Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Japp, har varit och tittat på Ludwigs Champion, Corlensky G och Empire. Det blir Corlensky G till Carry, han var bara döläcker :love:
Kelig och snäll i stallet, stor och ståtlig ute på stallbacken och en riktig hingstutstrålning! tror det kan bli en bra kombination!

Jag har inte hoppat nått uppsuttet än, väntar med det ett tag till. Men jag har filmat löshoppningen från testet, kanske jag lägger upp den senare, när jag fattar hur man gör ;)

Har förresten glömt å berätta att Lasse är FRISK! :bump: Han blev av med gipset igår och nu har han skor med sula båda bak, så det sista på hålet ska läka igen. Och jag får börja rida försiktigt eller promenera honom *gulp* Han är pigg och odräglig som vilken tonåring som helst -hehe- Väntar nog några dagar så han får busa av sig i hagen först :angel:

åhh corlensky är så fin .. kommer blir en finfin bäbis.

så måste jag ju rapportera från 3 årstestet i sundsvall som hölls idag..
Min calle fick HOPPDIPLOM :banana: :banana:
Han började lite lojt o rev redan på 1 meter.. och sen hoppade han de fint. sen rev han på 110 och jag stod o var jätteförvånad. han river aldrig o def. inte 2 gånger :crazy:
fick sätta lite mera tryck i honom o han hoppade hööögt över 110 så upp på 120. kom tokigt in och jag var inte riktigt med på drivningen eftersom han i vanliga fall sköter allt själv.
Så han kunde inte rädda sej ur de och vägrade..har aldrig hänt o jag blev riktigt ledsen.
Tänkte att nu är de helt jävla kört o massa andra negativa tankar.:cry:
så går han på igen o hoppar återigen högt över så domaren kippade efter andan ..haha :D
Så då tog hon upp på 130 o samma fina språng så då sa hon.. en gång till o han har bevisat vad han ska.
samma fina språng igen. :bow:
878767 =43 klass 2 som dressyrhäst..inte så förvånande.
Domaren avslutade o sa.. men här kommer ju de roliga.
hoppdomaren var lyrisk , en sån fin benteknik var de sällan man såg. :bow:
Otroligt hoppkapacitet och enorm bakbensteknik..lovorden haglade och avslutades med en TIA :eek: :banana:
Sen fick han 8 på allmänt intryck eftersom han hade lite fel i bagaget..rivning o stopp.
Rivningarna kom ju på låg höjd så hon trodde helt enkelt att de berodde på att han tyckte de var lågt.
Så hoppraden blev 8787108 =48 poäng o hoppdiplom.

Lillskiten som skulle gå som ponny fick dom till 153.. :angel:
så utom tävlan o fruktansvärt okoncentrerad blev han klass 2 både hopp o dressyr 787767 - 87.
Men dom tyckte han var väldigt snygg o jag vet att han rör sej bättre med ryttare.
Nu ska han kastreras o växer förhoppningsvis lite till så vi kan ha honom som stor häst.
Nu väntar sommarlov för båda två.

:banana: GUD VAD KUL!!!! :banana:
En 10 är ju superduper bra! Ovanligt ju! GrattisGrattis!
Tycker allt att du förtjänar ditt hoppdiplom med tanke på hur engagerad du har varit i Calles utbildning och verkligen lagt ner tid och energi på att träna honom!
(Det var ju du som fick igång oss andra i vintermörkret ;) )

Bilder?

Bilder kommer imorgon.
Har fulla kameran men har inte orkat lägga in dom på datorn än..

Ja var jättekul med en 10.a oxå..väldigt ovanligt o vi var ensamma om de i sundsvall idag.
Var även väldigt roligt att hans uppfödare fick vara med och se de hela på plats. hon har varit väldigt sjuk men fick skjuts dit för o se den lille spjuvern, som för övrigt mätte 167.5 :p

Skönt att Lasse är frisk igen! Då har du lite framför dig nu med honom ;).

Kul att ni hittat en fin hingst till tjejen med ju :).

GRATTIS!! :bump:

Jag var där och kikade och tyckte mycket om din Calle!
Ser ut att finnas massor av hopp (:bump: ) i honom!
Extra kul att en så duktig ryttare som du får förvalta honom också!

Jag tyckte också att hoppdomaren var mycket trevlig med hästarna!
Ofta styrde hon upp för ägaren hur länge man behövde hoppa hästen för att få en bedömning och gav hästen en vilopaus om den behövde pusta eller la ned hindret för att bygga upp förtroende igen.
(Givetvis hade många ägare/visare så bra koll att hon inte behövde hjälpa till också!)

KUL att se!
Något år tycker jag domaren har slängt upp hindret 10 cm per omgång och bara på direkt och snabbt ingripande av ägaren stoppat upp vilket inneburit en del onödiga krascher från hästar som faktiskt inte har mod och kapacitet nog för att hoppa de högre höjderna (och som haft ägare som inte varit snabba och självsäkra nog med att säga "stopp!").

Nu behövde ju inte Calle stoppas direkt, månne hur höga höjder det finns i honom?? :banana:

GRATTIS igen! :bow:

Wow, jättegrattis! 10:a:bow: . Kan inte vänta tills man får se bilder!!

Grattis FT_ryttaren, gud va roligt!:) Ser fram emot bilder.

Nu är det 1 vecka kvar till vårat 3 års test. Löshoppade sista gången igår, hjälp vad slö han var! :eek: Han hade ätit gräs hela dagen, tog in honom direkt ifrån hagen, lastade och åkte iväg. Han hade ingen energi alls. I ridningen som vi gjorde direkt efter löshoppningen så gick det ganska bra, han har gått på bana 5 gånger nu och är inte direkt pigg där heller.:crazy: han står emot i galoppen så ryttaren får kämpa! men jaja :D Han behöver sommarlov!

Här kommer en färsk bild, han är i en växtperiod nu tyvärr.

10023706.jpg

Vad tyckte du om Empire när du kikade på honom? Har haft funderingar på att välja honom till mitt sto.

Tjusig!!!
Som han har hoppat tror jag nog inte du behöver oroa dig för det momentet på testet iallafall:D .

Såg han bara i boxen (med täcke) Så det var nog ingen rättvis bedömning, men jag tyckte att han såg ut som ett vanligt brunt halvblod, inte det där lilla extra hingstutstrålningen. Sen nafsade han efter oss också :p

Men har sett honom på hingsttåget innan, det var där jag blev intresserad av honom, och då såg han mycket ridbar, samarbetsvillig och kapabel ut!

tusen tack för alla gratulationer :bow:
SKa lägga upp bilderna på nätet nu men såg att de inte var mer än uppställningsbilder..
ska se om jag kan få fram nån hoppbild på filmkameran, vilket blir dålig bildkvalite men syns kanske att de är en häst iaf ;)

3rstest022.jpg

3rstest025.jpg

3rstest026.jpg

enda hoppbilden jag fick fram från kameran är jättedålig :(
Min far är inte så duktig o filma... flaxar omkring o hästen är på väg in i bild eller på väg ut ur bild.
Bild046.jpg

Grattis till Hoppdiplom och en 10!!

Jag var där oxå, men inte på banan utan som förste hästskötare :D

Såg iaf att du hade en mycket roligare starttid än vad vi hade!!

Åh va skönt att Lasse är frisk!! Måste kännas himla skönt nu! Lycka till med igångsättningen nu! :)

*kl*

Är det någon som vet om man kan hitta resultatet från 3 årstesterna på nätet någonstans?

Är nyfiken på hur det gick för stallägarens 3 åring nere på Öland i går och kommer inte träffa dem förräns till helgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama