hur länge skall kalken torka innan hönsen kan inviga hönshuset?

J

jollan

jag kalkade hönshuset med släckt kalk i förrgår. Väggar,tak,värpreden mm. När kan dom börja använda det för att det inte skall vara giftigt för dom?

Sv: hur länge skall kalken torka innan hönsen kan inviga hönshuset?

Man ser ju rätt tydligt när det har torkat helt och blivit vitt. Då är det nog fritt fram för hönsen :)

Sv: hur länge skall kalken torka innan hönsen kan inviga hönshuset?

hoppas jollan har överseende med att jag drog nytta av hennes fråga:o

kalkade i morse och hade hoppats på lite sol och varma vindar för att det skall torka fortare, men ser till min besvikelse att de lär komma regn vilken sek som hellst:crazy:

Liknande trådar

Utrustning När hästen ser ut så här efter en dag i hagen börjar man fundera på det här med skydd i hagen Hon åkte nästan på lymfangit pga alla...
2
Svar
25
· Visningar
5 413
Övr. Hund Jag går nu i valpköpartankar då jag kommer att studera på distans och alltså vara hemma i 3 år framöver, känner att inget tillfälle är...
2
Svar
34
· Visningar
3 988
Övr. Djur Halloj! Min polare skaffade höns för ett tag sen och jag blev helt förälskad! De är ju skitcoola djur, jag kan sitta och titta på dem...
Svar
19
· Visningar
6 439
Senast: ginnies
·
F
Hästvård Då jag övertog min nuvarande häst så började jag med att ta av honom skorna och släppa honom på bete i tre månader. Detta är en nioårig...
2
Svar
39
· Visningar
2 876
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar