@Blue
Jag tolkar det som du skrivit tidigare som att det handlar om kvinnans trovärdighet eftersom det är det du fokuserat på. Kvinnans trovärdighet ökar om hon inte flörtat - alltså minskar mannens.
Jag är helt övertygad om att det är offrets tillförlitlighet som man syftar att ifrågasätta när man frågar en kvinna om hon flörtat. Om jag utgår från det du skriver nu så är det inte orimligt att man låter bägge parter beskriva händelseförloppet även innan våldtäkten. Man behöver fortfarande inte fråga kvinnan specifikt om hon har flörtat för att få en bild av händelseförloppet. Det påverkar varken hennes eller mannens trovärdighet gällande vad som hände sedan. Därför håller jag inte med om att det är relevant att fråga offret om hon flörtat eller inte.
Jag tror säkert inte att du menar att lägga över ansvaret på våldtäktsoffer men det blir effekten när man lägger relevans i huruvida offret flörtat eller inte. Det är just för att minska offrets trovärdighet man ställer den typen av fråga. Eller frågar hur hon var klädd.