Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag är ju inte färdig med inridning än
utan har bara skrittat runt.

men jag har gjort allt själv
och de är första unghästen för mig.
hur kul som helst. :D

Hej å hå nu har vi ridit ett par rundor på skogs slingan. Det går jättebra. Några korta sträckor trav med. Har planer på att göra allt själv trots att detta är min första unghäst. Men det verkar inte vara några problem med honom. Han är lugnet själv.

jag red ut på calle helt själv igår i skogen för första gången.
tidigare har jag hållit mej på täckten samt skrittat ut med mamma bredvid så hon har kunnat ingripa om något hänt, vilket de inte har gjort.

igår gick mamma först över bron med mej o calle efter sen travade jag iväg upp i skogen o red precis som ja satt på en äldre häst. skritt trav galopp, övergångar o fåglar som flaxade upp framför näsan o älgpass med plastsäckar mm.. inga problem. han bara tuffa på som på räls. på vägen hem gick han direkt över bron utan mamma före.
min pärla är så duktig :bow:

KL

Saga har skött sig jättebra ett tag nu, jag är så lycklig :love:

Igår gjorde jag ledarskapsövningar på banan och hon var huuur duktig som helst :D

Jag har börjat lägga till ord när jag stannar och går framåt för att jag ska kunna använda mig av det när jag tömkör och hon lyssnar kanon. Jag kan också ställa henne och säga åt henne att stå stilla och gå runt henne och hon står kvar :love:

Jag hänger på henne själv i boxen oxå nu och det går jättebra så snart hoppas jag kunna sålla mig till eran skapa med uppsittna människor:banana:

Hon är så rolig Saga för hon är en fruktansvärt nyfiken häst! För några veckor sedan när jag släppte ut henne i hagen så låg det ngn plastpåse där, hon tyckte det var helskumt men gick på en gång fram till den och hon var så rädd så att hon höll på att ramla ihop, benen skakade men hon gcik raka vägen fram och nosade på det, precis när hon nuddade det var hon på väg att ramla ihop nästan men hon kunde inte låta bli och sen när hon hade nosat på det så var hon nöjd och gick därifrån :D Jag stod och höll på att skratta ihjäl mig för hon såg såååå rolig ut.

Ha ha ha jag kan föreställa mnig den synen . dom ser ju för roliga ut när dom är sånna .... skoj skoj

haha mina 3 åringar har en förkärlek till plastpåsar o sånt...
så en dag när vi gick ut till hagen så låg de en svart sopsäck på vägen , den avr på rymmen. då stannar Q först o slår på den med hovarna. Calle han biter tag i den o drar med den till hagen där Q försöker sno den :rofl:
lattjo!

Kul att de går bra med Saga och snartär du uppe på ryggen :D

Skrittar min 04 i skogen, ca 20 min två dagar i veckan, om jag tycker att hon orkar. Hon växer lite nu oxå så jag tar det lungt. Har även provat trava korta sträckor, det tycker hon är jättekul :p
Har inte provat rida med sadel än, det blir nästa utmaning!

fin men precis som du säger.. de är så svårt o få till bra bilder på de små liven.

Idag har jag varit i bollnäs o löshoppat för Gaby.
Calle skötte sej exemplariskt och fick mkt beröm för att han var så lugn,rytmisk och säker på hinder :bow:
Ja e otroligt stolt över honom då de var första gången har var i BRS ridhus, första gången han var ensam i ridhus o 4.e gången totalt i ridhus.

Q som brukar vara säkerheten själv gick runt o visade upp sej o stilade.
Alla blickar på honom o han visste att han var KUNG! :cool:
Vilket blev hans fall då han stilade o gaby höjde hindret o han blev alldeles förvånad över höjden (ca. 90-1) så han landade mitt i oxern :S
Fast han brydde sej inte nått utan galopperade glatt vidare o gjorde samma sak igen o lika oberörd.
Helt borta i huvet o skulle bara stila. Typiskt hingstbeteende fick ja til kommentar :p
men vi sänkte o så jagade jag på honom med pisken så han började lyssna o bjuda bättre famåt o då började han konc. sej o seglade över hindren så fick beröm för honom till slut :D
Mkt fin typ o när han konc sej är han riktigt fin.

Ja, å speciellt unghästar tycker jag :crazy: vet inte varför men.. Sen blir det finare bilder på sommaren tycker jag :p

ja hästarna är oftast finare på sommaren oxå, mindre päls o extra glansiga i solen.
Fast kan man få ett riktigt fint vinterkort med gnistrande snö så är de oxå fina kort.

En liten uppdatering från det här hållet;)

Lilla fröken jobbar bra med både sadel och träns, signalkänslig och jag styr henne klockrent med min position. Har stått i stigbyglarna och det var inget konstigt. Kommer att rida henne från januari, tills dess är det mest bara förberedande arbete. Planeringen är att första clinicen sker i slutet av mars, en i april och en i maj...sen blir det läger v.27 och sen är det 4 veckors vila. Sen börjar allvaret och vi kommer att delta på flera clinics hösten 2007 och hon ska vara klar för första tävling våren 2008.:cool:

Oj, här går det undan! :banana:

Jag har Calle e.cardento-rastell
hstarna030.jpg

ingen bättre bild på denna dator men kan fixa helbild på honom.

Q , connemarahingst e.grange flynn sparrow-finney master (egen uppfödning).
1oktober2006024.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama