hur känner ni för stallet ni står i?

Sv: hur känner ni för stallet ni står i?

Stallet där medryttarhästen bor är hur bra som helst och man får hjälp och råd istället för att man står hjälplös och det pratas bakom ryggen som förekommer på vissa ställen. Tyvärr finns det en tjej som började starta dåliga rykten på det nuvarande stället om andra men fick snabbt en tillsägelse av de andra, DET är äkta stallkompisar !

På flera sätt är stallet jag står i nu helt perfekt. Det ligger nära hemifrån, hästen trivs, och jag har ett par kompisar där som verkligen är GULD. Sen uppstår det konflikter ibland, men det ser jag inte som något konstigt. Det handlar oftast om hur vi ska sköta rutinerna och det är klart att vi har olika åsikter ibland.

Ska mycket till om jag ska flytta därifrån.

Jag trivs ok i mitt stall. Det är bara jag och två andra inackorderingar i ett litet stall. Min häst verkar trivas bra. Det är en väääligt stor hage och morgonfodring och utsläpp ingår varje morgon, vilket är perfekt! Stallägarna är också jättesnälla.
Det är lite tråkigt, för att jag är oftast själv i stallet. Den ena tjejen har inte så mycket tid för sin häst så hon brukar bara vara där lite snabbt sent på kvällen och den andra tjejens häst är bara skadad hela tiden så jag får nästan aldrig något ridsällskap.
Lite jobbigt är det också för det är lite så att man inte får ha sina saker i fred pga en av inackorderingarna. Allt ska "lånas" (utan lov såklart) och sitt foder måste man ha lås på, annars får man inte ha det ifred. Denna person har också en mamma som ska lägga sej i allting osv... Men bara man stuntar i det så är det rätt trevligt iallafall.

Det är rätt fina ridvägar, men inte så jättemånga, men det duger. Det jag saknar jättemycket är en paddock och lite fler personer så man kan få lite sällskap/ridsällskap i stallet lite oftare. Det är väl därför som jag har börjat kolla runt på lite andra stallplatser häromkring...

Mitt stall är likadant! :love:
Man blir glad av att åka dit, man får hjälp om man har bekymmer och stöd om man har problem. Och INGET skitsnack existerar!
Jag kunde inte ha en bättre uppstallning! :bow:

Jag trivs också jättebra i stallet jag står i!!
Alla är så snälla och trevliga, stora hagar och boxar, mkt utevistelse, ny fin volt + hinder, många fodringar, bra ridvägar med ca 20-30 min till ridhus och tränare osv

Enda nackdelen är väll att det tar ett tag att åka med bussen pga byten(åker nästan aldrig buss, men ändå :p). Dock går det jättesnabbt med moppen eller bilen

Jag har världens bästa stallplats! Eller ja, för mig är det världens bästa.

Stallägaren (en travtränare) är kanonsnäll och vi hjälps åt på ett jättebra sätt, alla hästarna är underbara om än lite ouppfostrade en del av dem, de andra i stallet är trevliga om än lite knepiga en del av dem.

Kort sagt, jag och min kuse trivs toppenbra!

Det enda jag skulle önska är väl att det fanns mark till bete, nu får jag skicka iväg hästen på bete om somrarna. Och att det fanns grusade hagar till den här plaskiga leriga årstiden. Men som sagt, jag trivs, hästen trivs och att byta stallplats är inte att tänka på!

Kl

Jag trivs super i stallet. Stallägaren är otroligt bra och har en bra hästsyn som överens stämmer med min. :bow:

De andra i stallet är trevliga och jag har verkligen inget att klaga på. Det skulle i så fall vara att det ligger en mil härifrån, men det är det värt.

Inget vidare:(
Hästen trivs super men det gör inte jag. Så vi flyttar nu om en månad. Hade ekonomin tillåte hade jag flyttat på dagen men, har inte råd med två hyror. Så jag får stå ut en månad till..

Nu hoppas jag bara att min :love: kommer att trivas lika bra på nya stället och att jag kommer att trivas! Det känns som att jag kommer att göra det iaf!

Jag trivs super i mitt stall, har kanon bra stallägare som gör allt för att det ska vara bra där ute och ställer upp till max. Har stått där i 3 år nu och kan inte få det bättre. Man gör sitt och kan koncentrera sig på sina hästar utan problem från andra håll. :)

Jag trivs super i mitt stall, det är bara 7 boxar och kollektiv med 3 inackorderingar. De som är i kollektivet stortrivs jag med, alla är underbara hjälpsamma människor och trevliga. Min häst trivs med hagkompisen och får bra foder.
Visst finns det visst folk som är lata och inte vill hjälpa till, smiter i väg när vi ska ta in hästar och så men förhoppningsvis så försvinner de till hösten och vi kan ta in folk som vet vad det här med att hjälpa till innebär :p:D.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 384
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV