Nu är jag inte kvinna, men om man jämför det med situationen i trafiken, som MCåkare så har du rätten på din sida i många trafiksituationer, ändå föredrar jag att vara försiktig och inte dumdristig, för det är ju till syven och sist jag som drabbas om ngn bilist gör fel.
Självklart har en tjej rätt att göra de val hon själv finner bäst, ingen ska säga åt henne vad hon ska göra och vad hon inte ska göra.
Bara den lilla brasklappen, att alla val man gör, precis som för killen som kör mc slår tillbaka mot en själv.
Vad rekomenderar du?
Jag anser att man ska arbeta för det samhälle man vill ha, i det samhälle man lever i. Inte i någon drömvärld.
Det är förbannat lätt att råka illa ut, faan du ser ju själv, småflickor blir upplurade på nätet, de blir utnyttjade i sina egna sovrum, det som borde vara den tryggaste platsen av dem alla.
är det då fel av mig att hävda att försiktighet och eftertanke är bra?
Tanten som körde ihjäl min kompis för 20 år sedan var skyldig, hon dömdes för det. Men hans grabb blev av med sin pappa, hans tjej med sin livskamrat och vi en jäkligt bra kompis. Så vad hjälpte det att han hade rätt?