Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Vad skoj att det gick så bra!
Verkligen roligt att läsa om allas framsteg här o precis som Sass skrev så blir man ju själv sporrad :)

Jag var ute med Ior idag oxå. Men idag ville han inte busa av sig lika mycket utan han följde bara efter mig :D
Det blåste halv storm men det är lika bra att han vänjer sig för här nere blåser det ju nästan alltid :p Tänkte först att det kanske var rena själmordsuppdraget men va fan nån gång ska ju va den första..
Stod lika snällt idag när jag skulle upp o skrittade även snällt. Blev faktiskt ett par travsteg när han blev lite rädd för blåsten men han saktade snällt av när jag bad honom :)

Ja man blir peppad av alla roliga inlägg :) Har inte börjat rida min med sadel än, det blir nästa steg. Men tror det börjar bli dax snart. Hon bli bara starkare så snart kommer hon nog att testa ordentligt =) Har travat lite med Lynette, det fungerar bra. Väntar med galppen tills jag sitter säkert i en sadel, om hon skulle bralla.

Man känner sej oftast ganska ensam som unghästägare, så de är skönt att kunna snacka och utbyta erfarenheter här :p

Det blåste halv storm men det är lika bra att han vänjer sig för här nere blåser det ju nästan alltid :p Tänkte först att det kanske var rena själmordsuppdraget men va fan nån gång ska ju va den första..
Stod lika snällt idag när jag skulle upp o skrittade även snällt. Blev faktiskt ett par travsteg när han blev lite rädd för blåsten men han saktade snällt av när jag bad honom :)

DET var modigt! Det är ju nästan orkan ute nu :eek: *hejja hejja*

Jättekul att du travat på lasse nu.
Minns mina första vingliga travsteg medan mamma höll i linan o hästarna som ville gå in till henne i mitten hela tiden.
helt otroligt egentligen att dom lär sej så fort, att jag nu kan rida omkring på täckten i trav utan hjälp o styra dit jag vill. Att man kan göra kortare uteritter i skogen och det bästa av allt är ju att hästarna tycker de är så roligt o jobba. dom vill lära se j nya saker hela tiden.
Ja, de är för härliga!

Carisma måste inspekteras av en id-kontrollant som ska sätta en stämpel i hennes danska pass om att hon är hon. Och så ska det upp till asvh för att få ett svenskt reg nr. Annars får hon inte vara med i 3-års. Jag hatar UTGIFTER :p

Ny träning med Lasse imorgon, jag återkommer med rapport ;)

DET var modigt! Det är ju nästan orkan ute nu :eek: *hejja hejja*
Tackar, modigt eller dumdristigt kan ju diskuteras :D men det gick ju bra denna gången iaf.

Carisma måste inspekteras av en id-kontrollant som ska sätta en stämpel i hennes danska pass om att hon är hon. Och så ska det upp till asvh för att få ett svenskt reg nr. Annars får hon inte vara med i 3-års. Jag hatar UTGIFTER :p

Ska lilla Lasse oxå vara med på 3-års? Jag ska iaf stå på första parkett för å se fina Carisma :banana:

Ja, tanken är att båda ska visas!
Lasse för att han är min uppfödning, och det är roligt att få en bedömning och se om den matchar fölbedömningen.
Carisma för att jag har funderat vagt på att betäcka henne, och det kan vara roligt att höra vad andra säger man är ju hemmablind :angel: Sen kan det vara bra med en bedömning/visning OM man nångång måste sälja...

Plus att jag behöver MÅL för att få ändan ur vagnen och göra saker :o
Så så resonerar jag nu... Vi får väl se när det kommer till kritan :eek: :D

:banana: JAG ÄR SÅ JÄKLA GLAD!!!! :banana:
Lasse är en sån bussig kille!
Det var tömkörning idag för tränaren, och vi gjorde fina ökningar :love: längs långsidorna och jobbade på halvhalter på volt. Han gick som en klocka!
Efter ca en halvtimme i tömmarna så sadlade vi och jag hoppade upp. Mamma höll i linan och tränaren sa vad vi skulle göra. Det blev både trav å skritt. Snett igenom å volter :)
Efter 10 minuter fick mamma släppa oss, så jag red SJÄLV! Trav längs fyrkanten och lite på stora volten med.
Sen blev lille Lasse trött, inte så konstigt, så jag hoppade av och skrittade honom lite för hand!

Så idag är jag LYCKLIG! :D

Min ska visas på 3 års test men då futurity för quartrar.

Lite uppdatering.
Chili har nu varit hos min tränare i 3 månader och kommer hem på onsdag :banana:
Han är efter mitt sto och sedan har vi använt en av grannens (uppfödare) hingstar

Innan han åkte till tränaren kunnde han ge efter för skänklarna, skritt och trav. Och gå i form ( Av sig själv) Tvingade inte honom till det utan han hamnade där automatiskt :)

Jag har varit och hälsat på honom och lärt mig själv allt som han har lärt sig. Helt fantastiskt vilka små fiff saker tränaren lärt honom :bow: galoppfattning ( ytterst liten rörelse) Bakdelsvändning. Framdelsvändning ( Början till spinn) Gå i helt jämt tempo vilket underlag det än är. Om man galopperar och höjer ytterhanden en aning så saktar han av till trav eller skritt beroende på hur länge du håller den uppe :d Kunde inte hittat en bättre tränare :banana:

Förra veckan berättade hon att hon hade slängt in honom i en transport tillsammans med en annan häst ( har bara åkt själv tidigare) och åkt i väg till ett litet ridhus 20*40 där det skulle vara westernträning i trail med 15 andra hästar :eek: Han har bara varit helt själv tidigare. Och Chillisen var den som var coolast av alla hästar där :) galopperade om de andra och lullade omkring som ingenting medans de andra bockade och levde om.

Min tränare försöker att få mig att avla fram en till som hon vill köpa, som hon kan ha till sin 2 åriga dotter :D

oj! lång uppdatering blev det :o

Det är så svårt med vädret nu,,, inridningen går långsamt med min "curre", han är sutten på och tömkörd lite. Longerade idag och han är såå duktig, bara gjort det 4 ggr.
Bilder:

7113821.jpg

7113836.jpg

oh vilken fining... va e de för stam på den ??

Sass: Gud vad kul med lasse. de kort jag sett på honom så såg han verkligen supermysig ut o hade väldigt kloka ögon :love:
hoppas de går bra i fortsättningen nu.

mina ska gå 3 års.

Håller med om vädret... inridningen kommer gå sakta då jag inte har nåt ridhus i närheten och fröken tycker inte riktigt om att åka transport... :(
Hon är löshoppad i höstas med bra teknik så där är jag inte så bekymrad bara att vi ska komma igång nu igen för att vara förberedda för 3-årstestet. Hon är hängd och sutten på samt ledd med ryttare på några varv runt ridbanan innan jul och hängd på nu i veckan som var. Tror inte det blir några problem att rida henne då hon har varit väldigt bra att ha att göra med innan men man vet ju inte.... tiden går så fort bara! :crazy: 3-årstestet är målet för våren sen blir det betäckning! :banana:
Får nog uppdatera lite oftare framöver så blir det inte så långa berättelser... :o

Shit va han har lärt sig!! Guud va duktigt! Vilken lyckoost du är som har en sån goding :love:

Santa Cruz VDL- Willibald- Mowgli. Super trevligt temp, härliga gångarter.:love:

Celu: Man hinner nog, min blir garanterat inga problem att rida in, han är så cool. det är ju några månader kvar.:idea:

Verona: Tack!:D

Knapplån

En liten uppdatering. Jag har nu suttit på min kille ca 7 gånger. Sist var vi ut en liten sväng i skogen - inga problem alls! I söndags var vi in till den stora anläggningen här i stan. Ställde in honom i klubbens tävlingsstall och han fick stå där själv en stund, men lika glad var han ändå :smirk: :smirk: Sen gick vi runt anläggningen och in i ett av ridhusen. Han gick lugnt omkring och tittade och såg ut som "vadå, skulle det här vara något konstigt eller?" :cool: Speglarna var intressanta, man kunde ju se sig själv :D Pappa tog fram lite skrämselsaker och vi gick över några bommar. Lill-killen är för rolig, han tyckte det var jätteroligt att vara i ridhuset, äntligen kunde man lägga sig ner och rulla :rofl:

Imorgon ska vi in till anläggningen igen och löshoppa! Ska åka med stallägarna i deras hästbuss. Sist killen fick åka hästbuss tyckte han det var väldigt intressant. Han var den som var snällast att lasta.

Ska nog inte delta på tre-års. Disskuterade framtiden för min kille med min tränare och han tyckte jag skulle ta det lugnt och bygga mycket ryggmuskler och inte stressa fram.

Kämpa på allihopa, låter som det går bra för er! :bump:

:banana: JAG ÄR SÅ JÄKLA GLAD!!!! :banana:
Lasse är en sån bussig kille!
Det var tömkörning idag för tränaren, och vi gjorde fina ökningar :love: längs långsidorna och jobbade på halvhalter på volt. Han gick som en klocka!
Efter ca en halvtimme i tömmarna så sadlade vi och jag hoppade upp. Mamma höll i linan och tränaren sa vad vi skulle göra. Det blev både trav å skritt. Snett igenom å volter :)
Efter 10 minuter fick mamma släppa oss, så jag red SJÄLV! Trav längs fyrkanten och lite på stora volten med.
Sen blev lille Lasse trött, inte så konstigt, så jag hoppade av och skrittade honom lite för hand!

Så idag är jag LYCKLIG! :D

Nämen vad skoj :bump: Förstår att du är överlycklig! Kul att Lasse är så himla snäll :love:
Nu får jag allt ligga i lite mer med lilla Ior :angel: Ska nog åka till ridhuset i helgen om allt går som det ska ;)

Red Ior ett par varv i hagen idag och sen gick vi faktiskt ut på grusvägen o skrittade ca 500 m o sen vände vi tillbax, gjorde halt ett par gånger på vägen o det funkade super. Kom en kille med en hund oxå men det bekymrade inte Ior ett dugg :love:

Hej!

Jag har skrivit ngt inlägg i den här tråden men mest läst vad ni alla gör. Kul att läsa. Vad duktiga alla är!

Min lilla kille fick ryttare på ryggen för första gången idag, gick jätte bra! Så här är ytterligare en stolt matte!

Planen är att min ska vara med på 3:års test. Siktar i alla fall på det, siktar också på att han ska visas riden där men får se hur det blir med det.

Idag ramlade jag av min 04 som uppenbarligen har PMS.

Igår longerade jag henne med sadel och hon sparkade lite med sadeln och pep i traven vilket hon ALDRIG gjrot tidigare men jag höll på tills hon slutat och tänkte att nu har hon fått lite utlopp för sina känslor.

Men ack vad jag bedrog mig.
Idag när jag ska hoppa upp så hoppar hon till och piper jag hamar lite på sniskan (har ingen sadel) och vill inte slita henne i munnen så jag släpper allt och glider till backen :rofl:

Sen träande vi på att sitta upp och av resten tills hon stod still och så skrittade vi några steg mellan gångerna.

:eek: Då blir det buke-tårta nu då? ;)

Nädå, hoppas du inte skadade dig och att hästen skärper till sig i framtiden :)
Modigt att rida barbacka! En sadel kanske hade vatt nått? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama