hur känner ni för stallet ni står i?

Caress

Trådstartare
jag bara undrar hur ni känner för stallet ni står i och för människorna i stallet?
jag kan ju betätta att det stallet jag står i idag är min andra hem. jag har värkligen hittat hem.:) det är så skönt att komma till stallet och få koppla av och umgås med människorna där. min häst stortrivs och mår värkligen toppen. jag skulle inte kunna tänka mig ett annat stall än detta jag står i.
alla är jättetrevliga och det är inge skitsnack eller man "dömmer" tittar snett på en annan. man får vara den man är och ha sin hästhantering ifred, man hjälper varandra istället om det skulle vara något.
stallägarna är toppen och hjälper gärna till med tipps och ideer.
jag och min häst mår så bra här.
det är vad jag känner för mitt stall.
hur känner ni?

Sv: hur känner ni för stallet ni står i?

Vad kul att du har hittat rätt :)

Jag trivs jättebra i mitt stall, jag flyttade hit för 4 år sen, och är supernöjd med stallägaren och alla andra.

Jag har iofs flyttat härifrån en gång, men efter ett halvår så insåg jag att jag verkligen ville tillbaka och då var det inga problem att komma tillbaks :)

Min häst triva också superbra, stor fin box och stora fina hagar :)

visst känns det bra när man mår bra och hästen oxå. man bara längtar till nästa dag att få komma dit igen:laugh:

jag står i ett grymt stall!! :love:

Stallägaren är kalas! :bow:
Finns bara 3 andra inackorderingar förutom mig, och när man väl ser dem (är typ alltid själv i stallet) så är de trevliga :D
Den ena är min kompis, vi ses väl ibland, men hon ska flytta :(

Enda nackdelen är att man måste åka bil = dyrt.
Sen har jag lite svårt med "allt ingår", för jag gillar att mocka och blanda mat och sådant själv *i-landsproblem* :p
Däremot så är det ju världens fördel när man ska åka bort :D

Jag trivs toppenbra i stallet som jag har min häst inhyrd i. Stallägaren är jättebra o förstående och hjälper till om det krisar, dom andra inhyrda är oxå jättetrevliga och vi alla har bra kontakt med varandra och inget SKITSNACK i detta stall inte:love: det är så skönt. Det är billigt oxå och vi har bra service.

Enda nackdelen som jag kan stå ut med är vägen o ridvägarna. Tråkiga ridvägar men vi har ridhus och man kan ju flytta till bete på sommaren om man vill. Trafikerad 90-väg utanför stallet oxå...den är inte så rolig.

Jag trivs som fisken i vattnet i stallet jag står i :D Det är jag, stallägaren och en till inhyrning, och alla kommer bra överrens, trots att våra liv skiljer sej en massa åt. Stallägaren jobbar, den andra har man och barn, och jag går i skolan, men ändå känner man samhörighet och kommer bra överrens. Alla hästar är också jättetrevliga (eller, inte min, iaf inte mot andra hästar, men ändå :p) Vi har aldrig haft några bråk eller någonting, och skitsnack har aldrig existerat. Så skönt!

jag trivs verkligen jättebra i stallet. Men det viktigaste för mig är att Flash trivs, han har blivit en helt annan häst sen vi flyttade dit i januari. Mkt mer framåt o tuffare, att Flash är lycklig gör mig lycklig!

vad mysigt det låter!

Eftersom jag har eget stall trivs jag enastående bra med folket där ;) Hästarna är också väldigt trevliga. Nej, men allvarligt så har jag det väldigt bra i mitt stall. Jag har en magisk medryttare, och ett par grannar som hjälper till med hästarna någon dag i veckan. En inackordering som håller vad hon säger och har en mycket trevlig häst, och min styvmor som jag inte alltid delar syn på hästhållning med, men som gör sitt bästa.

Jag har också eget stall och trivs utmärkt i det... :laugh:
Har en inhyrd och vi fungerar super ihop och hästarna trivs med varandra! :idea:

finns inget bättre stall.. STORA boxar. Underbara hagar, trevligaste människorna. (bara jag och en till som har hästen inhyrd. sen har ägaren av stallet 1 häst). ljust fint och allt finns jämmt. Underbara ridvägar och så. dock äre ett minus ingen ridbana. MEN det ska det bli :)
har bara vart där i 1 månad och 19 dagar men det är såå underbart. nära till gammla stallet där jag också trivs men hagarna är jätte dåliga. Men tränar där varannan vecka och är alltid välkommen tillbaka :)

Har precis flyttat min häst från ett tokstall. Stallägarens dotter:devil:uppförde sig som en komplett idiot. Vi var fem stycken som flyttade samtidigt....då kom dottern och hennes pojkvän ut och hotade med att polisanmäla oss för stöld... Mycket dåligt uppförande! En av oss hade stått i samma stall i 10 år. Helt vansinnigt!!!!

näää f*n va trist. hoppas det är bättre i ditt nya stall och att det ordnar sig med "tokdottern".
en häst är ju nåt som tar lång tid att pyssla med å jag är en som älskar att fixa det trevligt i stallet mm. så det är jätteviktigt att man trivs och att det funkar med alla. man är ju där nästan hela dagarna ju.

trivs helt ok i mitt stall. i mitt förra stall där pållan stog trives jag verkligen toppen med människorna. hade 3-4 kompisar som också hade sina hästar där o vi hade såå kul :rofl: men flyttade därifrån pga att de va så långt dit o dåliga kommunikationer,kompisarna finns inte heller kvar där. eller jo, en ^^

Jag trivs oxå jättebra i mitt stall!:love: Har stått i det stallet i 8 år nu.
Det är en 4H-gård, så det blir lite extra arbete & ideélt arbete, men det är det värt! Det finns fantastiska ridvägar, belyst paddock & närhet till både ridhus & mitt hem.
Enda nackdelen är att det ibland kan vara så att det ibland flyttar lite folk, så att det hela tiden kommer nya. Det är bara jag & två till i stallet som är sk veteranare, vi som stått i stallet lääänge.:p

Står i ett stall som är helt ok, men jag står i kö till ett annat stall där min kompis står. Har insett att jag har mycket roligare ihop med min häst om jag får ridsällskap ibland. Mitt nuvarande stall är jättefint med bra paddock och ok hagar och min häst går ihop med en jättesnäll häst. Det är ett kollektivstall och den stallansvariga är jättebra men vi har haft lite strul i stallet med folk så det har varit jättejobbigt! Det tråkiga är att jag är äldst - de andra som rider är mellan 17-22 och jag är 28 och känner att vi inte har så mycket gemensamt. Jag längtar till min kompis!

Har hästen nu i ett STORT stall med mycket hästar och mycket olika människor. Trivs inte alls. Vill inte ens i bland åka till stallet men måste, måste.
Hoppas jag och hästen snart kan flytta till mitt och min förra hästs stall, där trivs jag som fisken i vattnet. Ibland mår man så dåligt av längtan tillbaka dit.

Har hästen nu i ett STORT stall med mycket hästar och mycket olika människor. Trivs inte alls. Vill inte ens i bland åka till stallet men måste, måste.
Hoppas jag och hästen snart kan flytta till mitt och min förra hästs stall, där trivs jag som fisken i vattnet. Ibland mår man så dåligt av längtan tillbaka dit.

vad tråkigt att du känner så för ditt stall:(
hoppas att du snart får flytta så du mår bättre. det kan inte vara kul att må så när man åker till sin häst.
hoppas det ordnar sig.

Jag och pålle är mer än nöjda med stallet,
få innackorderingar (lite spring och mindre skitsnack),
snäll/trevlig stallägare med samma typ av "hästtänk" som jag själv har,
stort ljust och luftigt stall med högt i tak,stora boxar,bra hagar
och andra bekvämligheter som toalett,fikarum med kyl,spis,micro,tvättstuga,skrittmaskin,stor ridbana med fint hindermaterial,spolrum(bra när man äger en skimmel;) )

fina ridvägar som tyvärr ligger på andra sidan tågspåret (enda nackdelen:p)

Mvh Arabizar

Låter som att du har det bra. :)

Jag har ju varit i vårt nuvarande stall till och från sen jag var tonåring. Stallägarna är underbara och de som står i stallet nu fungerar jättebra. Själva stallet som stallplats är ju rena paradiset med sina stora naturhagar där min häst får gå på lösdriften som jag startade upp för snart 3 år sen.

Det är trevlig stämning, man blir kvar aldeles för länge om man träffar på folk, och inställningen till hästhållning är avslappnad. Jag FÅR ha min häst lös och jag FÅR rida utan sadel och huvudlag. Jag kan gå barfota i bikini om jag vill och jag kan ha min hund springande lös hur som helst och han kan tom välja om han vill stanna var på gården när vi rider iväg om han vill.

Underbar plats för en häst både när det gäller hagarna, gården, stallet och omgivningarna runtom - ridvägarna. Känner mig totalt trygg där för både min och hästens del. Och inget skitsnack. :bow: Alla kommer överens med alla, och folk låter folk hållas med sitt. Vi lösdriftare sköter oss själva, fodrar våra hästar och ser till att allt fungerar, precis så som vi vill ha det. Jag föredrar att få sköta min häst själv och vara med att påverka HUR det ska göras. :)

Tyvärr ligger det lite långt bort, men det är det värt för mig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 384
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV