Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

se till att hon bjuder framåt och inte bara böjer på nacken o knäpper av.
bjuder hästen framåt på båda tyglarna o söker sej neråt ser inte jag något skadligt i de. snarare positivt.

kl

Nu har även jag tagit mig upp och skrittat runt några gånger på ridbanan! :banana: :) Hon sköter sig bra men är lite konfunderad över att matte hörs men inte syns...
Jag får väl se hur fort det går framåt för det verkar som att en del tänder håller på att bytas ut... inte nöjd med bettet och äter inte upp kraftfodret.. suck.. när vi äntligen kommit igång...:mad:

Så är det ibland :crazy:

hon tar förhållningar jättebra. När hon söker sej neråt får hon eftergift,men efter att tag börjar hon dra i tyglarna som att hon vill ha långa. Rider henne sällan på korta tyglar i skritt. vill som inte kräva så mkt. Men hon är så duktig ändå :)

när mina brukar dra i tyglarna neråt så brukar jag bara driva på dom så dom kliver på o hålla handen stadig.

*kl*

idag blev kassa oväntat utökad med 10 000 så nu blir de att inhandla en sadel så vi kan sätta igång ordentligt med inridningen!
Gud så ja längtar!

Lyckorusigt knapplån...

Igår kväll var en stor kväll!!

Jag red Elvira själv i ridhuset, utan medhjälpare som höll i linan!!!:banana: :banana: :banana:

Jag har inte suttit på henne på flera veckor nu, eftersom vi har haft lite problem med styrningen, och så har hon gärna protesterat ganska hårdhänt mot bettet.

Men igår var det bara att sitta upp och rida som på vilken annan häst som helst. Hon väntade tålmodigt medan jag satt upp, rörde inte en hov förrän jag bad henne gå framåt och gick sedan stadigt framåt med mjuk kontakt i tygeln. Jag styrde henne runt på volten, kunde stanna och starta och byta varv alldeles på egen hand. Som om vi aldrig gjort annat...:D

Vilken känsla, jag har RIDIT min bebis för första gången!:love:

Haha, kan tänka mig det!:)

Vi kanske provar galoppen till helgen?:angel: *lagom kaxig*

haha:)
Jag väntade iaf ca 3 månader från första uppsittningen till galopp, men sen är jag ju en mes också :rofl:

Det låter inte mesigt, det låter hälsosamt...:angel:

Jag har dock en förhoppning att kunna visa henne riden på 3-årstestet, så jag måste kanske ta det liiite snabbare. Eller så visar jag henne bara lös, vi får se.

Treårstest verkar skitkul! synd att man inte kan ställa upp. Har ett oreggat varmblod..

Visst skulle treårs va i sundsvall? Man kanske ska fara dit å kika :)

ett test finns i sundsvall men gissar på att pinky kanske åker till gävle istället.
finns ett 3 års test i varje distrikt oftast.

har läst på hemsidan. låter kanonkul! vill oxå! måste va kanon att ha de som mål för sej och hästen, så man sporras lite :p
Vilket datum va de i gävle? har lika långt åt bägge håll nästan ;)

Alltid så kul att läsa vad ni gör med era 3:åringar!

Min har haft ryttare på ryggen ett par ggr nu och det går jätte bra. Har börjat tömköra för tränare en gång i veckan och det går så bra. Allt går faktiskt bra måste jag säga.

Har lagt upp ett litet schema inför tre årstestet. Vilket inkuderar löshoppning ca 1 gång /vecka, mkt klättring och jobb i skogen samt också minst 2 veckors vila. Ridningen kommer jag att ta det lugnt med och har bestämt mig för att inte visa honom riden på treårstestet.

Min lilla plutt har nu ÄNTLIGEN börjat växa. från 159 cm till 161 på bara två veckor...:rofl: :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama