Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

KL

Jag har TRAVAT!!!!!:banana:

Igår travade jag med Saga för första gången, guuud va underbart det kändes! Ridturen började med att hon lekte total rodeo med mig när jag hade hoppat upp, jag var typ minst tre decimeter över sadeln, haha vad jag for.. men jag lyckades få tag på henne och sen när vi skrittade iväg så gick allt som en dans!:banana:

Det gick jättebra att få henne att förstå trav och hon tyckte inte alls att det var konstigt att jag fortfarande var där uppe när hon skulle springa, jag hade ju faktiskt förberett mig på att hon skulle bli pist...

Men det var som en dröm :) Vilken framåtbjudning, hon tyckte det var skitkul! Travade på av bara den, min kompis som var bakom hängde nästan inte med även fast det var väldigt kontrollerat, hon lyssnade bra när jag skulle hålla in lite. Hon hade en underbar trav, fasen va den sviktade...å långa steg för det kändes inte som att hon sprang på även fast det gick fort :)

ja... det var helt enkelt underbart :bump: :bump:

Det låter härligt, det är ju så kul när det går framåt!
Har varit med om lite rodeo själv men inte med min lille utan hans mamma:devil: , det är en riktig j_kel men hon är annars underbar att rida, lite temperament bara:D . Min lille har mest min gubbe ridit och han har allt fått en o annan rodeotripp på honom men i mindre omfattning.
Idag tog vi av skorna på min så han får gå utan under sommaren men till hösten slår vi på nya för då börjar allvaret igen.

Jag har ingen ridbild tyvärr! Men imorgon hade jag tänkt släpa med sambon och rida lite på plan så att han får ta bilder!

Va snygg hon var utan vinterpäls (vinterpäls ääär ju så tråkigt, min ser ut som en ponny på vintern)! Hon ser lite uttråkad ut, det är jobbigt att bli ren o snygg:D

Hon ser ju jätte fin ut i kroppen! Jag önskar att Saga kunde maffa på sig lite, hon är som en speta när man ser henne framifrån än även fast hon visst blivit mycket större än tidigare.

Hon va ju så modig som gick in i vattenspiltan! Och va fick hon för det då? Jo, en dusch :rofl: Hon va ganska missnöjd efter det. Sen skulle jag ju envisas med att fotografera, med bett i munnen dessutom! Riktigt elak :p

Hon är en svensk varmblodstravare, men kommer gå som ridhäst.

Min 04 (e Coronado II - Caletto III) är riden skritt trav och galopp. Skritten och traven går jättebra men galoppen är väldigt vinglig och osäker än. Ridit ut på grusväg och i skogen litegrann vilket går jättebra tills det kommer en bil som absolut inte kan släppa lite på gasen :devil: Hon måste ju vänjas och det går oftast jättebra men sen kommer det nån dåre och sen är det kört igen.
Löshoppar otroligt fint gör hon också :)

Hon är korsning u:varmblod e: halvblod/arab.

Här kommer bild bombning!! Red idag igen på plan och hon skötte sig såååååååå bra!! :love: Inge bus alls, travade till och med en långsida fast jag bara satt i barbacka pad och red lätt och hon tyckte inte alls att det var något konstigt och började trava på bara typ en meter när jag bad henne så hon förstår jättebra! Jag är överlycklig!!

RiderSaga07052600004.jpg

RiderSaga07052600003.jpg

RiderSaga07052600002.jpg

RiderSaga07052600017.jpg

RiderSaga07052600015.jpg

Min älskling!:love: :love:

Hon är ju bara för fin :love: :love: Och vilken manke! Min plutta har knappt nån :confused:

Kl
Red ut själv idag, barbacka :bump: Tog en galopp på hemvägen, gick lite fort i starten men sen fick jag ner henne i en jättefin samlad galopp :love: Sen ökade vi och minskade galoppen en bra bit. Hon är ju bara för underbar!!!
Jag har aldrig tränat "samlad" galopp med henne, tycker inte hon ska vara stark nog för det, men tydligen så är hon det! Trodde hon skulle bryta av till slängtrav men icket! När jag väl saktade av blev det en jättefin samlad trav några steg, sen skitt :banana: Man kan ju inte låta bli att bli stolt över bäbis!!

Tack tack :)

Va roligt att det går så bra! Jag längtar efter att prova en galopp! Kommer nog snart! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår