Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

ja de skiljer 3 veckor mellan dom ..calle är den yngre ;)
Köpte honom då han var 6 månader , som kompis till Q.

Nej jag har inga problem med att hinna med dom .
Visst är de mkt jobb i kolsvart mörker men med en pannlampa på huvet så går de bra att rida,tömköra/longera mm.
Det blir väl desto jobbigare ju äldre dom blir, när dom ska hållas igång för tävling o sånt.
Har mkt hjälp av mamma , rider gör hon inte men hjälper till med marktjänsten.

Det är mkt värt om man får lite hjälp =) hade velat att mamma tyckte om pollisar men hon är livrädd :) ska dock få rida nästa vecka då hon fyller 50 :p
Min häst står på en lite större anläggning, där det finns både ridhus och belyst uteridbana. Det är mkt värt den här tiden på året! Jusst nu blir det inte så mkt träningför min, rider två dagar i veckan (skritt och lite trav) sen får hon vila resten, ev någon prommis. Hon behöver mkt vila för att smälta ridningen (ganska nytt).

Var ute med min lilla skrutt idag. Skulle longera först men det tyckte han var tråkigt o drog istället ett par repor i hagen med longerlinan efter sig :D tog säkert 10 minuter innan han tröttnade o var villig att arbeta o då var han ju ganska trött o lite svettig.
Gick super att kliva upp idag, med stol såklart men han stod stilla tills jag bad honom att gå o jag red väl en 10-15 min. Blev bara skritt, svänga, stanna osv men han backade i alla fall inte nåt idag så jag är supernöjd :)
Ska nog låta honom springa av sig själv först i fortsättningen oxå :angel: :devil:

det kan va en bra ide att dom får busa av sej medans man själv står på backen :p Har märkt att min lilla börjar bli starkare nu. Väntar bara på dagen när hon gör sin bralldebut! Måste skaffa en sadel snart tror jag :angel:

vad roligt.
mina har ja oxå linat de första gångerna jag har ridit men nu så hoppar jag upp direkt o rider iväg utan problem.

idag har vi varit ute på vägen för första gången o han är som en van tävlingshäst eller nått. bara hoppa upp o rida iväg utan ledare eller sällskap. går dit man står med öronen framåt o raska kliv.

Jag tycker det är så underbart att Lynette tycker de är så kul att bli riden :) Det trodde jag inte att hon skulle tycka, men det är det enda hon vill syssla med nu. Så fort hon ser tränset blir hon alldelens till sej! Kanke är det nyhetens behag?

Jag måste säga att du ger mig enormt mycket inspiration! Att du är så engagerad och har kommit så långt med dina, gör att jag blir mer sporrad till att vara lika duktig som du!
Jätteroligt att du berättar vad du hittar på med dom. Fortsätt med det :)

Idag travade jag på Lasse, hela 2 varv på volten medans mamma höll i linan ;) Darriga ben hade jag sedan kan jag erkänna, fast han var duktig!
Carisma är vaccinerad och ska vila ytterligare en vecka, sedan sätter jag igång på allvar med henne också.

Snön har försvunnit här igen och man kan återgå till den vanliga lunken igen.

nu har vi varit och löshoppat och varit i ridhus för föstata gången.

Ja han tyckte det var jätte kul att ligga på rygg i sanden och hoppa runt på alla 4 och pipa :angel:
Livet var riktigt roligt då.
Några språng blev det i alle fall ingen lysande språng men han tåg sig över ;)

Idag travade jag på Lasse, hela 2 varv på volten medans mamma höll i linan ;) Darriga ben hade jag sedan kan jag erkänna, fast han var duktig!

Åhh vad roligt att det gick så bra! :bump:
O lite avis e jag att du redan har travat med din ;) så nu har DU sporrat mig att arbeta lite mer med Ior :D

ah vad roligt o höra att jag sporrar er andra. :bow:

Jättekul att du travat på lasse nu.
Minns mina första vingliga travsteg medan mamma höll i linan o hästarna som ville gå in till henne i mitten hela tiden.
helt otroligt egentligen att dom lär sej så fort, att jag nu kan rida omkring på täckten i trav utan hjälp o styra dit jag vill. Att man kan göra kortare uteritter i skogen och det bästa av allt är ju att hästarna tycker de är så roligt o jobba. dom vill lära se j nya saker hela tiden.

Black darling : nej ja är inte från hudik men bor 6 mil inåt landet obrukar vara i hudik o tävla o så.

Q la sej oxå o rulla första gången i ridhuset.. :D de har han ärvt från mor sin som rullar sej så fort tillfälle ges :p

KL

Vi ska ha våran första träning på lördag! :bump:

Ska börja träna PNH för en tränare för att försöka få till våra kommunikation bättre för hon har fortfarande svårt att förstå att det är mig hon ska lyssna på igen. Det är en väldigt envis dam jag har som inte ger sig i första taget även fast det går jätte bra när vi tränar ledarskap.

Ska iallafall bli jättespännande. Hon ska eventuellt också hjälpa mig med ridningen(och komma upp innan det så klart :p ) om jag tycker att det känns bra med henne. Känns så spännande att ha träning och att ha en tränare som man kan diskutera med!! Wiii

Fasiken va bra det gick med pålle i dag! Jag så att hon stog långt bort i hagen så jag ropade å då kom hon i full fräs, nitade precis framför mej och hälsade vänligt.
Borstade och klädde på, märkte att hon va taggad :) Red ut med två andra från stallet. Skritt ca 30 minuter och hon va som en ängel! Gick vart jag bad henne om, flyttade sej sildeds för skänkeln! Hon va bara helt underbar i dag :bow:

intressant med en tränare, hoppas de går bra och att ni får givande diskussioner.
Alltid bra o ha en tränare o stämma av med ibland. Ska iväg på löshoppnign på söndag igen o de känns väldigt bra att ha en sån rutinerad tränare att prata med om man har frågor och funderingar.
samt att få veta att man är på rätt väg hela tiden :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama