hur länge smittar kvarka???

L

lenizen

Detta kanske man ska ha en hum om men inte jag.. :o
En kompis ringde precis och frågade hur länge kvarkasmittan sitter kvar i kläderna. Jag har ingen aning, har någon här?
Det gäller ett par shortchaps som låg i ett stall där det stod en kvarkasmittad häst för ca 1½ månad sedan, dom har legat kvar i samma stall sedan hästen flyttade...
:confused:

(Har klarat mig från "kvarkastallen" än så länge *peppar peppar*)

jag vet att i stall som ej är tvättade efter kvarka kan smittan sitta kvar upp till 1 ½ år... hästar kan åxå vara smittbärare utam symtom i upp till 1 ½ år, viruset vilar!! så var försiktig med shortshapsen, decifiniera dom riktigt!! tänk på att även ni kan bli "smittade" och bli smittbärare... MVH jennie

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 562
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka