Hur lång tid tror ni att det tar...

Skogstrollet

Trådstartare
...innan min sambo märker att jag har skaffat två marsvin idag? :angel:

Efterlängtade pluttar! :love: En chokladbrun släthårig hane med vita små tecken och en brun/svart liten lurvig hona. (Hanen ska kastreras.)

Ska ta lite foton så snart de landat, just nu är de rätt uppskakade. :)

Sv: Hur lång tid tror ni att det tar...

Haha! Grattis :)

Om det varit min pappa hade det kunnat ta veckor, framförallt när vi bodde i hus ;). Min sambo skulle nog märka det väldigt snabbt dock. Så det beror nog väldigt mycket på hur uppmärksam han är i övrigt :P

Haha.

Min sambo konstaterade häromveckan att om jag skulle köpa ett djur som bodde i vårat arbetsrum/gästrum skulle han inte märka att det fanns förrän jag åkte bort och bad honom mata :p

(sen fick han mig att lova att inte skaffa djur utan att fråga honom. Förstår inte varför? :angel:)

Jag kunde inte hålla inne med det så jag visade honom dem igår kväll. "Titta i hörnet där..."

: "nej FYYYYYYYY....! vad har du gjort??"

:D
Nu är det så spännade så, att det råkade ju bli en hane och en hona. Att kastrera en marsvinhane konstar lika mycket som att köpa fyra marsvin. Så jag har valt att skaffa ytterligare två marsvin istället så jag får 2 + 2. Fast det har jag inte berättat för sambon än... :angel: DEN reaktionen lär bli bra.

Så nu letar jag för fullt efter en rexhona och en rexhane. Och klurar på hur jag ska bygga burarna. Pralin och *namnlös* bor lite temporärt just nu.

För några år sedan jobbade jag som avbytare på en mjölkgård.

Frun på gården fick för sig att nu skulle hon skaffa en ny katt. Mannen gnisslade lite över detta men som vanligt så gav han med sig.

Hon kom hem med katten och han såg den som hastigast svischa förbi.

Det gick ett par veckor och eftersom detta var under hökörningen så var han knappt hemma under ett par veckors tid. De var flera bönder i området som hjälptes åt och det kördes nästan dygnet runt.

Efter nästan en månad så skulle hon iväg på ett möte och han fick snällt stanna hemma och ta hand om mjölkningen.

När hon kom hem igen sa han att, 'Det var en jäkla katt du skaffat, den räner ju fram & tillbaka som en tok över gårn'.
'Ja, jo, det kanske den gör mumlade hon och gick in i huset.'

Efter en stund hörde hon sin käre make vråla på utsidan huset efter henne.
'Exakt hur MÅNGA katter hämtade du egentligen??'
'Hur många har du sett?', frågade hon.
'TVÅ!!! svarade han.
'Bra då vet du antalet', svarade hon och flinade.

Katterna var bröder och när hon skulle hämta en av dem (de var vuxna) så kunde hon inte med att dela på bröderna, Alban & Laban.
Varför trodde han att han bara såg en katt?
De var båda HELT VITA.:laugh:

Min käre far var förr sen på att upptäcka när något nytt djur RÅKAT flytta hem till oss. Efter några år började han dock lära sig att kolla överallt och hålla räkningen på antalet djur.
Numera är det svårt att skaffa nåt utan att han märker det. T.o.m nu när man inte bott hemma på 17 år.:p

Haha! :rofl:

Jag har flyttat upp marsvinen till vardagsrummet nu, de har efter två dagar i källaren lugnat sig lite och nu är det dags att börja vänja dem vid folk och fä tänkte jag. Så nu blir det väl lite gnöl från sambon igen kan jag tro. ;)

Mysigt med marsvin:laugh: Förövrigt tog det en vecka innan mamma upptäckte att jag köpt 2 tamråttor. Och då var hon ändå inne i mitt rum en gång och gick förbi det många gånger, för mig är det obegripligt hur hon inte kunde se dem^^ haha. man såg ju buren klart och tydligt även om man bara gick förbi.

och när hon såg dem: NEE, vad är DETDÄR för något du har skaffat. :rofl: hon var inte lika förtjust i dem som jag:p men hon behövde ju inte träffa dem så mkt;) vande sig tom efter ett tag.

Senast ändrad:

Och här kommer bilder.

Loppan

Den jag trodde var blygast men nu har visat sig tuffast. Girlpower.

Och Pralin

(...som tyckte det var skiiiiiitäckligt att sitta i knät... :p)

Nej vad gulliga de är! Lycka till och njut ordentligt av dina små sötnosar :D

Åh, vilka underbara bäbisar :love:

Nästa gång det blir marsvin ska jag köpa ett par honor istället för hanar så man kan avla någon kull någongång. Det finns garanterat inget sötare än marsvinsungar :love:

haha erkänn att du planerade det från början :devil: :rofl: ;)

Hehe. På sätt och vis. Visst fanns det planer på att utöka antalet men jag hade tänkt börja med två hanar. Nu gick det bara lite snabbare än planerat.

Åker och tittar (hämtar?) en rexhane i morgon och en söt hona är tingad så snart blir det mer bilder. :)

De bor temporärt i små burar (större på väg och levereras förhoppningsvis snart snart snart) och jag klurar på hur jag ska bygga "marsvinshus" av det isolerade förrådet på tomten.

Haha håller med. foto på både gubbe och grisar är ett krav! :rofl:

Min sambo gillar inte gnagare efter en traumatisk upplevelse med aggressiv kanin när han var liten. Om jag säger att buke kräver ett foto av honom med grisarna i knät så kommer han att tokvägra... :rofl: Men jag kan ju försöka. :angel:

Ikväll hämtas en hane och honan i morgon, sen har jag FYRA grisar! Då är det nog läge att rigga kamera...

Du får informera honom om att kaniner inte är gnagare så han kan komma över sin rädsla :p

Nu har de andra två landat också och jag tror även att tanken på ett marsvinsinvaderat hus har landat hos sambon. Vissa saker som naturfenomen ska man inte kämpa emot utan bara surfa med på vågen av... ;)

Fryla
version-375df03cb222197cf909dfa1bd8df4fb

Gunvald (rex)
version-0f81f28a96bfd374424b3ea27aee0fce

I flickburen har det i natt varit pyjamasparty med mycket popcorndans, Fryla kom igår kväll och Prillan (Loppan) blev SÅ glad!
I pojkburen håller tonårspojkarna på att jämföra storlek fortfarande... :cool: De verkar komma överens men lugnet har ännu inte lagt sig. Får se hur det går framöver.

Haha! Det här påminner mig inte helt osökt om när min kompis, som var kanske 8 år, fick en tant att "köpa ut" en hamster åt henne. Hon fick nämligen inte skaffa någon, hennes storasyster hade haft en som rymt och de fick typ riva upp golvet för att få ut den.. så hennes föräldrar var minst sagt aviga till en ny hamster. Antar att många barn gjort liknande saker, men det imponerande i det här fallet är att min vän planerade allt så in i detalj, trots att hon var så liten :P hon lyckades dessutom hålla föräldrarna ovetandes i ett år innan en kompis till henne skvallrade :D när historien uppdagades blev hennes mamma rabiat och ställde omgående tre böcker på buren för att minimera rymningsrisken. :devil: Kompisen fick naturligtvis inte ha kvar hamstern, men det gjorde henne inte så mkt, hon var ändå lite trött på den :angel:

Hur lång tid tog det?
Jag tänkte smuggla in ett tredje hos oss så småningom när jag hittar den rätta krabaten att tillföra mina två pojkar. :p

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 479
Senast: LelleLilla
·
Däggdjur Sökte lite, men tycker det var smidigare att skaffa ny tråd så jag får svar på just mina frågor. Har precis blivit av med min...
Svar
3
· Visningar
1 715
S
Däggdjur jag hade tänk skaffa kaniner relativt snart (inom loppen av två månader) och har lite frågor :D 1. vi har en gammal lekstuga som jag...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: swanpis
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 853
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar