Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*kl*
Var på tömkörningsträning igår, och försökte ta några bilder, men det blev mest sudd :crazy: Lägger upp nått foto ändå, då det var längesen jag visade bilder :)
Lasse arbetade hårt
lasse2.jpg

lasse6.jpg

Men herreguuuud!!!!!!! :love: VA SNYGG HAN ÄR! Och hur han arbetar!! Jag blir ju gråtmild, han ser ju ut som värsta vuxna hästan :) Jag är mållös...

SNYGG SNYGG SNYGG

Tack alla för fina ord! :love:
Han har ju utstrålning och han älskar att arbeta, så det kommer så naturligt för honom. Lätt att arbeta i "form". Tränaren kallar honom för en nordsvensk, för att han har sån maffig rumpa och hals :rofl:

Red honom igår, han var lite "mör" efter tömkörningen dan innan, så det gick jättebra :D

Skrev ut anmälningsblanketter till 3-års idag från asvh:s sida. Kan vara bra att träna på att fylla i dem lite :angel: Nervös? bara lite ;)

Ni som ska visa, ska ni visa själva eller tar ni hjälp av någon? Funderar på att visa själv, jag känner ju mina hästar bäst så att säga. Samtidigt vill man ju inte sinka dem för att man inte har någon erfarenhet. :crazy:

Nu är han tillbaka :banana:

Är så glad just nu :love:
här kommer lite boxbilder.
Ridbilder kommer i helgen ;)

chili005.jpg

chili008.jpg

Min tränare kommer att visa honom på 3 års testet.
Jag har inte nerverna för detta än :o Speciellt när det handlar om prispengar :eek:

jag kommer visa mina själva.
Löshoppningen o ridning tror jag inte de blir några som helst problem med då jag e van dom sakerna. visningen för hand är de lite sämre med :angel:
men ska träna lite på den biten annars får jag be en kompis som e duktig på den biten.

Mmm vilken pudding :love:

Vem är han efter?

Min 3-åring är löshoppad nu och han äääälskar det. Han har varit skadad halva hösten/vintern så det är först nu som han ska ridas in (skadade hovväggen och fick en hovböld och fick sedan kraftig mugg pga hovbandaget).

Tror ni att vi kommer att hinna få honom ridbar tills testet (om han är en normal funtad häst)?

ja de ska nog gå bra. om han är trygg i hanteringen och med människor så brukar de inte va nå stora problem.

Har en 3-årig connemaravalack som idag har blivit "inriden". Iaf första gången utan ledare, i skritt och trav. Han är tömkörd mycket och även löshoppad regelbundet sedan ett år tillbaka. Väldigt klok på hinder. Kommer alltid rätt och vägrar eller river aldrig.

Ska gå treårstest. Vet inte när och var, men det ska inte spela så stor roll. Tycker att han är väl förberedd och dessutom behöver han ju inte ridas:)

FT-ryttare: Var åker du på 3-årstest någonstans?

jag åker till sundsvall. gävle har väl inga ponnytest?

Hur högt är din löshoppad ?
Q har visat lite nonchalant/hingsttendenser nu när vi varit hos gaby o löshoppat. Vilket har blivit lite rivningar stopp i mitten av träningen sen har han hoppat super igen. Inte ett dugg rädd eller stressad utan bara lite smådrygnonchalant ;)
KOmmer inte ihåghur högt dom får löshoppa på testet.. 1 meter ?

Tack! Han är e:Last Liberty - Robin Z

Tror inte du behöver vara orolig för din 3åring. Min är också en skadefågel och har varit sjuk i 2år av sitt korta liv :crazy: Men de kommer snabbt igen! Och ofta får de bara bättre psyke av sina olyckor I och med all merhantering!

Nu är jag verkligen på G!
Red idag igen efter vår tömkörningslektion. Det fanns fler hästar i ridhuset, och DET är ju SPÄNNANDE! :rofl:
Lasse tittade så mycket på de andra att han glömde vart han skulle sätta fötterna, när de började galoppera visste han inte om han skulle hänga på eller bara titta.... Men duktig som han är fortsatte han titta med stora ögon och lite, lite uppblåst var han nog :D

Sen kom hans lyckliga stund då han fick följa efter den andra hästen, flera varv! Oh vad han fjädra i steget och krökte på nacken :rofl: Man kände nästan hur han tänkte "Kolla på mig! Jag är med i de stora pållarnas gäng nu!"
hihi Jag hoppade av med darrande ben efter 10 minuter! Mycket nöjd med dagen :)

vad roligt att det går så bra.
Han ser ju väldigt trevlig ut på tömkörningsbilderna här uppe.

Själv ska jag in i ridhuset till helgen o rida med andra hästar.. kan bli spännande ;)

Vad jag förstått får man starta ponnyer här, men det är ju inte så skoj om man är den enda...
Har tidigare år varit i Sundsvall och Roslagen. Så det är väll dem jag väljer imellan... Beror lite på datum och så, vet du när det är i Sundsvall?

De brukar sällan höja över 90 cm, men upp till en meter ska man nog vara beredd på iaf. G har hoppat ca 1.10 som högst.

Behåller du honom som hingst över testet?

Spännande.. min kompis hade också en häst som var efter Last Liberty - Robin Z men den sålde hon som åring så jag vet inte hur han ser ut mer än att han var mörk brun :)

jag hade tänkt försöka få honom mätt i helgen av vår mätman så vi ser om de ens är nån ide o åka på testet. är han över ponnymåttet så ryker kulorna samtidigt som 1 åringen kastreras.

Emellanåt är jag rätt less på hingstar.. Q tappar konc ganska ofta just nu när lillebror har flyttat in i Q´s stall och då kan jag bara tänkamej hur han ska bli när våren kommer.. mkt skrik o lite verkstad :p

Så om han är över ponnyhöjd tänker du inte åka på testet alls? För det är väll samma regler som för kvaliten, att man får delta, men inte vara med på finalerna:confused:
Jag är glad att mina -05:or ännu inte fattat att de är hingstar:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama