Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Den som ändå hade det problemet (med formen) :bow:

Min är byggd för att gå i rätt form men är våldsamt nyfiken och allert vilket gör att man med lätt tvång (läs inspänningstyglar) kan få henne att gå där hon borde och inte med sänkt rygg och näsan kaxigt lyft :cool:

Hon är annars väldigt cool och går fram jättefint ute, går gärna först och travar på förbi saker som hennes mamma blåser för. Men galopp, ja, jag väntar nog oxå lite till. Hon verkar växa och går mest i korsgalopp när jag tömkör eller longerar (eller så är det återigen nyfikenheten som gör att hon inte slappnar av).

Har lite ångest för 3-årstestet, mest för att hon som sagt var har väldigt mycket fokus på omgivningen, inte hinder eller människor som hon ju är van vid ska finnas där :crazy:

KL

Jag måste uppdatera lite... även fast jag inte har ridit än:smirk:

Men det går super med Saga nu. Jag tränar ju NH för en tränare och vi har fått en helt annan relation, jag tyckte att jag hade tydliga gränser, men ack så mycket man lär sig när man tränar för någon som ser allt utifrån...

Hon lyssnar nu jättebra även om hon fortsätter att ifrågasätta oss ibland. Min tränare säger varje gång vilket dominant sto det är... hon ger inte upp bara ändå utan man måste verkligen övertyga henne och förtjäna det...

Sen går det jättebra när jag hänger på henne nu också. Gör det själv i boxen och hon är så duktig!! Så jag hoooooppppas att jag vågar mig upp snart men tänker ändå vänta ett litet tag till så att hanteringen från marken känns helt bra...

Sen är det ju en bisak att hon spränger hagen lite då och då och stallägaren börjar bli less på oss och jag håller på och får magsår på grund av det... men, men.... allt kan väl inte få vara bra, måste ju vara så..:smirk:

Vad spännande då är vi några "bukare" som kommer att åka till Sundsvall på 3-års testet för att se och lära den 12 maj. För jag kommer också att sitta fastnaglad då. Hoppas att det blir lite hästar.

ja absolut! Ska bli skojj å se alla -04:er :D De är alltid spännande och se hur långt alla kommit med sina. Vi måste hålla ihop :)
Är så nyttigt att se och höra hur andra gör med sina ungisar. Man kan ju aldrig lära sej för mkt :banana:

jepp, har problem med hjälp ang inridningen. Tycker att han ska visas inriden på 3 års testet. Men jag begär en heldel så det tar nog ändå tid att hitta köpare. Men jag har tid att vänta. Vill ju inte sälja egentligen men av egoistiska skäl. Han är ju så underbar!:love: Men jag har inga amitioner själv, han blir en skogsmulle om jag behåller honom, tror han kan mkt mer än det.:banana:

knapplån

Lite uppdatering från mig ..
Min har fått stå å vila nu i tre veckor å det trivs han kanon bra med ...Himla skönt att bara få softa .
Men nu ska jag sätta igång honom tänkte jag å få igång dö fläsket på mig själv lite med . Han är ju inriden men kan inte mer än att gå rakt fram
Ska bli skoj nu .. Har precis flyttat så det blev en perfekt vilo period för honom

Jaha, efter några dagars "vila" (hästarna har vilat, jag har slavat med stalluppgifterna :devil: ) Snöstorm och lite magsjuka, så tänkte jag gå ner och longera Lasse lite innan jobb idag.

Naturligtvis tok-blåste det fortfarande efter stormen, och snön låg i lårhöga drivor på sina ställen. Eftersom jag är skåning och gillar planmark så var detta lite jobbigt för mig :angel:
Men jag tog mig i kragen och vaggade iväg i min michelin out-fit.

Halvvägs ner till ridhuset får Lasse-mannen syn på en IKEA-PÅSE :eek: Som fastnat i ett staket och fladdrade ilsket, säkert 20-30meter ifrån oss. Jisses vad hemskt. Så han körde hela showen, med balanstrav, fladdrande näsborrar, giraffhals och någon konstig dinosaurie frustning ;)
Då önskar jag att jag hade haft lite smidigare kläder på mig, för jag hängde å dinglade som en snögubbe i longerlinan och kände mig allmänt klumpig :crazy: Det var nog en rolig syn :rofl:
Tur att vi inte har så långt ner!

I ridhuset gick det väl ok, det blev mest galopp i linan, för energin är på topp! Inte så konstigt när de vilat några dagar, och snö har vi inte så ofta här, så bara det är ju spännande. ;) Jajja, nu har jag tatt igen mig och Lasse är förlåten :love: Jag vet ju att han inte brukar bry sig om sådant annars.

Ska se om jag kravlar mig upp igen till helgen! :D

HAHA!! :rofl: :rofl: :rofl: de lät ju hur roligt som hällst! Syd de inte fanns på film :banana:
Jobbigt för er där nere med snön? hästarna måste ju tycka de är något skumt :)

*kl*

I torsdags så var de så fint väder så jag övertalade mamma (av nån outgrundligt dum anledning) att hon skulle ta kort på min tös i det fina vädret. (jag kan inte ta kort själv för hon ska bara till mig :p

Men vi visste inte riktigt vart vi skulle vara..
Men jag tänkte att de skulle vara fint om hon sprang lös på ängen brevid hagen i djupsnön.
Nervös var jag då jag tog av henne grimman och smackade på henne.
Men hon sprang omkring runt mig.
Så fort jag visslade vända hon och kom mot mig :love:
Då min mamma är kass på att ta kort vart de inga som är värda att visa.
Men de värmde mitt hjärta i alla fall :love:

haha full rulle och ikea påsar kan vara farliga ;)

I torsdags fick connemaran lufsa lite på täckten i djupsnön samt skritta en sväng genom skogen o gå vägen hem.
Han har aldrig gått där men travade snällt fram i mörkret.

Igår fick båda jobba. Upp i skogen i lite backar, Calle fick trava djupsnö efter en väg o sen galoppera i skoterspåret i fullt ös.
Min tränare tyckte hans kulle bjuda lite mera fram i galoppen o jag trodde knappt jag skulle få stopp. :D
Q fick mest galoppera. lite intervall. Galopp sen skritta jag o sen galopp igen sen jogga ner o skritt hem i mörkret.

Idag ska vi åka och löshoppa dom så jag hoppas Q gjorde av med energi igår så hankan konc. sej på bommarna idag och intepå allt runt omkring.

Kul att det går bra för er. Men jag provade att lastträna min igår. Han var billig då. Envis som synden men in ick han tillslut. Och jag som trodde det var jag som bestämde, men tji fick jag. Mer NH och mer transportträning. Skam den som ger sig. Idag är iaf jag öm i kroppen, han med antar jag, så det blir en stilla promenad för att röra lite på de ömmande musklerna.... Suck, det som var så bra med "allt". :)

Pga massa storm svinkallt och min smärtande kropp har min lilla fått stå lite nu igen. DRygt 1 vecka. Men nu i veckan som kommer ska det sättas fart igen. Både hon och den stora ska börja jobba på ordentligt då är dte tänkt.

Får se hur det går. Tanken är att jag ska börja trava lite mer så hon faktiskt får anstränga sig lite och inte bara lufsa runt.

Red Lynette i dag, va ute ca 40 min. Mest skritt, men provade öka på tarven för hon blir lätt lite vinglig i samlad trav. De märks att hon är varmblod kan jag lova :) Jämorns va de gick fort! Sen tog vi även en galopp, de gillade nog hon lika mkt som jag :rofl:

Såg att det var flera bukare som skulle till Sundsvall och bara titta, jag ska dit är min plan men vet inte om jag får något sällskap - vore ju kul om vi bukare kunde stämma träff och titta tillsammans??? Som en mini-Buke-träff liksom :idea:
Vad säger ni?

Red Lynette i dag, va ute ca 40 min. Mest skritt, men provade öka på tarven för hon blir lätt lite vinglig i samlad trav. De märks att hon är varmblod kan jag lova :) Jämorns va de gick fort! Sen tog vi även en galopp, de gillade nog hon lika mkt som jag :rofl:

Kul med en till travare i detta halvblodsgäng

:bow: :bow:

Tror ändå att hon har förutsättningar till att bli en bra ridhäst för mej iaf :) Kankse inga högre klasser, mne det är jag inte ute efter heller.

Mitt mål med henne är att kunna rida med endast repgrimma (och grimskaft), överallt :p

Jo å så jag då :) med min shire/kallblodstravar korsning. Skulle nog inte vara några problem att visa på ett 3-års. så lättlärd som han är. Ja om man bortser från lastning just nu. Var ute o red ett varv i skogen idag, själv, inga problem att testa alla gångarter. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama