Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Kommer det bli treårstest i Sundsvall?
Jag har kikat på MNHF´s hemsida, de som arrangerat tidigare år, men hittar inte något om årets aktiviteter. :eek: Skulle vilja komma och kika bara för att veta hur det går till, för nästa år :D

de är det jag inte vet.
Får man de så åker vi nog ändå för calle ska ju ändå upp o visas så då kan Q lika gärna haka på.

Dock får vi se om vi skär han före eller efter testet.
Känns som de är lite sent o skära i maj men blir de komplikationer så riskerar vi testet.

Hur tidigt kan man skära 06.orna ?

sundsvall har int ekommit ut med några uppgifter om 3 års ännu..
dom brukar dock ha samma helg som gävle 13 maj.

Jag kommer till sundsvall :D

Vintervilan avslutad mitt i vintern för min dam. Hon har så mycket överskottsenergi på bara höet så i går började jag rida henne. Tyvärr är det så det är så halt och vi har inte tillgång till paddock eller ridhus. Men vi skrittar och travade lite grann i går och lilla damen är så duktig. Hon har ett grymt bra steg såg jag i snön på avtrycken. Trampade nästan i avtrycken från framhovarna med bakhovarna. Hon har en rask och fin skritt och söker sig gärna neråt och har börjat höja ryggen för jag trodde hon skulle stanna och bajsa. :love:

i helgen har vi jobbat på.
Lördag var de uteritt och dom var superduktiga.
Hoppad eupp helt själv o red iväg. ledde dom över bron o sen red jag iväg uppi skogen helt själv. alal gångarter .
sen red jag över bron hem så nu kan jag nog rida över den direkt utan att leda dom.

Igår var vi i ridhuset och red med en annan häst o hingsten tyckte ju de var jätteskoj o mullrade och spändeupp sej.
dom är duktiga men trycker lite inåt i ena varvet.. calle i vä. och q i hö.
Nån som har tips mot de ?

Nu är min lille pojk iväg lämnad för inridning. Och trots att det är hos "nästan" grannen så var jag lite :cry: igår. Blev ändå glad när de hade tid att ta emot honom trots att de har fullt upp och fördelen är ju att jag bara har 5 min till honom.

Han fick en stor bra box där han genast började rulla sig och gräva upp bädden. Ska bli spännande och se om min pojk sköter sig för det är trots allt bara jag som har hanterat honom innan så jag har ingen aning om hur han är med andra. Hemma är han iaf världens kelgris :love:

*kl*

Jaha...första galoppen idag:D!!! Red en underbar konditionsträningsrunda i skritt och trav och mot slutet fick hon rulla över i galopp ett hundratal meter...hon surade ihop först och bronkade in i galoppen men sen rullade hon på i en underbar sådan:love: . Lilla hjärtat är på G!!!

Visst känns det hemskt :cry:
Jag höll på att bli galen när min lilla var borta i ca 3 mån!
Men man kan koppla bort det när man verkligen vet att de är på ett bra ställe :smirk:

Jag fick hem min lilla i onsdags :banana:

Vi red i ridhuset både lördag och söndag.
Alla gångarter.
Har sådan tur att grannen har eget och är aldrig där på eftermiddagarna.
Känns som det är jag just nu som behöver öva på alla finurliga saker som tränaren lärt honom.
Svårt att lära bort ett beteende som man haft i 20 år :eek:

Här kommer lite bilder på Chili från i helgen.
Han ser så pluttig ut innan han får sadel och ryttare på sig :crazy:
Endast ca 149 i mkh och kommer nog inte bli större

chili024.jpg

chili030.jpg

Nu får vi väcka lite liv i inspirationstråden igen! :bump:

Idag galopperade jag också för första gången! Två fattningar i varje varv och det rullade på fiiiiint :love:

Lite problem med fattningen i höger varv, men det gick ändå, när tränaren ställde sig med långpisken i mitten :o
Annars är Lasse superärlig och hyfssat mjuk att rida för att bara vara tre år, går i form och hela kittet :D Har aldrig vatt med om en mer lättlärd pålle!

Så nästa steg blir skogstur tror jag! :banana:

Vad kul! Jag red min med sadel för första gången idag! Hon va kanonduktig.. surade lite i början men sen gick hon på som vanligt. Tog en lite mer ökad trav, då föll hon in i galopp men den bakutspark som följd. Tur jag hade sadel :banana:

Perfekt sadeltajming med andra ord! ;) Fattar inte hur ni vågar rida barbacka
*jag = fegis*

nä jag vågar inte heller rida barbacka. Har sett hur min stor kan göra .. slår knut på sej själv.
Därför blev de sadel på en gång men faktiskt så harinte gjort några akrobatiska övningar med mej på ryggen.

Mina har tagit de lungt denna vecka men på söndag ska jag rida i ridhuset för då kommer mind ressyrtränare o ska ha lektioner så jag tänkte tjuva några minuter för o fålite kommentarer o tips på vägen.

Grattis! Vad roligt :bump: Hur kändes det? Så skoj att Lasse är så lättlärd! Jag ska ev ner till ridhuset imorgon med lilla Ior tänkte jag :)

Kul att tränaren kan titta lite! Alltid roligt att få lite feedback!
Är så glad att jag har tränare varje torsdag som hjälper mig vidare i Lasses utbildning. Annars hade jag nog fortfarande skrittat två varv på gårdsplanen :angel:

Veronika: Det kändes underbart!!!! :banana: Han var så mjuk och fin, han har galoppen så naturligt. Jag bara satt och log som ett fån :D
Lycka till imorgon :)

*kl*

Någon som ska visa i Tingsryd? Om allt gåt bra så ska min häst visas där.

Fick rapport idag från tränaren och än så länge går det bra. Idag ska ha vaccineras och få tänderna kollade (bra att göra innan ridningen påbörjas).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama