Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

haha.

Ja hon brukar alltid sköta sig hur bra som helst

Pappa hittade nu även en tand i krubban nyss så de kan nog har spöat en hel del med henne humör vilket är fullt förstårligt.

Jag har ingen sadel som ens passar henne på nått sätt.
Hon är bredare än alla hästar haft och hon är 3 :crazy:
hon är byggd som en tunna
har ingen aning om hur jag ska få någonting att sitta kvar på henne.

Men ska snart inhandla en bomlös som känns som de enda alternativet nu för henne och min plånbok.

Min piper inan han sätter av i en serie av bocksprång när man longerar!:D Hoppas han säger till inan han bockar när man rider sedan med.:idea:

Du är inte ensam om att ha en sparkande och pipande häst då ;). Longerade Etan med sadeln igår och han studsade mest omkring och slog bakut. Det har fungerat så bra innan att longera så jag valde att göra lite andra övningar istället.

Idag ramlade jag av min 04 som uppenbarligen har PMS.
Ja, nån gång ska ju vara den första ;)
Hoppas att du hittar en sadel som kan passa :) Mitt hbl-sto är oxå som en tunna o de sadlar som legat bra på henne är Prestige Golden star bomvidd 36-37 o Pessoa bomvidd wide (dock ngt för rak för hennes rygg så jag fick byta till GS).

Min förra häst hade en GS med bombidd 36
Den är såld men jag har en äldre sadel som passade honom bra också men som är för smal för henne.
sen är den även för svängt.
Hon har 0 manke..

Jag måste nästan visa bild på mitt lilla stora problem :p
Hoppas de är okej att jag kapar tråden lite

framifrån (dettar var förra våren hon har breddat bogen mer nu.. och nej hon är inte tjock man känner revbenen normalt.)
PICT0366ram.jpg

från sidan i somras.
P2-1.jpg

Kul och höra att de fler med unghästar med humör :rofl:

Det är ju nu den riktiga cirkusen drar igång.
Och jag som enligt min mamma inte har något vett ( :angel: )
har längtat efter denna utmaning sen hon kom som 6 månaders bebis!

Var i ridhuset med Ior idag o han skötte sig lika bra som alltid :D
Travade korta sträckor 2-3 ggr o det gick kanon!

Ok, inte lätt det där med sadlar, bomlöst verkar vara en bra idé! Då får du iaf nått att klamra dig fast i :idea:

Annars skulle jag vilja rekomendera Knights, om du inte redan provat deras sadlar! Har en kompis med en rund haflinger utan manke, och hon har en knights allround mot dressyr i wide. Och den ligger kanon! Din sköna dam såg ut att vara i samma bredd ;)

Hoppas det löser sig!

Var i ridhuset med Ior idag o han skötte sig lika bra som alltid :D
Travade korta sträckor 2-3 ggr o det gick kanon!

:banana: Roligt! Han verkar ha så bra temperament!

Nu är jag ledig måndag & tisdag så jag ska allt ta mig i kragen och hitta på nått med de små lymmlarna!

Vad fin hon är!

Ja det är ju detta man har längtat efter sen dom var föl :). Vi har mycket glädje men säkerligen mycket bekymmer framför oss.

Nu ska min snart kastreras och efter det så ska han sittas på igen. Vi får väl se hur det går :D.

:banana: Roligt! Han verkar ha så bra temperament!

Nu är jag ledig måndag & tisdag så jag ska allt ta mig i kragen och hitta på nått med de små lymmlarna!

Ja, temperamentet kunde nog inte vara bättre. Det är han o Lasse-parhästarna :D
Då ses vi kanske ikväll då :)

knapplån.
var ett tag sen jag skrev nu o de verkar som de går bra med alla era tonåringar. KUL :D

Mina 2 var o löshopade igår igen o calle var finare igår än förra helgen. Fick beröm för at than är så hinderklok :bow:
Q skötte sej oxå bättre än förra gången , varlite mera konc nu fast gaby ser honom helst som valack :angel:
Jag är bereddo hålla med henne , som valack o med all konc. på oss skulle han vara super men nu brister konc. lite för ofta.

Ska försöka honom mätt i helgen o se om vi klarar ponny. är de över så ryker kulorna samtidigt som 1 åringen kastreras.

Oh tack tack :bow:

Du har själv kommit en bra bit på väg :)
Du gör helt rätt som lägger ner så mycket tid på backen, det kommer att löna sig när du kommer upp ;)

Just nu vill jag bara att det ska vara onsdag så min lilla Chili kommer hem :banana: Saknar honom så mycket :cry:

vad roligt o kunna inspirera folk :D

Tänkte ja skulle åka in på klubben till helgen så dom får gå med andra hästar i ridhuset . Dom e fortfarane ganska förvånade över att de finns andra hästar än dom hemma på gården :p
inte lätt o växa upp o inse att världen består av mera än sitt eget stall :D

:D Tack!

Så du har bestämt dig för att kastrera Etan.
Får man fråga varför?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama