Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Ska göra mitt bästa:crazy: . I vanliga fall brukar jag inte röra hovskägget. Var synd att jag inte klippte honom i vinstras så vi kunde ha underhållt det istället.

Till testet har vi iallafall fått nr 1 som startnummer med början kl 8.....gääääsp va tidig uppstigning det kommer bli den dagen (6/5) men det blir skönt att få det snabbt avklarat.

kl.
idag ringde en gammal tränare till mig och undrade om ja ville visa hennes 3 åring.
Hon var inte helt hundra på att den ska visas. ska kolla om de finns plats kvar.
lovade att ja skulle visa henne om hon ville det och de funkade med galoppen. Bara travad under ryttare tydligen.
Spännande!

KL

Min dam har då ett humör som heter duga hon...

Gick ju så himla bra förr gången då jag red på henne och både styrde och stannade... var jätte duktig..

idag hoppade jag upp, gick bra... men sen när vi började gå spände hon bara sig och skulle bocka och stegra. Hon gick att säga åt och jag hade ju som tur fortfarande en ledare som kunde säga åt henne också. Inga riktiga skritt steg alls på ett tag utan bara små "tripp-bock" steg. Men vi var enträgna och bara sa åt henne att sluta och manade på framåt i skritt. Tillslut slappnade hon av och vi skrittade då en långsida och sen slutade vi.

Hon är så skum, det är ju inte att hon tycker det är läskigt utan hon blev arg för det passade sig inte idag tydligen...

KL

Min dam har då ett humör som heter duga hon...

Gick ju så himla bra förr gången då jag red på henne och både styrde och stannade... var jätte duktig..

idag hoppade jag upp, gick bra... men sen när vi började gå spände hon bara sig och skulle bocka och stegra. Hon gick att säga åt och jag hade ju som tur fortfarande en ledare som kunde säga åt henne också. Inga riktiga skritt steg alls på ett tag utan bara små "tripp-bock" steg. Men vi var enträgna och bara sa åt henne att sluta och manade på framåt i skritt. Tillslut slappnade hon av och vi skrittade då en långsida och sen slutade vi.

Hon är så skum, det är ju inte att hon tycker det är läskigt utan hon blev arg för det passade sig inte idag tydligen...

:rofl: :rofl: :rofl: Det där känner jag igen!! Min dam är mkt duktig på att visa sitt missnöje! Men det går över. Vissa dagar är hon hämsk, vissa dagar gudomlig!

kl.

har era 3 åringar fällt klart vinterpälsen än??
Q äe jättefin i pälsen men calle ser förskräcklig ut, maläten nästan!
Sommarpälsen kommer men han har vinter över fortfarande plus att Q gnagt på honom en massa så de är lite kala fläckar här o där.:crazy:
kommer bli svårt o få herrn tjusig till 3 års :p

Japp, min har vinterpäls kvar. Hon fäller men det finn gott om den! Försökte klippa skägget under hakan på henne (ca 1 dm långt) råkade lugga henne (slö sax) och hon vart helt sjövild!! Har aldrig sett henne så nån gång, hon stegrade slog, slog med frambenen och kastade huvudet upp och ner! Sen fick jag bråka med henne ganska länge om att få spänna remmen underkäken på grimman :confused:

Snacka om damp!

Så skägget får sitta tills de lossnar..

skägget har lossnat här :D
bogen har de mesta vinterpäls lossnat på oxå men resten av kroppen är lite lurvigt.
antar att de bara äro vänta o köra på lite extra b vitamin.

min har inegn vinterpäls kvar alls.
P1010087.jpg

Min har fällt nått så när, är lite fläckig på kroppen, men det syns inte så mkt. Får hoppas att det fina vädret som vi har nu sätter lite mer fart på fällningen så det sista trillar av.

Det mesta har lossnat men det lossnar vid varje rykt så det är bara att fortsätta att gno på honom. Det mesta som finns kvar är under magen och han har skägget kvar och det verkar inte ha några planer på att lossna riktigt än.

Vad behöevr man nu till testet?
Vitt schabrak?
flätad man?

Har en tjej som ska visa och rida hästen,men jag ska hjälpa till vid löshoppningen...vad ska jag ha på mig?
Det är bara vid löshoppning som man ska hjälpa till eller är det vid visningen också?man kanske står inne i mitten hela tiden?

man står inne i mitten hela tiden .
Man får so mmedhjälpare hjälpa till att driva vid visning för hand men personligen tycker ja att hästen o visaren ska springa utan att nån går efter med långpisk.

Flätad man , putsad till tusen :D
Snyggt träns och rena skydd vid hoppningen.
Vet inte om vitt schabrak är ett måste.. funderar på brunt på calle.
Dåligt med snygga vita schabrak i mitt stall just nu..därför är färgat mera lämpligt :P

Min pålle tappar för fullt nu sedan andra värmeböljan. Tredje kom typ igår så jag anar jag har mkt ludd som trillar på fredag (hemma på helgen). Hoppas han ser fint ut till genrepet på lördag :)

Dock är han alltid mkt fin i pälsen o fick inte mkt vinterpäls så det är ingen fara om han inte blir helt klar. Men jag hoppas :)

Låter kul med tränarens häst, sådant brukar ibland funka bättre än om man har hållt på o förberett o förberett o daltat med sin egen. Tar man ngn annans är det lite lättare o vara lite kall o ha is i magen tkr jag iaf.

Har ni testat ngt ännu?

testat vad.. ?
Tränarens sto har jag inte tittat på än för hon måste kolla om de fanns plats i sundsvall först. (anm gick ut förra veckan).
Åker väl över till henne i helgen o tittar på den isåfall o provar rida henne.

dom andra 2 ska löshoppa på söndag igen , blir nog sista gången innan testet skulle jag tro. Ev att vi kör en sväng till nästa helg.

KL

Vilka här skulle visa i gävle? Jag kommer därifrån och ska nog lägga in en hemresa när treårs är där så jag kan kolla för det vore skitkul.

När man tittar på startlistan så är det en häst efter en annan bara, är det så att en häst går in och gör löshoppning, visning och ridning på en gång och sen kommer nästa in eller hur fungerar det?

en häst kommer in o gör löshoppning o visning för hand och får omdöme.
Sen är de frivilligt ridprov på utebanan , 4 ekipage i taget eller nå sånt. Finns tidsangivelser i programmet på platsen.

Jag kommer inte visa i gävle utan i sundsvall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama