Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

en häst kommer in o gör löshoppning o visning för hand och får omdöme.
Sen är de frivilligt ridprov på utebanan , 4 ekipage i taget eller nå sånt. Finns tidsangivelser i programmet på platsen.

Jag kommer inte visa i gävle utan i sundsvall.

Jag oxå:)
prillan

Vi kommer knoppa manen och om jag får som jag vill kommer han visas med ett träns och ha ett annat vid ridprovet. Jag vill att han visas med ett träns som är neutralt och jag tycker att han kan ha ett annat träns vid ridningen som passar bättre till det (vilka krav jag har:p ). Vi har inget bra vitt schabrak så det kommer förmodligen bli ett färgat.
Vi har en tjej som visar och gör ridprovet (våran ängel, hon har varit suverän:bow: ) sen kommer min gubbe vara med vid löshoppningen och tjoa på. Har inga problem att få hejd på honom då han har sitt speciella hörn han ALLTID stannar vid när vi löshoppar. Är samma sak var vi än är och hoppar:D

Usch va nervöst, bara nån vecka kvar nu.....

KL

Är det nån som ska till Umeå å visa? Jag vart sugen att åka dit oxå eftersom jag är ledig på fredag men jag hittar ingen info?? Står på asvh att det är den 4:e och det finns propositioner och anmälan på den anvelsföreningens hemsida men ingen info alls på hippologium som det tydligen ska vara på och ingen mer info om tider osv..?

Kan det han blivit inställt pga få anmälningar eller hur funkar det? Tycker att det är konstigt att inte mer info finns när det är om bara en vecka. Till testet i gävle fanns ju redan startlistor utsatta.

ja min är en connemara men en rätt ädel sådan.

har för mig att jag sett kort på din i nån annan tråd och att de var en väldigt vacker hingst.

ja min är en connemara men en rätt ädel sådan.

har för mig att jag sett kort på din i nån annan tråd och att de var en väldigt vacker hingst.

Din var ju superfin oxå:) Var ni på genrepet? Vi var där o hoppningen gick bra men han är så himla hingstig så jag blir tokig snart:devil: (o har snart ingen hörsel kvar) i vinter där vi tränat o hemma är han superlugn o snäll men nu är det för mkt hormoner o brunstiga ston..

Hörde att det var mkt anmälda hästar..
mvh
prillan

nej vi var inte på genrepet.
Men min är likadan , hemma o på klubben är han lugn men kommer skrika mej döv på testet.
Stila för publiken så i värsta fall glömmer han o hoppa :angel:
Blir en erfarenhet för honom o komma dit iaf.

Ska du kastrera din sen eller låta han gå kvar som hingst?

*kl*

Lite uppdatering...

Fröken har jag fått backa med lite. Har varit på två clinics och det har varit nyttigt även om hon gett mig "fulla händer" så att säga...Dock, nu händer det saker i munnen på henne så jag har avbokat kommande clinic om en månad. Jobbar henne vid handen, rider ibland i skogen men använder bettlöst för tillfället. Hon kommer att få jobba som tänkt till ungefär midsommar sen blir det långledigt för henne...Nya clinics är inbokade i höst istället...;)

Så här ser Lasse ut i sin sjukhage... Han ger mig sin "jag-vill-ha-gräs" blick :rofl:
Snutten
lasse-sjuk.jpg

ÅB i fredags var ok, hålet läkte fint, men det är ett stort hål, så det kommer ta några veckor :( Ska tillbaka en gång i veckan, så det blir in nästa fredag igen och gipsa om.
Förra veckan passade vi även på att dra ut en vargtand och raspa lite på tänderna som var vassa. Så nu är han snart som ny igen ;)

Lilla Lasse, gud va söt han är!

Himla skönt att det låter så bra nu iallafall då, bara att jobba ut vilan så är ni igång sen igen!

Senast ändrad:

Stackars lilla lasse! Hoppas det blir bra snart, men synd att ni missar treårs.. Verkar som att ni hade tränat en hel del inför det..

kl
Nån som släppt på bete än?

Va fin han är Lasse. Du får gå och plocka lite grässtrån till honom så han får känna på det goda:p

KL
I år kommer vi låta hästarna komma ut i beteshagarna lite senare för att ge gräset en chans att självså sig. Det blev ett så torrt år förra året så det hann aldrig komma sådana mängder med gräs. I år har vi också ytterligare en hage som vi kan använda om det skulle bli ett väldigt torrt år igen. Hagarna de står i nu finns det redan grönt i så de vänjer in sig själva.

KL

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Idag har jag tagit premiär turen på Saga, ute i skogen utan ledare! :)

Hade en hästkompis framför. Jag hoppade upp själv och kunde stanna och vänta. Hon var JÄTTEDUKTIG!! :love:

Vi gick först ganska länge sen hoppade jag upp oxå red jag i skritt ca 7 minuter. Över stock och sten i skogen på en stig. Sen hoppade jag av och gick med henne en bit och sen hoppade jag upp igen och skrittade uppför en lång backe! Mitt lilla hjärta!!

Grattis!! Vad roligt!!! Ut i skogen mer bara, där brukar de hitta på minst hyss för där e massa annat kul o titta på!

KL

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Idag har jag tagit premiär turen på Saga, ute i skogen utan ledare! :)

Hade en hästkompis framför. Jag hoppade upp själv och kunde stanna och vänta. Hon var JÄTTEDUKTIG!! :love:

Vi gick först ganska länge sen hoppade jag upp oxå red jag i skritt ca 7 minuter. Över stock och sten i skogen på en stig. Sen hoppade jag av och gick med henne en bit och sen hoppade jag upp igen och skrittade uppför en lång backe! Mitt lilla hjärta!!

Vad roligt!! Det är en sån känsla att rida sin egen bäbis, man blir såå glad när de går bra :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama