gul_zebra
Trådstartare
Kära buke, mitt bilköp står still och den person som skulle hjälpa mig med det är mest en käpp i hjulet i nuläget. Har konstaterat att om nånting ska hända får jag ge mig på det själv, sen får jag helt enkelt se om hjälpen får tummen ur röven och följer med eller inte. Men jag saknar verkligen koll, har aldrig haft en bil och har absolut noll bilintresse, tog körkort för 3 månader sen bara och vill helt enkelt kunna köpa mig den där friheten som en bil skulle innebära.
Just att leta bil har jag inga problem med, jag vet vad jag söker och sitter och kollar transportstyrelsen och sådär. Problemet är mer allt som händer efter det. Vad borde jag kolla upp innan jag ringer om en bil? Vad ska jag fråga när jag ringer om en bil? Vad ska jag kolla när jag är iväg och kikar på en bil? Vad ska jag tänka på vid provkörning? Hur går själva affären till?
Just att leta bil har jag inga problem med, jag vet vad jag söker och sitter och kollar transportstyrelsen och sådär. Problemet är mer allt som händer efter det. Vad borde jag kolla upp innan jag ringer om en bil? Vad ska jag fråga när jag ringer om en bil? Vad ska jag kolla när jag är iväg och kikar på en bil? Vad ska jag tänka på vid provkörning? Hur går själva affären till?