bilder som jag laddat upp på photobucket, fler kanske kommer så småningom...
Bilder:
carry3rs2.jpg

carray3rs.jpg

carry3rs4.jpg

Carry3rs3.jpg

Nu när hon fick diplom så får man ju rabatter när man betäcker, så det blir nog betäckning för henne nästa.... Frågan är bara med vilken hingst :confused: Ni har inga förslag?

Såå vacker brud!

Visst var din häst efter Aerline H? Har bestämt mig för att betäcka med honom :)

Mitt sto (e. Wind Dancer - Last Liberty) fick hoppdiplom på 3-årstestet nu i helgen, har funderat länge på om jag ska betäcka henne men bestämde mig inte förrän efter det. Fastnade för Aerline H av stimulanshingstarna!

Ja, hon är efter Aerline H-Maraton. Kan absolut rekomendera att betäcka med Aerline. Hingstägarna var trevliga att ha & göra med, hingsten har bra fertilitet och har ju lämnat bra avkommor eftersom han höjdes till A nu nyligen.

Jag är jättenöjd med min Aerline-avkomma. Hon har verkligen blivit allt bra som finns i mamman plus lite till (lite mer gång, lite större, lite mer motor, och kanske tom hoppar snäppet bättre? Men det får vi se. Mamman hoppar oxå riktigt bra).

Har lagt in bild i 3 årstest tråden men lägger in här oxå. Inget dubbeldiplom som lyckosten Sass (:D ) men väl 45 poäng o klass 1. Håller på att kollar runt efter passande hingst till mitt sto igen. Skulle vilja ta Feliciano igen men han står på fryst nu, lite dyrare och lite mer omständigt. Får se om jag kanske gör det till nästa år istället då "min" station som jag använder inte kommit igång med hantering av fryst än.
KopiaavIMG_1415-1.jpg

Tack! Grattis till dig med! Jättekul att hon fick dubbeldiplom!!! Hon är jättefin!

Jag har läst mycket positivt om honom och han verkar passa bra till mitt sto så jag hoppas att det blir bra. Jag ringde och pratade med ägarna igår och hon jag pratade med var jättetrevlig. Hon sa att han brukade lämna avkommor mellan 165-170 cm ungefär så jag hoppas på det. Min fick anmärkning på att hon var stor, hon är 170 cm redan.. Har du visat din?

Tack, tack! Det var lite häftigt för vi hade beställt glansmedel/schampo och sådant men det hann aldrig att komma så vi använde ett vanligt milt Ekolschampo när vi tvättade honom men det funkade bra det med, han glänste så fint ändå (hmm, puttar in en bild till:angel: ).
KopiaavIMG_1410-1.jpg

Åh grattis till hoppdiplom. Du har inga bilder från testet?

*lånar knapp*

Jag lyckades få båda stona klara för testet och de båda skötte sig! Lite trötta/matta blev de båda två men både jag och ägaren var nöjda med deras uppträdande, dock tyckte vi inte detsamma som domarna på all punkter men det hör väl till:)

Couleur Rubinstoet blev klass I hoppning med 8-8 där tyckte jag och många andra att domarna var lite snåla hon var värd minst en 9:a iaf... klass II som dress(ville inte trava alls...)

Rubin Royal stoet var lite "segare" i sin hoppning den dagen men fick 7-8. Klass II som dress och hopp.

Bilder finns här:
http://groups.msn.com/Allkindofhorses/3ringarna.msnw?Page=1

Tack, tack! Det var lite häftigt för vi hade beställt glansmedel/schampo och sådant men det hann aldrig att komma så vi använde ett vanligt milt Ekolschampo när vi tvättade honom men det funkade bra det med, han glänste så fint ändå (hmm, puttar in en bild till:angel: ).
KopiaavIMG_1410-1.jpg

OMG Så vacker!!!!

Jo, det har jag men jag har bara möjlighet att ladda upp dem från en dator som bara har långsamt modem. Ska försöka få ork att bråka med den någon dag :smirk:

Oj, vad din glänste :d Jättefin häst!

KL

KNUT: Måste ha varit ett bra schampo plus mycket slit från er förstår jag :D Han ser ju ut som en sagohäst, glänser så man nästan får ta på solbrillorna :d

kl.
Knut! håller med de andraom att han vekrligen blänker. Superfin.
Jag sliter vinterpäls från calle fortfarande o hoppas verkligen att allt försvinner innan lördag.

Hon ska visas nu på lördag. Nervöst! Hon har en liten mamma, ca 158 cm. Hon kommer att bli större än sin mor, har fått henne till ca 160 cm då jag mätt här hemma & hon är ganska överbyggd så hon växer förhoppingsvis ett par cm till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama