Hur länge är normalt att amma

Sv: Hur länge är normalt att amma

Ja, varför inte? Jag har sagt som så, att sålänge BÅDE jag och barnet vill amma, så ammar vi :) Vill den ena av oss sluta, så slutar vi.

Det tankar både närhet och näring. Jag har lika mkt mjölk nu som när hon var ett halvår, och mjölken är näringsrik. :D

Många ger välling och använder napp i flera år, vilket jag ser som ett substitut till amningen. (Min yngsta får välling ibland ändå, utöver amningen, för att det är rätt så praktiskt).

Om man får ett nytt barn innan den här treårsperioden är slut då? Man kan ju faktiskt bli gravid trots att man ammar.

Var och gör som den vill. Men jag skulle aldrig vilja hålla på så länge.

Tycker att det finns någon slags gräns när barnet börjar gå och stå.

Amma båda? Om det inte funkar får man väl påbörja avvänjningen på den äldre.

kl

Men alltså vad är det som är så spec med amning eg?
Fattar inte det.

kl

Jag tycker det är upp till var och en.

Själv hade jag planerat att amma fullt tills Nikki är 6 månader, men det fungerade inte så bra som jag trodde det skulle göra, så ofta pumpar jag ur och sen ger min sambo flaska.
Nu har hon också börjat äta majsgröt och vissa mål får hon mjölkersättning istället. Men jag fortsätter nog att deltidsamma tills hon är 6 månader iallafall.

Vad som är normalt kan jag nog inte svara på. För egen del tyckte jag att det var rätt bökigt att amma. Trappade ner från att min dotter var 5 mån och slutade helt när hon var nästan 8 mån.

Vad som är normalt kan jag nog inte svara på. För egen del tyckte jag att det var rätt bökigt att amma. Trappade ner från att min dotter var 5 mån och slutade helt när hon var nästan 8 mån.

Samma som jag gjorde då! Tyckte det var skönt...

Närheten och myset har man ju (som jag redan skrivit) ändå utan att brösten måste vara med i bilden... :cool:

Samma som jag gjorde då! Tyckte det var skönt...

Närheten och myset har man ju (som jag redan skrivit) ändå utan att brösten måste vara med i bilden... :cool:

Och jag tyckte tvärtom att allt blev så mycket besvärligare när amningen tog slut. Så otroligt behändigt att alltid ha med sig mat/mellanmål, rätt temperatur, färskt och alltid tillgängligt när man ammade.

Helammade båda i sådär ett halvår, sen delamning tills de var dryga två år. Båda fick sluta själva, storebror slutade två månader innan lillasyster föddes.

Praktiskt, mysigt, nyttigt. Jag är tacksam att jag inte hade några problem med amningen.

Gränsen går där mamma och barn tycker att den ska gå. Sen får man väl ta lite hänsyn till de som har svårt att se ett äldre barn ammas offentligt.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 771
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV