Hur kan jag hjälpa min son?

Här är högerfilen oftast tom, sånär som på någon enstaka långtradare som är enkel att köra om i mittfilen för att sedan återgå till högerfilen. Majoriteten av de som abonnerar på väster- och mittfil här kör dessutom oftast långsammare än tillåten hastighetsgräns och skapar köer.

/Mia som mest kör E4 i Sthlmstrafiken.
Men det är ju för att högerfilen faktiskt FÖRSVINNER! I Lapplands Väsby. Om 4 mil... :grin:
 
TS- om du fortfarande är kvar i tråden. Om vi vänder på problematiken istället. Vi säger att det var din dotter som var ensam hemma hela dagarna med två små barn medan hennes partner jobbade. Hade du tyckt det var lika betungande att dotterns partner hade tagit hand om barnen när hen kom hem från jobbet och att dottern tagit en promenad?
 
Om hon dessutom är van förare så borde ett körkort kunna bli en billig investering om hon kör upp som privatist, om polisen inte hinner före.
Läste en artikel i dagstidningen idag och kom att tänka på den här tråden. Där står att enligt statistiken blir de som kör upp som privatister bara godkända i 20% av fallen! Dvs 1 av 5. De som kör upp efter utbildning i körskola godkänns till 60%! Så lite skillnad är det.
 
Läste en artikel i dagstidningen idag och kom att tänka på den här tråden. Där står att enligt statistiken blir de som kör upp som privatister bara godkända i 20% av fallen! Dvs 1 av 5. De som kör upp efter utbildning i körskola godkänns till 60%! Så lite skillnad är det.
Absolut och så det borde vara, men om hon redan kör så skadar det ju inte att legalisera det med en uppkörning. Några lektioner på körskola borde inte heller bli så dyrt.
 
Jag ser den olovliga körningen som det enda egentliga problemet. Genom att göra det visar hon ett omdöme och konsekvenstänk, och en syn på laglydighet och på respekt för andra, som jag tycker är direkt olämpligt att föra vidare till barn. I det avseendet är jag benägen att hålla med om att hon inte verkar ta sitt föräldraskap på allvar.
Det går förstås inte att utesluta att hon på egen hand skaffat sig de kunskaper och färdigheter som gör att hon är lika säker förare som någon med körkortsutbildning bakom sig, men jag tror(!) att sannolikheten är låg.
 
Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget körkort men kör bil ändå. Har sagt till min son att du måste ta med dig bilnycklarna eller låsa in dem, när du åker och jobbar, för detta är olagligt. Är orolig att hon till och med åker iväg med barnen i bilen ibland, när min son jobbar. Min son säger att det skulle hon aldrig göra, tror inte på det. Till saken hör också att tjejen tar sig friheten och hittar på egna saker i princip varje helg, åker och hälsar på kompisar, dvs. tar inte sitt föräldraskap på allvar. Min son får laga mat när han kommer hem från jobbet och ta barnen. Hon brukar ta på sig ytterkläderna och gå ut en promenad för hon behöver egen tid, vem behöver inte det. Men inte varje dag! Hon har heller inget fast arbete.
Svårt detta att se på, vad kan jag göra? Har frågat min son hur deras relation är och han sa att den är väl inte så bra. Men han gör inget åt saken, förstår att det är tufft med två barn, men han har mig, sin pappa och flera andra i närheten som ställer upp till 100%. Dock har tjejen det tuffare, ingen mamma i livet och pappan är ganska frånvarande. Tar gärna emot alla goda tips jag kan få.

Du kan tipsa anonymt till polisen att en kvinnlig förare till bilmärke, färg, registreringsplåt, stadsdel inte har körkort men att hon kör bilen ändå. Sedan kan du släppa det. Googla på "tipsa polisen anonymt" så kommer du på rätt hemsida. Du behöver inte berätta för någon att du gjort det. Kanske klokt att inte berätta det, så relationerna inte blir infekterade.

I övrigt hjälper du din son genom att bemöta honom som en vuxen man och stötta och respektera hans beslut oavsett vad du själv tycker. Du ska inte in emellan dem och och peta, tycka till om, påverka eller förändra dina vuxna barns relationer. Det är respektlöst.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 266
Senast: Oh_really
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 440
Senast: LadySara
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 770
Senast: Tiffany
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 848
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp