Den satte ju du så det var väl inte att överraskas över
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Hur kan man ändra kvinnosynen i Indien? Ang. våldtäkter"
Minst tio sidor som beskriver vad kvinnor ska ge fan i att göra är knappast svaret, men våldtäktsmannen som citeras i trådstarten är säkert jävligt nöjd med att få medhåll.
Jag menar det, vilken jävla skitvärld att vara kvinna i.Det är dock en fin illustration av att problemet verkligen inte bara finns i Indien...
Problemet med män som säger åt kvinnor vad de ska ge fan i att göra finns också över hela världen.Problemet finns väl över hela världen, att människor blir rånade, misshandlade,våldtagna o dräpta.
Vilka förbud har vi i Sverige som gäller exklusivt för kvinnor.Problemet med män som säger åt kvinnor vad de ska ge fan i att göra finns också över hela världen.
I Indien finns den citerade våldtäktsmannen.
Här i Sverige har vi dig.
Och i Indien och Sverige och resten av världen finns det hundratusentals andra som håller med er två.
Det finns fullt med folk som håller med er och hellre ägnar sin tid åt att komma med olika förbud för kvinnor än säger åt män att skärpa till sig och sluta våldta.
Sexistisk skitvärld som sagt.
Tja om man ska få sin våldtäktsman fälld:Vilka förbud har vi i Sverige som gäller exklusivt för kvinnor.
Kan du ta fram en enda så skulle man kunna ta dig på allvar.
Som det nu är så är du bara patetisk!
Ägnar du dig alltid åt personangrepp eller bara när du vet att din meningsmotståndare har rätt?Som det nu är så är du bara patetisk!
Vilka paragrafnummer har dessa regler i lagboken?Tja om man ska få sin våldtäktsman fälld:
Inte vara flörtig
Inte vara sexuellt aktiv
Inte ha en sexuell aptit
Inte gilla annat sex än vaniljtypen
Inte vara trevlig mot män
Inte ha utmanande kläder-allt annat än snowsuit räknas som utmanande!
Inte ha speciellt mycket självförtroende
Inte följa med män hem oavsett om man känner dem sen länge eller är ute efter ett ONS
Inte bjuda med män hem oavsett om man känner dem sen länge eller är ute efter ett ONS
För att nämna några..
Hur många av de reglerna tycker du gäller för män?
Ägnar du dig alltid åt personangrepp eller bara när du vet att din meningsmotståndare har rätt?
Förbud behöver inte vara enligt lag:Vilka paragrafnummer har dessa regler i lagboken?
Jag har tyvärr inte lyckats hitta dem
Tja om man ska fälla någon för ett brott så gäller egentligen bara en sak, och ska egentligen bara gälla en sak. Att åklagaren kan ställa i bevis att mandanten är skyldig, så enkelt är det.
Nu ska vi se, på vilket sätt straffar då samhället någon som bryter dina förbud?Förbud behöver inte vara enligt lag:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Förbud
Läs på.
Det vi diskuterar är kulturella och sociala förbud.
Att ni båda säger åt kvinnor att de ska ge fan i att göra vissa saker är fakta.Nej jag anpassar mig, jämför någon mig med en våldtäktsman så sänker jag mig naturligtvis till samma nivå
Tänk lite själv. Här har du ju chansen att lära dig något.Nu ska vi se, på vilket sätt straffar då samhället någon som bryter dina förbud?
Kan du citera mig där jag säger att kvinnor ska ge fan i att göra vissa saker?Att ni båda säger åt kvinnor att de ska ge fan i att göra vissa saker är fakta.
Du skulle kunna bidra med hur man ska göra kvinnosynen bättre, istället tjatar du om vad kvinnor inte borde göra.
Ja det undrar jag med, för samhället straffar inte.Tänk lite själv. Här har du ju chansen att lära dig något.
Hur straffar samhället kvinnor när de inte följer de sociala och kulturella reglerna?
Förklaring: samhället i detta fall är inte samhället i bemärkelsen staten/regeringen/domstolen eller kommunen. Det är vi andra, alla runtomkring som är samhället.Ja det undrar jag med, för samhället straffar inte.
Enskilda individer, enskilda grupper gör det men inte samhället
Du hittar dessa grupper bland de ortodoxa religiösa.
Hört talas om NORMER? Hört talas om SOCIALA SANKTIONER? Hört talas om SEXISM? Nähä? Läs på.Ja det undrar jag med, för samhället straffar inte.
Enskilda individer, enskilda grupper gör det men inte samhället
Du hittar dessa grupper bland de ortodoxa religiösa.