Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Här kommer bild :) Han är rätt så trevlig modell tycker jag men framförallt har han bra skalle.
(Klicka för större version)

Han ser jättetrevlig ut :p
Min är oxå reggad som okänd härstammning fasst hon är svenskt varmblod (travare) Vart så bökit med passet, så jag lät bli att regga henne som travare. Hon ska ju ändå vara ridhäst, så de spelar ju ingen roll.

IMG_1364.jpg

Bild på min skrutt (har inte börjat styla honom inför testet, skjuter på det in i det längsta:p ). Har inga direkta bilder när han rids men några videoklipp men nu sist hade han dille på att kasta med huvudet, speciellt när han travade så det blev inga fina videosnuttar, suck. Men han fungerar bättre och bättre med framåtbjudning och han går undan för skänkeln riktigt bra nu, tar galoppfattning på en gång osv:)

Jag tycker att han är jätteläcker! Verkligen utstrålning!

Han är ett arabiskt fullblod. Din då,du har säkert nämnt det men minnet är kort ;).

Tackar! Han börjar glänsa rätt fint nu i solen när vinterpälsen försvunnit-skönt! Kan även tillägga att han själv tycker han är rätt läcker, när han ser sig i spegeln i ridhuset har han svårt att slita sig därifrån, det är samma visa varje gång. :rofl: :rofl:

Min buse är ett halvblod e: Feliciano. En jättetrevlig kille och som jag skrev i andra inlägget, väldigt självgod.:d :p

KL

Vilket adrenalinrus jag har haft ikväll!! Å, va lycklig jag var på slutet! Observera slutet ;)

Skulle gå ner på plan med saga och sitta på henne med grimma å grimskaft(som gick runt som tyglar) å försöka få henne att gå lite framåt. Det var en sån här dag hon absolut inte ville, hon var jättearg! Stegrade och hoppade omkring med mig men jag satt bara kvar lugnt och började om igen hela tiden och verkligen kämpade för att hon bara skulle skritta lite kort!

Det var faktiskt himla skönt för att jag har oroat mig för hur det skulle vara att sitta på henne när hon blir arg och bockar och stegrar, men det gick ju jättebra, jag satt kvar som gjutet och bara tog ner henne stannade henne och började om.

Jag blev ju envis som en liten gris och tänkte inte ge mig och vi bråkade runt ett tag men SEN!!! slutade hon, slappnade av och vi kunde skritta runt på banan :banana:

Och detta gjorde jag ensam, utan säkerhetsväst samt grimma :crazy: (Mamma skulle ha dött om hon visste vad jag höll på med!) :D (inklusive jag för några år sen..)

Men jag skulle bara inte ge mig och när hon tillslut fattade att hon inte skulle få av mig så slappande hon ju av och då blev jag ungefär så häääär:D :banana: :D :banana: STOLT!!

Härligt! Det är väl de de handlar om, att aldrig ge med sej :) Dom kan gå en på nerverna, men efter ett tag så släpper det och då släpper ALLT! Sen brukar det inte vara nåt problem nåmer. (av mina erfarenheter iaf :banana: ) Lycka till i fortsättningen!

Du är såå välkommen =) ska bli spännande å se vad som händer under betet, om dom lägger på sig några cm (inte bara runt magen :D )

Ja, det är lika spännande varje sommar o se vad som händer :D Förra året växte han 7 cm på höjden men inte så mkt runt magen :D
Hans halvsyster (lika gammal) däremot växte nån ynka cm o är fortfarande bara 145 fram så jag hoppas att även hon ska växa lite.

Ja, jag skulle inte gråta direkt om hon växte en deci till :smirk:

Men vi får se vad som händer. Hon ska få vila två månader i sommar, då kan de hända mkt!

Hur ska ni göra med skoning av era hästar till hösten/vintern?
Funderar på att sko Nettan fram iaf, de blir ju så halkigt annars!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama