hur lång tid??

tinissen

Trådstartare
tog de för er innan ni kände er återställda efter förlossningen?? har bara gått 8 dagar sen elias föddes men känner mig fortfarande lika öm o tung..:(

Sv: hur lång tid??

Det sved lite när jag kissade de första 5 dagarna. Men pigg, smal, lätt och smidig kände jag mig när jag klev ur duschen 2 timmar efter förlossningen :o

Är du orolig så kan du ju ringa din BM och fråga om råd. Jag tyckte det kändes väldigt olika beroende på vad man hade för binda på sig. Har du testat någon tunnare/tjockare?

nej orolig är jag inte -ännu... tycker det bara tar så lång tid,
både prova 3 och 7 mm. lite skillnad är det men jag kanske förväntar mig att allt ska gå så fort,:p:confused: piig o smidig har jag känt mig sen lillen kikade ut, men ff rätt öm...

Lägg en binda i frysen så den blir lite kall så kanske det lindrar lite? Jag vet att några fått de tipset men jag vet inte om jag skulle våga göra de om man skulle få urinvägsinfektion!

Det tog nog drygt 2 veckor för mig innan den tunga känslan försvann i underlivet, kändes som man hade en tung sten där nere som tryckte...
4 veckor efteråt var jag uppe på hästryggen igen och förutom en grym träningsvärk dagen efter hade jag inga problem alls!

Eh typ tva manader innan det slutade kannas som om inalvorna var pa vag ut fran min insida! Men min doktor sa att det var halvt normalt och att jag inte skulle oroa mej. Men det tog laaaang tid innan jag vagade kanna efter hur det stod till dar nere.

Tja sa lange det gar pa ratt hall och inte borjar gora mer ont eller kannas infekteras eller sa hade jag inte oroat mig...

ca 6-8 veckor var jag svullen där nere. Det kändes konstigt i ca ett halv år till, så det kan ta tid det där.

Sprack du mycket? Isf är åtta dagar ingenting. Jag sprack mycket och var öm och tung säkert första månaden efteråt. Sen gav det sig kvickt, jag minns att redan innan efterkontrollen kände jag mig helt återställd. Mjukdelar brukar fixa ihop sig på ett bra sätt :) Jag fick gå på en extra läkarkontroll den här graviditeten, eftersom de ville kolla att jag säkert kunde gå igenom en till vaginalförlossning pga sprickorna. Men läkaren bara tittade förvånat när han undersökte mig och tyckte att "ja, här syns ju inte att något har varit sönder överhuvudtaget". Så det ordnar sig säkert för dig snart!

Jag kände mig hyfsat återställd i underlivet efter ca en vecka, förutom två stygn som fortfarande satt kvar. När de lossnade kände jag mig nästan som vanligt igen, förutom en liten tyngdkänsla vid urinröret. Efter en vecka var jag iaf igång som vanligt fysiskt och efter tre veckor var jag uppe på hästryggen igen. Det ser ju inte riktigt ut som innan direkt, men jag känner mig läkt och frisk!

Jag tyckte att det var läskigt precis efter förlossningen när det kändes som att alla inälvor bara trillade ner. Trots att jag knappt blödde någonting efter förlossningen var jag alldeles yr och vimmelkantig i ca två dagar. När jag skulle upp och duscha några timmar efteråt trodde jag att jag skulle svimma och det var jobbigt att andas, plus att jag fick världens hjärtklappning. Kände mig lite bättre med fortfarande yr när jag åkte hem. Detta gick dock över på ca två dagar.

Fem dagar efter förlossningen fick jag världens frossa. Jag låg och frös så att jag skakade samtidigt som jag var genomsvett och jättevarm. Helt sjukt. Trodde att det var för att mjölken rann till (brösten var som två ballonger, för att inte tala om de såriga bröstvårtorna...) men det visade sig att jag hade en infektion (i livmodern, urinvägarna eller i bröstkörtlarna) när jag kollade upp det en vecka senare efter att ha svimmat i duschen... Det blev bra med lite antibiotika! Men då fick jag svamp på bröstvårtorna istället och My fick torsk i munnen och det gjorde ONT att amma igen... snacka om att jag var trött på det då! Men det har också gått över med envist smörjande och nu är allt bara superduper härligt! My blir två månader i morgon!

TS: Jag tror inte att du ska oroa dig, det tar tid att bli återställd efter en förlossning.

//Julia

Här är det ungefär 2.5 vecka sen och jag kände mig återställd väldigt fort denna gången. Tog bara några dagar innan det slutade göra ont när jag kissade. Känner mig i bra form nu, orkar mkt mer än tidigare!

Med första barnet tog det flera veckor innan jag kände mig i någorlunda form igen.

nope, två stygn så det var inte speciellt mkt:)
jo det går ju definitivt på rätt håll. svidandet att gå på toa försvann efter 3 dagar ca, det som är jobbigt är väl mest att sitta..
oroar mig som sagt ingen vidare ännu, men har väl som vanligt för höga förväntningar och tror att allt ska gå mkt snabbare än vad det egentligen gör hihi:D

Hm jag blev ofrivilligt inlagd på neontal eftersom dottern hade bråttom ut i v 35 plus 3..

Men efter sex dagar kände jag mig okej när jag skulle åka hem.

Sprak inget.Men kunde duscha med slangen varje gång jag kisssade.

ca 6-8 veckor var jag svullen där nere. Det kändes konstigt i ca ett halv år till, så det kan ta tid det där.

Samma här, det tog ca två månader innan jag kunde sitta normalt eller gå någon längre promenad. Sedan ytterligare några månader innan det började kännas mera normalt. Tycker fortfarande det känns att man fött barn, trots att det gått 1.5 år..

nu har tyngdkänslan börjat släppa tack o lov, nästan borta:bump: bara man kunde läka ihop ordentligt snart med:)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 731
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 944
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar