Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu är min 3 åring under inridning, det går jättbra, han är riden i skritt, trav och galopp ute. I paddock har han gått 2 ggr och saknar framåtbjudningen en del men den hinner nog komma, var hos tjejen som rider in honom idag och fotade lite.
Vilken läckerbit!! Men om jag fick bestämma skulle jag låta manen växa
Känner att min oxå tappar framåtbjudningen på banan. Hon tycker nog att de är rätt meningslöst att gå runt, runt i en padock, man kommer ju ingen stans Men de kommer nog. Hon gillar ju att arbeta!
Va ute på en barbacka tur idag i ca 1 timme (skritt). De va riktigt mysigt! Men oj så fjantig man kan bli ibland! När Opal stannade och väntade in oss (vi är inte snabbast i världen) vågade inte Nettan fortsätta, hon trodde att opal stannat pga fara! ¨å va allt jätteläskigt helt plötsligt! Hon är rolig ibland =)
Är det nån som hoppar sina ungisar?
Jag va på terrängbanan här om dan å småskuttade lite, sen fick jag dåligt samvete, rädd om hennes ben mm.. Men de kan väl inte vara skadligt att småskutta lite? typ 5-6 små hinder? Hon tyckte de va jättekul iaf! Hon vejade för ett hinder, så jag bröt av och vände å skulle ta de från andra hållet, då tog hon galopp från (nästan) stillastående i vändningen!! Gissa om hon va pepp!!
Ser jättebra ut, han är jättefin.
Han ser inte ut att ha några problem med tyglarna. Min kan fibbla och kasta lite med huvudet när man kortar men han brukar acceptera efter en kort stund.
Ungefär så kort man kommer min få inom några dagar för att underlätta knoppningen men när han är på bete sen kommer jag inte hålla på med manen så då blir den längre igen.
Ser jättefint ut! Han ser stor ut, hur hög är han?
Framåtbjudningen brukar komma, när de kommer underfund med vad de ska göra och polletten ramlar ner!
Jag slänger in lite bilder ikväll, blir bara en nu så länge för dom andra finns på en annan dator. På denna bilden håller jag honom men syrran har börjat rida honom helt på egen hand nu och det går kanonbra. Fler bilder på dom kommer senare ikväll.
Det är synd att man inte har möjlighet att ta bilder lite oftare. Nu ska snart Etan iväg på bete, åker antagligen till pingst och sen kommer han hem i september om vädret tillåter.
Var på löshoppning igår o det gick kanon! Blev ca 120 cm. Tränaren var nöjd med honom och undrade om jag skulle visa honom, roligt med tanke på att han är en korsning med "okänd" härstamning
Jag tänkte hoppa ngra små skutt på terrängbanan i slutet på aug. Jag vill ha honom starkare o rakare i galoppen först för jag vill helt undvika stopp/utbrytningar. A la Jens Fredricson o Rebecka Vi har inte höga tankar om oss själva jag o ponnyn inte
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.