Hur kan man göra så??

Capricorn

Trådstartare
Ja vart ska jag börja...

Min häst har nu gått på bete sen i början på juni och när jag körde dit honom så var han jätte smal då han inte trivdes på ridskolan där jag hade min boxplats.
Har nu letat ny boxplats under sommaren eftersom min älskling verkligen inte trivdes på ridskolan.
Jag fann äntligen en boxplats förra veckan(onsdag) och allt verkade jätte bra:)
BErättade om våran situation att han hade gått mer jätte mycket i vikt på ridskolan så jag är tvungen att få en ny stallplats åt honom. JAg fixade allt med hö osv och vi gjorde upp att jag skulle komma med min häst dit i morgon kl 10.00. Allt va klart lixom. Bara kontraktet som skulle skrivas typ när jag kom med hästen.
Men i morse så fick jag ett tele samtal från henne som sa att hon tyvärr inte kan hyra ut boxen till mig för att hennens syster inte vill ha en valack till i stallet!!! Men hallå!! Vad gör jag nu då??
Har ju sagt upp min boxplats på ridskolan. Så nu har jag ingenstans att köra hästen efter betet:( Men hur kan man göra så??
Så nu vet jag inte vart jag ska ta vägen då det är dåligt med boxplatser häromkring:confused:

Känner mig väldigt lurad!!:crazy:

Sv: Hur kan man göra så??

Prata med ridskolan igen. Kanske tar dom tillbaka din uppsägning. Du behöver ju inte stå där för jämnan, bara tills du hittar något annat.

Jo men nu när han äntligen blivit fin igen och inte är knotig och allmänt nere...
Vill verkligen inte tillbaka dit för hans skull:(
Och sen vet jag att dom som står på kö har fått förfrågan på min box.

Men hur kan människa som lovade mig boxplats bara säga att det inte blir något då?? Vi hade ju lixom gjort upp allt.
Nej det känns väldigt konstigt.

Det är verkligen dålig stil att göra så. Nu hör ju inte det här hit men varför inte vilja ha en valack i stallet? :confused:
Hoppas verkligen du hittar något, kanske känner något större stall som för tillfället är fullt till lite småstall runtomkring.
Håller tummarna för dig. (Och är oändligt glad över att inte behöva byta stall under betesperioden)

Egentligen är ju ett muntligt avtal lika bindande som ett skriftligt. Så hon får väl isf säga upp det med den uppsägningstid som ni har avtalat.

Det är verkligen dålig stil att göra så. Nu hör ju inte det här hit men varför inte vilja ha en valack i stallet? :confused:
Hoppas verkligen du hittar något, kanske känner något större stall som för tillfället är fullt till lite småstall runtomkring.
Håller tummarna för dig. (Och är oändligt glad över att inte behöva byta stall under betesperioden)

Jag vet faktiskt inte varför det inte funkade med en valack i stallet jämt nu. För hon har ju vetet om hela tiden att det är en valack lixom:confused:
Men jag får svälja detta och göra det bästa för att finna mig en stallplats.

Egentligen är ju ett muntligt avtal lika bindande som ett skriftligt. Så hon får väl isf säga upp det med den uppsägningstid som ni har avtalat.

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men det känns inge bra iaf att hon gjorde så här när vi hade bestämt att jag tom skulle komma med hästen i morgon:(

Har läst tråden, och jag känner verkligen med dig. Det är förjäkligt att göra så..
Får man fråga var du bor? Kanske kan hjälpa dig, man vet aldrig.

Men du, håll oss gärna uppdaterade så att vi får veta att allt går bra.
MVH / Sofie

Jag tycker att det va dåligt gjort och som du själv säger....hon harju vetat om att det var en valack hela tiden....

Jag hoppas verkligen att du hittar en annan plars till din pojke....

Förstår dej med det här med ridskolan, ett stall min valack stod i vantrivdes han nåt så fruktansvärt....jag skulle hellre ha han på balkongen än tillbaka dit....:(

Håller tummarna....:bump:

//Fia

Misstänker att du är Cillas kompis, för det verkar stämma i tid och så...

I så fall har de hittat ett nytt stall (om du är den jag tänker på), så det har ordnat sig till det bästa.

Så nu är jag här igen:)
Japp jag är Cillas kompis:)
Allt har ordnat sig nu och bättre än så här kan vi inte ha det nu. Både jag och hästen mår jätte bra. Hihi...

Kram på er alla!!!

Har läst tråden, och jag känner verkligen med dig. Det är förjäkligt att göra så..
Får man fråga var du bor? Kanske kan hjälpa dig, man vet aldrig.

Men du, håll oss gärna uppdaterade så att vi får veta att allt går bra.
MVH / Sofie

Jag bor i arvika=)
Vart bor du själv?? :)

Jag tycker att det va dåligt gjort och som du själv säger....hon harju vetat om att det var en valack hela tiden....

Jag hoppas verkligen att du hittar en annan plars till din pojke....

Förstår dej med det här med ridskolan, ett stall min valack stod i vantrivdes han nåt så fruktansvärt....jag skulle hellre ha han på balkongen än tillbaka dit....:(

Håller tummarna....:bump:

//Fia

Ja verkligen. Han bara gick fram och tillbaka i hagen som var stor som en tändsticksask när han stod på ridskolan och all mat han fick gick åt då han bara gick och gick hela dagarna:(
Så nu är det så skönt att se honom när han går i hagen med 2 kompisar och äter gräs och inte stressar:love:
Jag kan inte må bättre än när jag ser den synen.

Misstänker att du är Cillas kompis, för det verkar stämma i tid och så...

I så fall har de hittat ett nytt stall (om du är den jag tänker på), så det har ordnat sig till det bästa.

Hur går det förresten med dig?? Har läst ang Tossa:(
Synd på en så fin häst!!:crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 379
Senast: Blyger
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 283
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 896
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar