Sv: hur lång tid??
Jag kände mig hyfsat återställd i underlivet efter ca en vecka, förutom två stygn som fortfarande satt kvar. När de lossnade kände jag mig nästan som vanligt igen, förutom en liten tyngdkänsla vid urinröret. Efter en vecka var jag iaf igång som vanligt fysiskt och efter tre veckor var jag uppe på hästryggen igen. Det ser ju inte riktigt ut som innan direkt, men jag känner mig läkt och frisk!
Jag tyckte att det var läskigt precis efter förlossningen när det kändes som att alla inälvor bara trillade ner. Trots att jag knappt blödde någonting efter förlossningen var jag alldeles yr och vimmelkantig i ca två dagar. När jag skulle upp och duscha några timmar efteråt trodde jag att jag skulle svimma och det var jobbigt att andas, plus att jag fick världens hjärtklappning. Kände mig lite bättre med fortfarande yr när jag åkte hem. Detta gick dock över på ca två dagar.
Fem dagar efter förlossningen fick jag världens frossa. Jag låg och frös så att jag skakade samtidigt som jag var genomsvett och jättevarm. Helt sjukt. Trodde att det var för att mjölken rann till (brösten var som två ballonger, för att inte tala om de såriga bröstvårtorna...) men det visade sig att jag hade en infektion (i livmodern, urinvägarna eller i bröstkörtlarna) när jag kollade upp det en vecka senare efter att ha svimmat i duschen... Det blev bra med lite antibiotika! Men då fick jag svamp på bröstvårtorna istället och My fick torsk i munnen och det gjorde ONT att amma igen... snacka om att jag var trött på det då! Men det har också gått över med envist smörjande och nu är allt bara superduper härligt! My blir två månader i morgon!
TS: Jag tror inte att du ska oroa dig, det tar tid att bli återställd efter en förlossning.
//Julia